Søgning på: matematik a stx maj 2013. Resultater: 5481 til 5500 af 160716
-
HTX - eksamen maj 2011 - forberedelssæt
ForumindlægNogle der ligger inde med en besvarelse til denne opgave, da det ville være meget rart at se om man har lavet rigtig? -
Børsmægler efter STX/HHX
ForumindlægHej alle :) Jeg overvejer i øjeblikket, om jeg skal vælge HHX eller STX. De lyder begge tiltalende, dog har jeg STX som general favorit, ikke på grund af fagene eller den slags, men dem på STX plejer at få et bedre gennemsnit. Nu har jeg så siden jeg var ganske "lille" ønsket mig ... -
SRP - emne (2*A fag)
ForumindlægHej Havde overvejet at skrive om google i matematik/erhversøkonomi, men den plan gik i vasken, da jeg fandt ud af, at man ikke kunne kombinere et c-fag og et a-fag alene.. Derfor er jeg begyndt at spekulere over hvad jeg ellers kan skrive om. Overvejer kraftigt at skrive i mine 2linje fag, neml... -
Eksamenssæt 2008 - Matematik B?
ForumindlægHej. Er der nogle der har besvarelsen af skriftlig matematik B 2008? Evt. også skriftlig matematik B sygeeksamen 2008? Jeg vil gerne betale. -
A: Udledning af formel for luftmodstand, hjælp.
ForumindlægHej Jeg sidder og arbejder med luftmodstand, hvor en genstand bevæger sig igennem luften / et fluid. Jeg vil gerne kunne bevise hvordan man finder frem til denne formel F=0.5*C*A*p*v^2 F er gnidningskraften/friktionen C er en formfaktor, den er enhedsløs og vi kan derfor se bort fr... -
Studienet til skriftlig matematik eksamen?
ForumindlægHej alle, jeg ville bare lige høre, om i vidst om det var lovligt at benytte download studienet materiale under den skriftlige eksamen i matematik. Og må man downloade opgaver fra et emne på studienet som kan ligne dem man får til eksamen, så man kan se hvordan de løses? Bedste hilsner, Mat A elev -
Polynomier, mat-A
ForumindlægHej! Jeg skal i et eksamensspørgsmål fortælle om polynomier generelt. Jeg her fundet den generelle form for disse, men vil gerne bevise at generelle løsningsformler kun findes hvor n er lig med eller mindre end 4 og at løsningsformler for n lig med eller over 5 ikke kan konstrureres.. ... -
Matematik i AT, det gyldne snit
ForumindlægHej allesammen Jeg kunne godt tænke mig, hvordan jeg kunne inkorporere matematik sammen med faget Oldtidskundskab. I oldtidskundskab har jeg tænkt mig at analysere nogle skulpturer og se på, hvordan kropsidealet var. I matematik kan jeg udlede tallet phi og forklare det gyldne snit, men hvorda... -
Dumpet matematik 1.G?
ForumindlægHalløj alle sammen! :D Jeg har brug for et hurtigt svar på dette spørgsmål, helst inden lørdag. Nu går jeg i 1.G, STX. Mine karakterer ligger på standarden, middel. Men jeg har overhovedet ikke kunne følge med i matematik i år og har fået 00 x2(skriftlig og mundtlig) for års karakterer i det o... -
Mundtlig Matematik - Computer?
ForumindlægJeg tænkte på om man må medbringe en computer med ind til forberedelsen på 30min? Jeg har en masse gode noter og video'er, så det ville være rart ikke at skulle printe noget ud ! Hjælp jeg skal op imorgen -
Har du brug for hjælp til Matematik/Fysik/Kemi?
ForumindlægHejJeg tilbyder i øjeblikket undervisning i de naturvidenskabelige fag: Matematik C/B/A niveau, Fysik C/B/A niveau, Kemi C niveau, Fysik/Kemi/Matematik i folkeskolen.Undervisningen former sig efter dit behov, dvs. det kan være eksta hjælp til de naturvidenskabelige fag du har i skolen, lektiehjæl... -
Mundtlig Matematik eksamen
ForumindlægSkal til mundtlig matematik eksamen, men kender ikke svaret. Er der en der kan forklare mig det? Du skal forklare, hvordan ligningen -x^2-x+1=0 fremkommer, hvordan den løses og hvorfor den er interessant i forbindelse med det gyldne snit. -
matematik eksamen B
Forumindlæghej hvordan ser matematik eksamen på B-nievau ud -
Er du 5 årgang på STX
ForumindlægHej alle sammen Jeg kunne godt tænker mig at vide om nogen af jer er 5 årgang på STX? og hvorfor? -
Tysk vs. Matematik
ForumindlægHej, \n\nJeg sidder her med en stor tvivl vedr. sprog og matematik. Jeg har lige valgt en sproglig linje i gymnasiet, da jeg synes sprog tiltrækker mig mere end matematik.\nMen nu får jeg at vide fra rigtig mange at mange uddanneler kræver matematik på et højt niveau... kan jeg overhovedet bruge ... -
Mundtlig engelsk A
ForumindlægHej alle sammen... Jeg føler mig virkelig på røven.. Mit aller værste fag er engelsk og har det altid været... Da jeg startede i gym valgte jeg matematik på A niveau.. Først skulle vi have det på B og jeg synes det var meget svært, så turde ikke tage det på A alligevel. Det eneste valg jeg havde... -
HJÆLP NV EKSAMEN STX HASTER
ForumindlægHey SP Jeg er 1.g'er(STX) og i overmorgen skal jeg op i min første eksamen på gymnasiet - nemlig nv eksamen. Pga. den nye reform, kommer den til at tælle på mit karakterblad med en vægt på 0,25. Eksamen kommer til at foregå således: jeg kommer til at holde et 5 minutters oplæg om den journal... -
Beregne vinkel A med sinus
ForumindlægHej Jeg er igang med at forberede til matematik mundtligt. Jeg har et spørgsmål der lyder: "Redegøre for beregninger af ukendte sider og vinkler i en retvinklet trekant, det skal omfatte begreberne sinus og cosinus". Det må have været noget jeg har overset i timerne, da jeg slet ikk... -
Fysik A - Skriftlig Eksamen
ForumindlægSå har folk med fysik A været til skr. eksamen i dag. Sættet kan findes her: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/documents/STX081-FYA.pdf Personligt syntes jeg at sættet var rimelig meget som forventet. Opgave 1, 3 og 6 er rent "sæt ind i formel". Opgave 5 har de fleste formegentli... -
Matematik - Renter - plzz hjælp mig ):
ForumindlægHej alle sammen. Jeg håber i kan hjælpe mig med nogle af opgaverne. Jeg kan overhovedet ikke finde ud af hvordan jeg skal regne dem ud. Opgaverne 1 - På din fødselsdag, d. 01.01., sætter du 3.000 ind på en konto med 3,5 % i rente. A. Hvor meget får du i rente 31. december? B. Hvor mange dag...
