Søgning på: matematik a 2009 august HTX. Resultater: 2721 til 2740 af 160038
-
Htx skifte til Stx
Forumindlægjeg er 2 uger inde i grundforløbet på htx jeg ved ikke om det er det rigtige blandt andet på grund af det sociale men også fagene jeg ved ikke om de fag man har på htx er det jeg gerne vil have og ved ikke helt om jeg vil skifte til en stx eller ikke -
Eksamensopgaver-A !
ForumindlægNogen der har lavet disse opgaver: Uden hjælpemidler: 9.003, 9.005, 9.017, 1.028 Med hjælpemidler: 7.010, 2.005 fra vejledende eksempler på eksamensopgaver i matematik STX-A-Niveau -
Hjææælp! matematik!! vigtigt!!
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til matematik! Her kommer opgaven: Babelstårnet i det gamle babylon, blev bygget 600 år før kristus. Hvor mange år er det siden? Håber i kan hjælpe! -
skift fra htx til stx
Forumindlæghej jeg er lige begyndt på stx, efter et skift fra Htx, så jeg tænkte på om der var nogen, som havde onenote, som evt. kunne give mig deres notater? for jeg vil gerne følge op, på det de har lært, på forhånd tak -
Hvorfor a=e^ln a
ForumindlægHej! Jeg har lige nu et matematik projekt hvori der lyder følgende spørgsmål: Begrund hvorfor a=e^ln a for alle positive tal a. Jeg har søgt i alle mine bøger samt på nettet, men har ikke kunnet finde ud af hvorfor. Nogen som har lyst til at hjælpe ? -
Engelsk eksamen 8 DEC 2009
ForumindlægNogen der vil kigge på min opgave fra i dag 8 DEC 2009 i Engelsk HF b. Den er jo afleveret men i må da gerne kigge fejl. Er spændt på at høre om det er helt hen i vejret. -
kommunalvalg 2009! socialdemokratiet!
Forumindlæger der nogle der kan hjælpe?? .. ved at fortælle mig hvordan socilademokratiet markedsfører sig selv i forbindelse med kommunalvalget!? :) -
Samfundsfag på A
ForumindlægHej, er der nogen, der ved hvordan det er at have samfundsfag på A? Altså er det svært? :)... -
Statistikhjælp i august - job (København)
ForumindlægHejsa Jeg skal til reeksamen i "anvendt statistik" i august, og har derfor behov for noget lektiehjælp. Du skal være pædagogisk, da jeg er ufattelig taldum. Litteraturen er: Indblik i statistik af Nicolai Malcow- Møller. Eksamensspørgsmålene er: 1. Sandsynlighedsregning 2. Stokasti... -
Tysk for at komme ind på HTX?
ForumindlægHey! Jeg har haft tysk i 7 og 8'ende klasse, men droppede ud i 9. klasse. Vil der så ikke være mulighed for at komme ind på HTX for mig? Jeg tager forresten 10. klasse nu her ;) -
matematik aflevering i matematik
ForumindlægCO2 indholdet i atmosfæren de senere år kan med god tilnærmelse beskrives ved modellen y=2,06*x+369,5 hvor y er CO2 indholdet i atmosfæren målt i ppm,,og x er antal år efter 2000. a. hvad fortæller tallet 369,5 om CO2 indholdet i atmosfæren? b. hvor meget vosker CO2 indholdet i atmosfæren pr. å... -
matematik STX A-niveau december 2008?
ForumindlægHej sidder og kan ikke få tingene til at passe . Er der nogle af jer der sidder inde med opgavebesvarelsen fra eksamen DECEMBER 2008? på A-niveau? Kunne være en kæmpe hjælp. Mange tak på forhånd (: opgavesættet kan også findes: http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF08/Eksamen/Opgaver/081212_... -
A og B
ForumindlægJeg har brug for hjælp til matematik afl, hvor jeg skal forklare nedestående spørgsmål. Nogen som ville være sød at hjælpe Forklar hvordan grafen for en lineær vækst ser ud og hvad tallene a og b i regneforskriften betyder for grafen? -
Spørgsmål angående HTX
ForumindlægHej, jeg har lige nogle spørgsmål fra en kammerat angående htx, som jeg håber på nogle vil være venlige at svare på...Det første spørgsmål er noget med om alle på htx har det samme grundforløb, og kan skifte frit mellem linjerne når grundforløbet er afsluttet.Det andet spørgsmål er om man kan ski... -
Potens og a...
ForumindlægJeg har en opgave lydende:For ethvert tal a er en potensfunktion f givet ved:f(x) = x^a, x>0.1. Bestem a, når det oplyses, at f(2x)=5*f(x)2. Bestem a, når det oplyses, at f(x) øges med 20%, når x øges med 10%.Sigurd -
Hjælp til finde a i en potensfunktion!
ForumindlægOpgaven lyder sådan:For ethvert tal a(ikke 0) er en potensfunktion f givet ved f(x)=x^a , x>0a) Bestem a, når det oplyses, f(2x)=5*f(x)Jeg ville blive meget glad hvis jeg kunne få lidt hjælp for det er den sidste opgave i min matematik aflevring og skal aflever den i morgen!Hilsen Mike -
hjælp til en matematikopg. A+
ForumindlægHej vil høre om der er nogen der kan hjælpe med opg. 3.027 i bogen eksamensopgaver i matematik 3-årigt forløb til a-niveau.Hører tegning til så jeg kan ikke skrive den ind. -
Fysik A
ForumindlægHej sp Er der nogle, der har sættet til Fysik A 2022. Altså eksamenssættet fra sidste år. Tak på forhånd. -
antal point for at få 12 - matematik A stx?
ForumindlægHej, Jeg skal til eksamen i morgen i matematik A på STX. Hvor mange point skal man have for at få karakteren 12? Jeg tror nok, at der er 250 point i alt, hvoraf 60 af dem er i delprøve 1. -
Fysik A projekt
ForumindlægJeg ville hører om der var nogen der havde en god idé, evt. egen erfaring, med et fysik A projekt?!Jeg er temmelig rådvild efterhånden, da der blandt andet er så meget at vælge imellem...Jeg kan ikke vælge kernefysik og relativitets teorien, da det er valgt som valgemne.På forhånd tak, Martin.
