Søgning på: matematik a skriftlig eksamen. Resultater: 2941 til 2960 af 181597
-
Vurdering af årets eksamensopgaver på 3-årigt forløb til A-niveau
ForumindlægHej,Formålet med denne tråd er at få en vurdering af årets 4 eksamenssæt i matematik, 3-årigt forløb til A-niveau;2005-8-3 (med hj.midler)2005-8-4 (uden hj.midler)2005-8-3 SF (Standardforsøg, med hj.midler)2005-8-4 SF (Standardforsøg, uden hj.midler)Link til opgavesættene:http://us.uvm.dk/gymnasi... -
Den bedste matematik A-bog til stx?
ForumindlægJeg har i år lidt svært ved matematikken på A, så jeg overvejer om, jeg skulle låne en anden bog, og se om det måske kunne hjælpe mig lidt. Men der er jo nogle stykker, så jeg er lidt interesseret i at høre, hvilke bøger i mener, der er bedst, og hvilke jeg absolut skal holder mig fra? -
Hjælp til matematik
ForumindlægHjælp forstår ikke opgaven, sidder fast -
Matematik??
ForumindlægHar lige brug for hjælp til denne opgave se fil -
1g årsprøve matematik
ForumindlægHej Jeg skal op i årsprøve i matematik 1g på a-niveau.. Hvad kan man gøre for hurtigt at blive klar og forberedt? Hvad burde man tage med til prøven også? -
Matematik!
ForumindlægEn funktion er givet vedf(x)=x^3+a*x^2-5x+3hvor a er en konstant.Bestem a når det oplyses at f har lokalt minimum for x=1.jeg har lavet opgaven på følgende måde:x^3+a*x^2-5x+3=0a*x^2-5x+3=-x^3a*x^2=-x^3+5x-3a=(-x^3+5x-3)/(x^2) og fik a til at være 1! er det rigtigt? -
HJÆLP matematik...
ForumindlægHej kan simpelthen ikke komme videre.. Opgave lyder: En familie af funktioner fa(x)= x^3+3*x^2+(a+2)*x+2*a Og jeg ved ikke hvordan, jeg skal gøre nedenstående: Gør rede for, at grafen for enhver af funktionerne i familien går gennem punktet P(-2, 0) HJÆLP anyone -
HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP!!! Fysik A Dispositioner
ForumindlægHeeej Eiensteins der ude :) Jeg er virkelig kommet i en lorte situation. Jeg fik at vide at jeg ikke skulle op til mundtligt eksamen i Fysik A, men der har åbenbart været en fejl og har lige fået at vide at jeg skal op på tirsdag eller onsdag, altså om 2-3 dage. Så da jeg ikke har tid til at læs... -
hjælp med matematik
Forumindlæghej. jeg har en opgave jeg er gået istå i og mangler lidt hjælp :) har en tabel med årstal fra 1988 til 2000 og elforbrug for årene elforbruget kan beskrives med en lineær model f(x)=ax+b hvor x er antal år efter 1988 og f(x) er det årlige elforbrug. jeg skal så bestemme a og b? og her er jeg så... -
matematik
ForumindlægFiguren viser højden (i meter) for træer af en bestemt art som funktion af alderen (i år). (5 point) a) Hvor højt er et 20 år gammelt træ? (5 point) b) Hvor gammelt er et 15 meter højt træ? -
Matematik
ForumindlægHej allesammen herinde. Har et problem med denne opgave, som jeg gerne vil have hvis nogle kunne prøve at vise den for mig? opgaven lyder således: En kugle skydes lodret opad. Efter x sekunder har kuglen nået højden s(x) = 60x-5x^2 (Målt i meter) a) Efter hvor mange sekunder er kuglen nået tilb... -
Matematik
ForumindlægVi har 70 mønter. Først betaler vi x mønter for en vare, men vi får 10 mønter tilbage fordi der en mangel ved varen. a) Lige da vi havde betalt de x mønter havde vi ........ mønter? Forstår ikke rigtig spørgsmålet, er svaret bare 70 mønter? -
matematik hjælp?
ForumindlægOpgaver uden hjælpemidler. .. Gerne lidt hjælp Løs ligningen log(14x^2)-log(x)-log(7)=1 <=> log (14x^2/x*7)= 1 <=> log (2x)= 1 <=> 2x= 10^1= x5? Løs uligheden 2x^2 – 4x- 6 > 0. Det samme som = 0? Omskriv 16x^2 +8x+1 til formen (ax+b)^2. ax^2+2ab+b^2..osv? -
Matematik
ForumindlægHey allesammen, jeg leder efter en smule hjælp til nogle hjemmeopgaver på Mat B-Niveau. Reducer (K-s)2+Ks-K(K-s) (m-n)2+(m+n)2+2(m-2n)(m+2n) Hjælp, much appreciated. -
Eksamen
ForumindlægHej venner. Eksamens ræset er startet og jeg har nogle nogle spørgsmål omkring 2 emner første går ud på astronomi. Helt konkret exoplaneter. Hvordan bestemmer man exoplaneters størrelse? hvis det skal formuleres kort og godt. anden ting er mekanisk energi. Hvad ville være godt at sige om... -
eksamen
ForumindlægHjææælp.. finde forskriften for potensfunktioner ( 2,8 ) (6,648) -
Hjælp til matematik
ForumindlægBeton: Rumfang af en beton er 127,23 Vægten af en beton er ca. 305,352 massefylde af en beton 2,4 Jeg har brug for hjælp til følgende spørgsmål: Hvor mange gange skal læstbilen køre for at levere betonen til skorstenen? Vi ved at betonbeholderen har en diamenter 2,4 m og længde 7,6 K... -
Matematik hjælp
ForumindlægHej alle, jeg er i gang med en matematik aflevering og jeg er stødt på en opgave som jeg er meget i tvivl om hvordan jeg skal løse den. Et rektangel, hvor den ene side har længden x, indskrives i en cirkel med radius 2. a) Bestem en forskrift og definitionsmængden for den funktion, der angiver ... -
Mundtlig matemtik eksamen
ForumindlægHej. Jeg står i den situation at jeg med held i uheld skal til sygeeksamen i matematik i august - både i mundtlig og skriftlig. Jeg tænkte om der var nogen der ville hjælpe mig lidt med den mundtlige, for er virkelig fortabt! Nu da der stadig er over 2 mdr til er det ikke en hastsag, men ville ... -
SRP - MATEMATIK (A) OG FYSIK (B)
ForumindlægHej alle Jeg har tænkt mig at skrive SRP i fagene mat A og fysik B, og ville gerne høre, om I har nogle gode emner? Hvordan syntes I det var, at skrive i disse fag? Svært?
