Søgning på: historie noter hf. Resultater: 4941 til 4960 af 33009
-
Naja Marie Aidt - Under en slåenbusken
ForumindlægHej :) Jeg skal skrive en analyse af Naja Marie Aidts novelle Under en slåenbusken. Novellen er læst, men kan ikke finde ud af hvad der ligger bag historien. Er der evt. nogle der har noter til den eller selv har skrevet stil om den. Så må i meget gerne skrive... -
Den kolde krig og vietnamkrigen . Please!
ForumindlægJeg skal til eksamen i historie og to af vores emner er den kolde krig og vietnamkrigen:( Er der nogen der har nogle noter om de to krige eller kender nogle gode hjemmesider hvor jeg evt. kan finde nyttig information? På forhånd tak :) -
Analyse "Die Strickjacke"
Forumindlæghej. er der nogen som før har arbejdet med "die Strickjacke", en novelle af Claudia Rusch? jeg skal se på livet i DDR! og forstår ikke helt slutningen på historien! håber nogen har nogen noter eller noget der kan være mig til hjælp til at komme ordentlig ind i denne novelle! ... -
EF - kilder
ForumindlægEr der nogen der har noter til disse historie kilder? 49. Ib stetter: for danmarks tilslutning til EF, 1971 50. Frode Jacobsen: Imod Danmarks tilslutning, 1971 51. Annoncer for og imod Danmarks tilslutning til EF, 1972 -
Hvad skal jeg vælge?
ForumindlægHejsa! Jeg har læst at for at blive universitetslærer skal man have uddannelserne: Stx/hf/hhx/htx (3 år) Kandidatgrad fra højere læreanstalt (5 år) ph.d.- uddannelse eller tilsvarende niveau (normalt 3 år) Men hvad er "Kandidatgrad fra højere læreanstalt" og "ph.d.- uddannelse e... -
Hjælp til kulturrevolutionen
ForumindlægHej Er der nogle der kan hjælpe med om kulturrevolutionen var et brud på Kinas historie -
Studieretningsopgaven i 3g
ForumindlægI min klasse er vi lidt i tvivl om, hvilke fag, man må skrive i, i studieretningsopgaven i 3g. Man skal skrive i dit studieretningsfag på A. Derudover, må man så vælge et hvilket som helst andet fag? -
Fagenes samspil (?)
ForumindlægJeg har en AT opgave om Pest . Fagene er historie og biologi .. Hvordan spiller/arbejder disse to fag sammen? - evt. i dette emne (?) Håber, at der er nogen der vil hjælpe :) -
kemi opg 3.3
ForumindlægEn vandig opløsning af HF kaldes flussyre.I en sådan opløsning hersker ligevægten:HF(aq) + H20(l) -> F-(aq) + H3O(aq) a) opskriv udtrykket for ligevægtskonstanten Kc.Ved 25 grader bestemmes føægende ligevægtskoncentrationer i en flussyre:[HF]= 0,114 M[F-]= 0,0063 M8H3O] = 0,006... -
thermodynamiske data... blabla
Forumindlæghva står delta Hf^0 for? delta Gf^0 for? S^0 for? håber I kan tyde det.... -
karakter
ForumindlægHej alle..... Jeg vil høre om nogen ka hjælpe med at forklar hvordan man regner gennemsnitet ud efter den nye 7-trin skala når man går på HF Tak på forhånd -
hvor mange gange må man søge optagelsesprøve?
ForumindlægEr der nogen der ved hvor mange gange man kan søge optagelsesprøve for gymnasielle uddannelser (STX, HF, HTX) hvis lærerne erklærer en elev uegnet? DET HASTER!!! -
The Veldt
ForumindlægHej, jeg har et lille problem, som jeg håber nogen gerne vil hjælpe mig lidt med:) Min engelsklærer har ikke været så god, og vi har ikke fået analyseret nogen tekster og skal op til eksamen om nogle dage. - Er der nogen der har haft noget om The Veldt? Kan I så ikke lige skrive kort (men ikk alt... -
sunday in the park - rettelser
ForumindlægHej er der ikke en venlig en her der kunne finde tid til at læse mit essay igennem og muligvis også rette det en smugle. Det ville virkelig betyde meget for mig. opgavn gik udpå at lave et essay på 700- 900 ord - analyse og fortolkning. hvordan har jeg klaret mig? Sunday in the Park In the shor... -
Eksamen 2009 - retfærdigt???
ForumindlægHej alle Er ikke sikker på hvilken kategori min tråd hører ind under, men nu ender den her. Det er måske mere en klage / mangel på forståelse over, hvordan jeg kunne ende i sådan en uheldig situation mht. hvilke fag jeg skal op til eksamen i. Jeg afslutter stx til sommer og har studieretningen s... -
Homo Faber!!
Forumindlæger der nogen, som har nogle homo faber noter liggende! ville meget gerne ha' fingrene i dem(: på forhånd tak! -
AT Telefonen
Forumindlæghej som mange andre har jeg skrevet om telefonen i Historie og fysik. jeg har skrevet telefonens historie... nu hvor jeg skal skrive metode har jeg lidt problem... hvordan kan jeg være kildekritisk når det bare historie jeg har skrevet? håber virkelig der nogen som kan hjælpe -
Hjælp AT eksamen 2011 Terrorisme
ForumindlægHej. Jeg har valgt Terrorisme i fagene historie og samfundsfag. Terroristerne ville ikke være noget uden moderne teknologi, da de jo er afhængige af at blive set, og de bliver de ved at lave spektakulære terrorangreb, der bliver bragt via medierne og på den måde skaber frygt. Jeg vil på en elle... -
Hjælp til oversættelse
ForumindlægVil I lige læse det igennem for at checke om det er rigtigt? :) Lidt vigtigt da det er til aflevering :)\n\nIt’s probably only Peeping Tom who can claim to have seen Lady Godiva ride nude through the streets of Coventry. The story was not really known until a hundred years after Lady Godiva’s dea... -
Eventyret om Fortællingerne - analyse hjælp!
ForumindlægHey derude! Jeg har fået novellen Eventyret om fortællingerne stukket i hånden. Jeg kan virkelig ikke få analyseret den tekst, ved overhovedet ikke hvad forfatteren vil med den tekst! hjælp en fortvivlt mat/fys elev! :)
