Søgning på: matematik eksamen 2010 stx. Resultater: 3581 til 3600 af 65692
-
Eksamen
ForumindlægHvor mange eksamner kan man dumpe uden der sker noget? Får man stadig sit studenterbevis, hvis man har dumpet alle eksamner, men stadig har et gennemsnit over 02? -
Eksamens hjælp
ForumindlægHejsa Skal til eksamen om 14 dage og har brug for hjælp til min matematikeksamen på universitet. Nogle som kan hjælpe mig ? -
matematik
ForumindlægMatematik .. Jeg har tegnet en tegning på mit papir, altså et kvadrat . hver side er 4 cm. Der står nu at på tegning er det 1 cm og i virkeligheden er det 2,5 m hvor meget er en af kvadratets sider i virkeligheden. skal jeg så ikke bare sige 4*2,5= 10 m på forhånd tak -
matematik
Forumindlæghvis a<0, b<0 --> ab>0 kan det passe at -a>0, -b>0 --> (-a)*(-b)>0?? -
Matematik
ForumindlægHejsa, jeg håber, at I kan hjælpe mig med at rette disse opgaver, da jeg ikke akkurat ved om opgaverne er korrekte og evt. give et bud ? : Ærbødigst Rixer http://peecee.dk/?id=12462 Opgave 1 1,03^10*2250=3023,811854 (10 år) 1,03^15*2250=3505,426687 (15år) Opgave 2 1,02263^10*50000=62539,6282... -
matematik
Forumindlæger der nogen der kan hjælpe med at skrive formlen til de to opgaver. a) Hvis den kvartårlige rente er 3%, hvor stor er da den årlige rente? b) Hvis den årlige rente er 12%, hvor stor er da den kvartårlige rente? tak på forhånd -
Matematik hjælp!
Forumindlæghar lige et par opgaver, jeg meget gerne vil have hjælp til. På forhånd tak! Opgave 1: I en æske ligger 20 kugler med numrene fra 1-20. en kugle trækkes tilfældigt. Hvad er sandsynligheden for at trække: A) Et ulige tal ______ B) Nr.3 __________ C) Et kvadrattal____________... -
haster matematik
Forumindlægjeg har en forskrift som lyder sådan f(x)=14,1+1208*e^-0207x. hvor betyder tallet 14,1 i forskriften? -
Hjælp til matematik?
ForumindlægHej Er der en der vil hjælpe mig med det her ? Tak på forhånden -
matematik
Forumindlæger der nogen der gider og skriver formlen til dette opgave? en byggegrund har en form som en firkant ABCD. tre af siderne har følgende længder AB=25,7m BC=25,1 og CD=23,8m. længden af diagonalen AC er målt til 38,2 m. endelige er vinkel D målt til 94 grade. 1)bestem vinkel B -
Matematik? Hjælp!
ForumindlægJeg skal betragte forskriften f(x) = 3x^4 + 4x^3 - 48x^2 + 144^+ 400 Så skal jeg bestemme for enhver værdi af c antallet af løsninger til lingningen f(x) = c Jeg aner ikke hvad c det betyder, er der nogle der kan forklare mig det? :) -
Matematik hjælp
ForumindlægFaktaboks: Vendetangent Na°r differentieres fa°s (udtales: ”f-dobbelt mærke”), og den bruges bl.a. til at finde det punkt pa° grafen, hvor væksthastigheden er størst. Tangenten i dette punkt kaldes en vendetangent. Punktet, hvor væksthastigheden er størst, findes ved at løse lignin... -
Matematik hjælp
ForumindlægEr der nogen der kunne tænke sig at hjælpe nogle piger med noget Mat B vi her seriøst brug for hjælp ellers får vi briller :( En lille lønning kunne der vel nok aftales -
Matematik
Forumindlæga 10s lægges sammen med summen af halvdelen af 16g og 6s.=13s+8g b Et tal lagt sammen med 8 er lige med 12-9 =-5 c halvdelen af et tal er lige så meget som 40 trukket fra et tal. f Tre gange det halve af et tal er mindst lige så meget som det samme tal lagt sammen med en. Synes bare ikke at c og... -
Matematik
ForumindlægHej Nogen der kan hjælpe med disse opgaver. Har meget svært med at komme igang :( Tak på forhånd -
Hjælp til eksamens spørgsmål om sinus, cosinus og tangens
ForumindlægJeg skal snart til matematik eksame og har fået udleveret et spørgsmål der hedder: Gør rede for sinus, cosinus og tangens i retvinklede trekanter. Menes der med det, at jeg skal definere sinus, cosinus og tangens ud fra enhedscirklen? Jeg skal ikke til at bevise sinus-og cosinusrelationerne vel? -
Søger matematikgeni til eksamenslæsning til Matematik B!
ForumindlægHej! Jeg læser lige nu Matematik B på DTU i Lyngby for at kunne komme ind på min udddannelse. Jeg har svært ved især differentialregning og funktioner og er primært det jeg skal have hjælp til. Jeg skal læse til eksamen i perioden 26. maj og 1. Juni 2012 og det er derfor nogle dage i denne... -
Eksamen hjælp
ForumindlægHej, mig og en af mine klassekammerater er sat i gruppe til gymnasiums eksamen i fysik, og ingen af os er lige frem den skarpeste kniv i skuffen når det kommer til fysik. så jeg ville hører om nogen havde nogle gode råd til hvordan vi skal gøre. vores emne lyder sådan: Idræts fysik: Cykelfysik ... -
Eksamen
ForumindlægHej.Hvordan forløber en eksamen i fysik egentlig i 2.g? -
Haster - Matematik
ForumindlægNogen der kan hjælpe med 2 opgaver i matematik??
