Søgning på: dansk noter STX. Resultater: 5581 til 5600 af 57177
-
Analyse modeller til kortfilm i dansk
ForumindlægHey Jeg håber virkelig at der er nogen der kan hjælpe mig, for jeg står og mangler en analyse model til kortfilm, dem man kan komme op i til eksamen.Hvis nogen har modellen, må i MEGET gerne skrive til mig, for er lidt på røven, skal nemlig op i overmorgen :) -
Aflevering af Dansk/historie opgave
ForumindlægEr der nogen der ved, om der er nogen specifikke regler omkring afleveringen af da/his opgave? Det jeg mener er, hvordan I afleverede jeres: Med en klips i, i plastik-lomme o.lign. -
INSPIRATION TIL SRP DANSK-SAMFUNDSFAG !
ForumindlægHej Allesammen! Jeg skal snart vælge emne til min SRP-opgave, hvor jeg har valgt fagene Dansk/Samfundsfag. Jeg vil meget gerne fokusere på sociologi i samfundsfag, og evt. brug af Giddens, Maslows behovspyramide (selvrealisering osv.) Jeg har lavet opgaver om Michael Strunge og modernitet/senmode... -
er danskerne verdens lykkeligste befolkning?
ForumindlægVi har haft denne diskussion i klassen og vi havde hver især forskellige holdninger til det.. Synes i at danskerne er verdens lykkeligste befolkning og hvorfor? -
hjæææælp mundtlig dansk
Forumindlæghej jeg skal op i mundtlig dansk om 2dage, har om reklamer. så jeg har valgt ( smirnoff green apple twist ) og ville spørger jer om i kunne hjælpe mig med analyser billedet og selve reklamen... eller hvis i har lavet en opgave som jeg må låne/få ville jeg taknemlig... :) hjææælp plzz -
Problemer med min dansk lærer
ForumindlægJeg har et problem, som jeg er godt træt af: Min dansk lærer hader mig!!!I 1.g fik jeg 10 i dansk. Nu har vi skiftet lærer, og jeg får 6! Jeg forstår det virkelig ikke. Jeg har konfronteret hende, og hun siger, at jeg fortjener ikke en bedre karakter....Hvad skal jeg gøre?Jeg ved virkelig ikke hv... -
engelsk/dansk - sætninger
Forumindlægjeg skal oversætte sætninger til dansk og forklare hvad WILL/WOULD udtrykker i de enkelte sætninger.. en smule hjælp? 1- Would you mind moving over a bit. - 2- If I were him, I wouldn´t have bought that Mercedes seconhand. - Hvis jeg var ham ville jeg ikke have købt den Mercedes andenhånd. 3-... -
Praktikant i dansk ambassade - HJÆLP
ForumindlægHej alle Jeg studerer på nuværende tidspunkt jura, og jeg har et stort ønske om at arbejde som praktikant i en dansk ambassade i enten Asien eller Mellemøsten. Problemet er, at jeg ikke kan finde informartioner om hvilke krav, der stilles den enkelte ansøger med hensyn til karakterer osv.. Jeg h... -
metode og teori for dansk+samf
Forumindlægjeg har valgt fagene dansk og samfundsfag og kommet med en problemformulering. jeg er dog blevet bedt om at gøre nogle overvejelser omkring hvordan det tværfaglige vil fungere i mit projekt, altså hvad jeg har kunne bruge hvert fag til mht metode og teori. lige nu er jeg kun klar over at jeg br... -
oversættelse af gamle danske ord
Forumindlægokay herre og damer derudevi sidder her og grubler over to gamle danske ord som vi skal have oversat til nu-dansk. Vi skal bruge en "oversættelse" af disse ord:"Toede""stønnem"begge ord stammer fra Leonora Christines historie "jammersminde" og vi håber på e... -
Er der nogen som kender én der tilbyder lektiehjælp for stx 3.g fyisk A niveau
ForumindlægHay kender i nogen som tilbyder hjælp( imod betaling) til lektielæsning for én som går i 3.g. og har fysik på A niveau.Helst i kbh region.eller et eller andet sted på sjælland...Personlig henvendesle på min @ tak -
Søger en lektiehjælper til 24-timers eksamen (Biologi B, STX 3.g) i Aarhus
ForumindlægHej! Jeg er en 3.g'er som søger en lektiehjælper som kan hjælpe mig med min 24-timers eksamen (Biologi B) i Aarhus. Bemærk at jeg søger en lektiehjælper som er dygtig til biologi. Jeg vil selvfølgelig gerne betale for det. Skriv venligst en privat besked for mere info. Mvh. -
Aalborg: Lektiehjælp i matematik tilbydes til STX/HF/HHX og Universitets-niveau
ForumindlægKære Studerende på Ungdomsuddannelser og på universitet, Bor du i Aalborg eller omegn? Mangler du hjælp til matematik (uanset niveau) ? Så er hjælpen nær. 38 årig Cand. scient. i matematik (m. sidefag) og med mere end 5 års erfaring i at undervise i matematik tilbyder lektiehjælp til studeren... -
Delprøve 1 Engelsk B 25. maj 2011 STX ? :)
ForumindlægNogle som havde rettelser til den, som ville kigge mine svar igennem? Eller som bare ville sende den til mig. :) -
Hjælp til opgave i Naturgeografi (STX - B niveau) omkring "Fysisk planlægning i Hovedstadsområdet"
ForumindlægSøger hjælpelærer fra hovedstadsområdet i Naturgeografi B på gymnasie niveau, er der nogen der kender nogen? Vi snakker ca. 2 timers hjælp. -
Hvad skal man kunne af kemi i folkeskolen for at kunne klare sig på A-niveau i kemi på gymnasiet (STX/HTX)?
ForumindlægTak på forhånd. -
Dansk prøveform B - Spørgsmål
ForumindlægHej, jeg har et spørgsmål til dansk prøveform B. Fremlæggelsen skal jo vare ca. 10 minutter, men må den godt vare, lad os sige, et par minutter mere? Altså 11 - 12 stykker? Desuden tæller oplæsningen også ind i den her tid, eller må man godt fremlægge i 12 minutter og så oplæse sit stykke? Mange... -
Dansk eksamen i morgen - HJÆLP!!
ForumindlægHej! Jeg har om folkeviser i mundtlig dansk, og jeg har valgt Torbens datter, og jeg har valgt at perspektivere til Ebbe Skammelsøn, men jeg ved ikke om jeg har nok punkter jeg kan perspektivere til. Har I nogle forslag til hvilke ting i teksterne jeg kan perspektivere til? På forhånd - tak! -
Dansk litterær artikel
ForumindlægHej derude :) Hej jeg har været op i dansk i dag eksamen, og valgte litterær artikel. Problemet er vi først får vores karakter om nogle uger, men jeg kan simplethen ikke vente (Ultra nysgerrig), vil virkelig gerne vide hvor meget den kan bedømmes til :) Så hvis der var en venlig sjæl derude, so... -
Oversættelse til dansk stil
ForumindlægHejsa, jeg har lige skrevet en langt stil om Ghandi i dansk. Jeg vil gerne slutte opgaven af med nedenstående citat af Martin Luther King, men skal et engelsk citat oversættes til dansk, og hvis det skal, er der så en engelsk ekspert som gider at oversætte det helt korrekt for mig."Gandhi wa...
