Søgning på: matematik eksamen 2010 stx. Resultater: 5561 til 5580 af 65692
-
Hjælp til matematik
ForumindlægJeg skal Reducer det her, men jeg er lidt usikker om jeg bare skal gange ind med det samme, også fjerne paranteserne. T^2-K^2+(T+K)^2-KT -
hjælp med matematik
Forumindlæghvilket årstal forventer man Nukissiorfiit at produktionen vil over stige 80000 MHw når man regner med den vil stige 2% efter 2006 i 2006 er den på 67000 MHw -
matematik:
ForumindlægJeg har fået givet en tabel som viser opslagstallenne for 2011 for fem danske dagblade. Blandt 100 af disse dagblades anonnenter har man i 2013 spurgt om hvilket dagblad de abonnerer på. Man ønsker at undersøge om fordelingen af disse dagblade blandt abonnenterne har ændret sig siden 2011. Min o... -
matematik haster
ForumindlægOPgaven lyder på . du skal tegne et rektangel i målestokforhold 1:"5 , rektanglet skal have et areak på 25 m2 hvordan ? -
Matematik, hjælp?
ForumindlægEn opgave lyder sådan her? Grafen for en lineær funktion, f, går gennem punkterne (1,9) og (4,3) a) Bestem hældningskoefficienten for f. b) Bestem en regneforskrift for f. c) Bestem f(2). Hvordan løser jeg dettte? -
Matematik hjælp.
Forumindlæghej. En mursten har længden 22,8 cm , bredden 10,8 og højden 5,4 cm på figur 1 . Fotografi af murstenen har en bredte 2,7 og en længde på 5,7 dvs Målestoksforholdet er 1 : 4 . Murstenene vejer 2,3 kg. Figur 2. Mursten med 3 huller figur 2 er vist i samme målstoksforhold som fotografiet af m... -
eksamen...
ForumindlægHey....Jeg har et kæmpe problem. Jeg går i gymnasiet på sproglig linie og har lige afsluttet 1 g., men jeg er ikke specielt god til naturfag. plejer at få 6. og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre for at blive bedre til faget, for jeg er virkelig bange for at dumpe i det.... Er der nogen der kan give... -
Hjælp til eksamen
ForumindlægHej :) Uheldigvis har jeg trykket ( mellemkrigstiden). nu står jeg for at finde en super fed novelle i den periode. novelle må gerne være super spændende som jeg kan have en holdning til . Nogle idee ? tak . -
EKSAMEN
ForumindlægHej studieportalen! Jeg sidder her og døjer med et kæmpe dilemma. Om 3 timer skal jeg til kemieksamen, og jeg har ikke styr på en skid af det. Jeg har læst og læst men jeg føler kun at det hele er overfladisk, og kan ikke engang afstemme en ligning. Jeg er bange for at hvis lærer og censor sti... -
Hjælp skal til eksamen ;)
Forumindlæg1. Ligninger og formler Gør rede for regnereglerne ved løsning af ligninger. Vælg selv nogle forskellige eksempler. Inddrag grafisk ligningsløsning. Hjælp hvaaaaaaaad skal jeg sige -
eksamen
ForumindlægHej. Jeg er lidt i tvivl om, hvad der forventes man skal kunne til samfundsfagseksamen på b-niveau. I mange af vores opgivelser, bl.a. omkring økonomi og velfærdsstaten er det meget historisk omhandlende Danmark. Skal man kunne dette, eller er det nok at vide overordnet, hvad der er sket? Eller e... -
EKSAMEN
ForumindlægJeg skal op i mediefag, vil lige spørge om der er nogen der kan give mig link til en god analysemodel til dokumentarfilm. -
eksamen
Forumindlæghar trukket "atomer og elektromagnetisk stråling" jeg skal lave en præsentation der omhandler emissionsspektre og absorptionsspektre. med stikordene ekektroner protoner neutroner energiniveauer og bohrs atommodel. hvordan skal jeg lige gribe det an? især elektromagnetisk stråling -
hjælp til eksamen
ForumindlægHvad sker der kemisk i kroppen når man indtager røg? Hvor mange kræftfremkaldende stoffer er der i cigaretter? Hvad er en forbrænding? Hvad er en kemisk reaktion? -
Eksamer!
Forumindlæg# Opgave 1 En transformer i tomgang har 1900 vindinger i primærspolen og 50 vindinger i sekundærspolen. Hvad bliver 320 V transformeret ned til? Siger man ikke bare (320*50)/1900 = # Opgave 2 En elpære har en resistans på 550 ohm, når den lyser. Den forbindes til en vekselspænding ... -
Eksamen
ForumindlægHej har brug for hjælp til denne type opgave, kan i hjælpe mig hvordan jeg skal regne denne opgave. Antag at en oppustet airbag skal være 35 L stor, trykket skal være på 3 atm og temperaturen sættes til 50 °C. Antag desuden at airbaggen er lufttæt (det er den ikke - for så ville den være hård).... -
eksamens hjælp
ForumindlægHvordan skal jeg stille min Engelsk Outline op for emnet Kan ikke rigtig få bygget nogle underpunkter op.. Main topic: Prejedice Mt Topic: Gangs Why did I choise this Topic? 2 3 4.. Kunne i hjælpe mig nogle små punkter? -
HJÆLP EKSAMEN
ForumindlægHvorledes kan et bjerrumdiagram kan anvendes til at vælge en indikator for en titreringskurve. -
Matematik
ForumindlægHåber nogle vil hjælpe mig med hvad jeg skal gøre i disse opgaver. HAr ikke helt forstået det med integralregning.Angiv følgende ubestemte integraler1. S (2-x)sinx dx2. S x^2 * e^x dx3. S x^2 * lnx dxHåber I forstår opgaverne. S=integraletegnet. På forhåndd tak -
Hjælp til matematik
ForumindlægHejsa er der nogen der er søde og kunne hjælpe mig med dette her OM IGEN. s = 2,4 p -4,1 r p = 7 r =2 S/3 +4,5 t s =15 t =2
