Søgning på: matematik a skriftlig eksamen. Resultater: 5541 til 5560 af 181598
-
Eksamenssæt i Mat HHX A?
ForumindlægHej skal til terminsprøve i morgen i Matematik A på HHX, hvilket betyder at vi højst sandsynligt skal lave eksamensopgaven fra sidste år. Så jeg ville høre om der er nogen som ligger inde med den:)? ps. Er ligeglad med karakteren, om det er til 02 eller 12:P Håber der er nogen som har den!:) -
Funktion i matematik
ForumindlægHej Jeg sidder med følgende opgave:Figuren viser grafen for en funktion f. Angiv definitionsmængde og værdimængden for f:Har jeg så gjort her:Dm=(-1;6)Vm=(-1;6)Her kommer så opgaven jeg ikke forstår:Bestem hver af mængderne:A=(x I f(x)=0)B=(x I f(x)=I behøver ikke komme med et svar, men et ledend... -
Historie eksamen
Forumindlægnogen, som har en idé til hvad man kan lave som produkt, hvis man har valgt berlinmuren/dens fald? -
Er eksamen vigtig ?
ForumindlægHej allesammen. Jeg vil lige spørge om folkeskolens afgangsprøver er vigtige, selvom om man har fået at vide, at man er blevet optaget på STX ? -
Matematik=naturvidenskab?
ForumindlægJeg har godt fysik og dansk som fag i AT, men ville høre om Matematik også var et naturvidenskablig fag? Jeg vilnemlig i teoridelen gerne pointere at jeg har brugt integralregning mht. nogle grafer og arealbestemmelse a punktmængder.. -
matematik b
Forumindlægf(x)=a*x^(2)+b*x+c, hvor 2<x<32; hvordan bestemer man tallene a,b og c ved regression ? -
HJÆLP til matematik B
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg sidder her med nogle opgaver som irriterer mig grænseløst... Måske er jeg derfor så heldig, at der sidder nogen af jer derude, som kan løse problemerne for mig. :) På forhånd tusind tak! (det skal lige siges, at når jeg laver en skråstreg (/) så betyder det, at det er en ... -
Hjælp til at matematik
ForumindlægHej, sidder med en matematik aflevering og har virkelig brug for hælp, sidder fast og kan ikke komme videre, håber i kan hjælpe. Vi får givet en funktion f som er givet ved: f(t)=x3-5x2+4x a) Bestem nulpunkterne for f b) Bestem monotoniforholdene for f Vi får at vide at linjen l med ligninge... -
Isolere i matematik
ForumindlægHvor kan jeg læse mere om isolering i matematik? Jeg er generelt virkelig dårlig til det, så vil gerne kunne læse op på det. Nogen gode sider? -
Matematik test
ForumindlægBasale ting omkring matematik eller vigtige regler som jeg burde vide inden nationaltest. Tak hvis du vil hjælpe mig ellers have en fortsat god dag. -
matematik opgave
ForumindlægHej\n\njeg har fået matematik aflevering for som skal afleveres i morgen, men jeg ved slet ikke hvordan jeg skal regne den ud da matematik ikke er min stærke side :/ \nhåber virklige at nogen kan hjælpe...\n\nopgaven lyder således:\n\nSalgsprovision: 12,5%\nmindsteløn for tjenerne er på 10.500 k... -
Matematik aflevering
ForumindlægNogen som måske kunne hjælpe med en lille matematik aflevering?:) Den skal afleveres om 3 dage, så hvis i kunne hjælpe hurtigt ville det være skønt !:D Det er en HTX - 1.g aflevering. -
Matematik - Funktioner
ForumindlægHejf(x)=b*a^xf(x) er det gennemsnitlige antal bladlus pr. strå, og x er procentdelen af strå, der er angrebet.Jeg kan aflæse på grafen at f(38)=1ogf(75)=10Hvordan kan jeg beregne konstanterne a og b?skal jeg lave tallene 38 og 75 om til 0,38 og 0,75 da de jo står som procenttal.Jeg får:a=504b=0,1... -
Søger eksamenssæt besvarelse fra 2015 skriftligt samfundsfag.
ForumindlægEr der nogen som ligger inde med et eksamens besvarelse efra 2015 i samfundsfag som de evt. havde lyst til at dele. Mangler nemlig noget inspiration til at få skrevet den sidste side. -
Matematik opgave
ForumindlægGrafen for en lineær funktion f går gennem punkterne (0, 5) og (4, 7). a) Undersøg, om grafen for f går gennem punktet (30, 19) -
Fysik eksamen, uden mulighed for undervisning fra lærer
ForumindlægSidste år, da jeg lige var færdig med 1.g på Gladsaxe Gymnasium (GG) besluttede jeg at skifte studieretning fra Mat/fys A, kemi B til Samf/Eng A. På dette tidspunkt var dette overhovedet intet problem og det blev gennemført... Smoothly... Da jeg herefter skulle indtaste mine valgfag i vinters be... -
Matematik hjææælp:((
ForumindlægHej alle herinde, jeg har fået en opgave til imorgen som jeg skal besvare, men jeg er selv så dårlig til matematik at jeg har det på c-niveau. er der nogle der vil hjælpe mig med den her opgave?:( En startkapital, der indsættes på en konto til 2,5 %i rente p.a., vokser i løbet af 8 år til 13 402... -
AT-eksamen haster!!!!!
ForumindlægHej:) Jeg skal op til AT-eksamen på mandag og har valgt Kemi A og Samfundsfag C som fag, og Heroin som emne. Er der en, der kunne tænke sig at læse min synopsis samt talepapir og kommentere dem? Hvis ja, gider i så ikke skrive jeres mail, så sender jeg dem der til:) Håber virkelig der er nogen de... -
Bioteknologi/matematik???
ForumindlægHej:) Jeg skal går på gymnasiet til næste år, men jeg er lidt i tvivl med studeretningen. Jeg overvejer en Biteknologi -A, Matematik - A og Fysik - B. eftersom jegvil være tandlæge, passer studieretningen perfekt, men jeg ved ikke rigtigt om jeg vil klare det, for er mellem god til matematik. Så ... -
Hjælp til matematik (1.g)
ForumindlægKan virkelig ikke finde ud af det her matematik, nogle som vil være så søde ? :) Opgave 6.7 Udviklingen i antallet af gæster ved en festival, kan beskrives ved funktionen f(x)= - 255 + 13200 Hvor x er antal år efter 1987 og f(x) er antallet af gæster det pågældende år? a) Forklar hvad ta...
