Søgning på: historie noter hf. Resultater: 4541 til 4560 af 33009
-
LaTeX, igen
ForumindlægHejsa.Jeg vil gerne have skrevet nogle noter ude i marginen af et af mine LaTeX-dokumenter (ligesom "xdvi", "windvi", "yap" og "dvips" på side 4 på http://www.imf.au.dk/system/latex/kursus2005/noter/dlf_latex_noter2005.pdf). Hvordan gør jeg det? -
interfere? (Er det korrekt?)
ForumindlægHvordan siger man "Hun vil ikke blande sig i noget som helst"?? She will not interfere in something? -
Samspil mellem de to fakulteter
ForumindlægJeg står og skal til eksamen i det "fantastiske" AT i morgen. Mit emne er "Civilisationernes sammenstød" og mine to fag er historie og samf. Vi skal forklare om det faglige samspil mellem de to fag. Om fagene hver for sig kunne have givet os en indsigt om emnet, eller om samsp... -
Kemi nørd søges
ForumindlægHejsa.. Var du en af dem der var rigtig rigtig hård til Kemi? Fik du karakter omkring 10 eller 11? Var du kanon til at skrive noter? og kan du forbinde faget med en computer..Så er det lige dig jeg har brug for til et rigtig spændende projekt. ..Er du nørd på den fede måde så skriv til mig på adr... -
Stud. Eksamen I dansk...Sp. om prioritering
ForumindlægHey... Ville lige høre havd der er vigtigst at forberede sig godt på. Jeg har nu gjort rede for ALLE littærere perioder i mit eksamenshæfte, så jeg kan slå op i det til eksamen...at gennemgå disse perioder har jeg brugt ca. 4 dage på. Har jeg begået en fejl eller? Syns ikke det er det vilde man k... -
Udregn gennemsnit?
ForumindlægHej allesammen, Jeg er igang med en HF som jeg færdiggøre til sommer, og jeg har kig på psykologistudiet, men jeg ville egentlig gerne vide hvorvidt det er en realitet, og derfor se hvilket gennemsnit jeg har, men jeg er åbenbart rimelig dårligt til det, eftersom jeg pludselig finder ud af f... -
Ny start (gym.)
ForumindlægHej allesammen, så har jeg (sikkert også andre) ferie (: (i princippet, mangler translokation). Og jeg tænkte lidt på, hvordan i havde det, da i begyndte på en ungdomsuddannelse. Var det meget nyt? Jeg er nemlig typen, der er mindre snaksalig i starten og har svært ved at vænne mig til, at al tin... -
Nationalisme, krig og demokrati
ForumindlægHej :) - Nu kommer endnu et spørgsmål - relateret til historie eksamen som jeg skal op til i morgen. Jeg har trukket enmet Nationalisme, krig og demokrati og mine kilder består af den franske erklæring om menneskerettighederne (1789) Falstertalen af Orla Lehmann (1841) en reportage i avisen "... -
NG eksamen - ny reform
ForumindlægHej alle.. Hvordan er det helt præcist sådan en eksamen foregår? Trækker man et spørgsmål eller laver man dem selv? Vil blive glad hvis nogen havde en guide til det. På forhånd tak! -
Noteloft på SSO?
ForumindlægEr der et max antal noter man må ha i sin opgave? Jeg analyserer en roman, og så har jeg altid fået at vide at ned i teksten = op i karrakter... så kan man jo ikke undgå en masse noter der leder hen til passager i bogen? -
Nej, jeg skal på i Fysik..
Forumindlæghej... jeg skal desværre på i fysik engang i juni måned.. men eftersom jeg har været indlagt på sygehuset et stykke tid, der er ingen noter at støtte sig til.. derfor spørger jeg nu om der er nogen der vil forærer mig nogle af deres noter? -
Yahya Hassan - Analyse
ForumindlægHej, jeg sidder og skal til at skrive min SRP, hvor jeg blandt andet skal analysere Yahya Hassans digtsamling. Jeg synes virkelig det er svært at komme i gang med at analysere hans lidt spøjse digte. Hvis der er nogen som har analyseret nogle af hans digte eller måske har nogle gode noter, vill... -
SSO - fysik - hjælp
ForumindlægJa, så er det imorgen, jeg får udleveret problemformulering til min SSO. Jeg skal skrive om "stive legemers bevægelse" og har stortset styr på teorien. Men jeg er lidt i tvivl omkring opbygningen af sådan en opgave. Jeg har fået lov af min lærer, at se på nogle tidligere opgaver, og str... -
Lysias’ tale Mod Agoratos (XIII)
ForumindlægJeg skal snart til eksamen i old, og mangler noter til Lysias’ tale Mod Agoratos (XIII). Er der nogen der ejer noter til det emne? -
Nogen som har læst de første 37 sider af angrebet på Grækenland i året 480 som er skrevet af Herodot og er fra bogen Græske historikere?
ForumindlægHey med jerJa som det fremgår af overskriften så tænkte jeg på om nogen kunne hjælpe mig med et lille referat af Herodots historie af krigen mellem grækerne og perserne for er ikke helt med på hvad der egentlig sker. Min oldlærer er sindssyg dårlig så der har ikke været meget hjælp fra hans side.... -
Korstogene
Forumindlæghvad var den egentlige drivkraft bag korstogene?? Hvis nogen har notater til Korstogene, modtager jeg gerne :o) på forhånd tak -
Rettelse til oversættelse
ForumindlægVil gerne have hjælp til rettelse af den her tekst. oversattet fra dansk til engelsk. 3) Hvorfor har historien altid glemt kvinderne? Alle historiebøger handler om mænd og mænds beslutninger, og dog har den halve verden altid været kvinder. Hvordan levede de, hvad lavede de, hvilke tanker havde ... -
censor bedømmelse!
ForumindlægPå et tidligere indlæg læste jeg, at man kunne finde ud af, hvem sin censor til eksamen var...så ville jeg bare lige høre, om der var nogen, som kender til mine censorer.. Altså om de er sure, dumme, søde eller hvordan de skal takles?Kom med nogle gode råd, hvis I kender personen!Erling Hansen fr... -
Uddannelsesskift - karakterer
ForumindlægHej. Hvis man nu er i 3.G og man gerne vil forbedre sit snit. Kan man så ikke droppe ud inden sidste eksamen så man ikke låser sit eksamensbevis og tage HF hvor jeg tager de fag jeg har fået dårlig karakterer om/højere niveu (C til B)? Men hvad så med de karakterer i de fag jeg ikke vil tage om ... -
Eksamensbevis: A-niveauer
ForumindlægJeg har 3 A-niveauer på mit HF enkeltfag eksamensbevis: Dansk A, Engelsk A og Matematik A. Er der noget med, at man så må gange med noget, netop fordi man har 3 højniveaufag, eller? ... Ud over at man må gange sine samlede eksamenskarakterer med 1,08, hvis man søger ind på en videregående u...
