Søgning på: biologi a skriftlig 2022. Resultater: 3821 til 3840 af 154032
-
Rettelse ( betaling gives) Kemi/historie/biologi
ForumindlægHej! Er der en venlig sjælp, som havde lyst til at rette min SRP Komma, punktum, tegnsætning + om jeg har opfyldt kravene/ hvad kan jeg skrive i stedet. Håber der er nogen som kan hjælpe. mvh. Alina -
Skriftlig eksamen, man må høre musik, men må man se videoer?
ForumindlægHejsa, jeg står og skal snart til skriftlig eksamen i Matematik B. Sagen er at jeg husker som en dør, selvom jeg studere materialet, så jeg vil høre om der er nogen der ved om der er "lovligt" at se videoer fra f.eks. Fri Viden hvor de forklarer de forskellige regneregler? Jeg er ve... -
Hjælp/Tutor søges til biologi b eksamen
ForumindlægHej :-) jeg står i den situation, at jeg skal op og trække til biologi b eksamen d. 6 juni, hvorefter jeg har 24 timer til at forberede mig på det emne, som jeg har trukket. Jeg er ved at gå fuldstændig i baglås ved tanken, fordi der er så mange emner i biologi, som jeg er meget meget usikker... -
Søges: Biologi bøger til 1.sem SDU
ForumindlægHej - søger disse bøger. Bruges til Biologi på SDU - N.A. Campbell & J. B. Reece: "Biology, Pearson/Cummings", 9th ed., 2011 - Blackman et al.: "Chemistry", Wiley, 2nd ed. - Neuhauser, "Calculus for Biologi and Medicine" - Hickman: "Integrated ... -
Hældningskofficienten a
ForumindlægEr der nogen der ved, hvad formlen for hældningskofficienten a er ? Haster lidt. -
bestem a
Forumindlægvil i være søde og hjælpe mig i denne opgave. f(x)=4*a^x funktionen går gennem (2,100) bestem a. -
isolering af a
ForumindlægHejsa.. hvordan isolere jeg a i følgende ligning?e^a + e^-a = 10 -
Den spanske erobring af Inkriget. Historie og biologi. videretænkning?
ForumindlægJeg skal til AT-eksamen i historie og biologi. jeg skal beskrive erobringen af inkariget, og de sygdomme spanierne førte med sig. mit fokus er mæslinger. men jeg skal også vise atjeg har overvejet en ny indfaldsinkel og tænke videre. og det er her jeg kommer i tvivl. nogle der har et foslag til h... -
Et hurtigt spørgsmål omkring DK skriftlig eksamen!!
ForumindlægHey..Jeg skal snart op til skriftlig eksamen!Jeg vil høre jer:- Er emnerne aktuelle! Altså kan man ikke på en eller anden måde forudse, hvilket emne(r) det er muligt at få??- Jeg har hørt at man må medbringe alt med. Jeg har "Litteraturens veje", men jeg vil meget gerne have en slags &q... -
Dansk Skriftlig Eksamen 2012 - Essay Journalistikkens Grænser
ForumindlægHey folkens derude, jeg var i dag til Dansk skriftlig eksamen STX. Her valgte jeg essayet, hvor følgende formulering var givet: Skriv et essay om journalitikkens grænser. I dit essay skal du tage udgangspunkt i radioprogrammet Monster (tekst 3) og undersøge, om der er grænser for, hvad journa... -
Kildetekster til srp om antibiotika/penicillin i historie og biologi
ForumindlægHej Jeg skal snart skrive srp og har valgt emnet antibiotika (penicillin) i fagene historie og biologi I denne forbindelse skal jeg finde nogle historiske kilder, som jeg skal bruge til historiedelen (kildekritikken/analyse) Jeg har dog svært ved at finde nogle kilder om mit emne og vil derfor væ... -
hvordan reducer man (a-b)(a+b)
Forumindlæghvordan reducer man (a-b)(a+b) -
hjælp til A=|det(a,b)|=|a|*|b|*sin(V)
ForumindlægHej derude, jeg skal lave noget mundtligt matematik, og jeg skal først gøre rede for vektorbegret i 2 dimentioner og bevise nogle regngeregler. Dernæst skal jeg bevise: A=|det(a,b)|=|a|*|b|*sin(V) hvor a er vektor a og b er vektor b. Jeg er gået helt i stå. Jeg kan ikke helt regne ud om det er ... -
Gyldne snit. a * a^2, hvad er a?
ForumindlægHejsa, jeg håber, at der er nogen derude, som vil hjælpe mig :) Vi har nu i matematik omkring det gyldne snit, men jeg ved simpelthen ikke, hvordan man laver denne opgave. Opgaveformuleringen lyde således: Et linjestykke med længden a + a^2 er delt i det gyldne snit, så de to stykker er hhv... -
Intet skriftligt fravær tilladt på mit gymnasium, lovligt?
ForumindlægEfter vi har fået en ny rektor til dette studieår er der blevet skærpet en del regler. Som overskriften lyder så er det især denne regl jeg undrer mig over. Er det lovligt for et gymnasium at kræve at en elev ikke må have skriftligt fravær? Reglen fungerer på den måde at der skal afleveres alt. ... -
AT 2012 Katastrofer - Religion og Biologi
ForumindlægJeg sidder med AT 10 i 3g og skal vælge emne. Jeg overvejer at skrive i religion og biologi med fokus på klimaforandringer og Guds straf. Jeg er bare ikke sikker på hvordan fagenes metoder kan belyse dette emne, og jeg villle høre om der var nogle af jer som kunne hjælpe mig? -
Fælles Fagligt Forløb, biologi arbejdsspørgsmål - HJÆLP
ForumindlægHJÆLP Jeg skal op i fff, og jeg har virkelig brug for nogle "saftige" arbejdsspørgsmål under biologi. Jeg har trukket Energi. Min problemstilling lyder sådan: Er det muligt og realistisk at gøre vores skole(Stenlille Skole) selvforsynet med energi?(Selvforsyning af energi). TAK PÅ FO... -
At i Biologi og Samfundsfag. Mangler problemstillinger :(
ForumindlægHej. Jeg sidder og skal aflevere AT i næste uge, og mangler i den grad nogle problemstillinger, jeg skriver om opdagelsen af bakterien i Biologi C og Samfundsfag B. Er der nogen der har nogle gode idéer til dette emne? Har selv tænkt meget på noget med udvidelsen af velfærdsstukturen, men ved i... -
Biologi metoder - Koleraepidemien 1853 København!
ForumindlægHvilke metoder har man egentlig talt brugt i biologi når det drejer sig om Koleraepidemien?? Jeg har jo vitterligt ikke lavet nogen forsøg, feltundersøgelser eller lign., jeg har læst mig til det hele, og har ingen hypoteser eller teorier haft før jeg gik i gang - skal op til eksamen næste uge - ... -
Matematik A maj 2013 opgave 6 uden hjælpemidler
ForumindlægOpgave 6 uden hjælpemidler fra sættet 29. maj 2013: http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF13/Proever%20og%20eksamen/Opgavesaet/130529%20GL%20Matematik%20A%20stx%2029%20maj%202013.ashx Har p...
