Søgning på: matematik a stx maj 2013. Resultater: 5661 til 5680 af 160716
-
Græsk matematik og phytagoras
ForumindlægHej, Jeg skal til at skrive en SRP opgave i mat A og His A. Jeg skal skrive om græsk matematik og phytagoras. Jeg vil høre, om der er nogen der har skrevet om emnet før. Jeg vil bare gerne have lidt inspiration. -
MATEMATIK AFLEVERING HAR BRUG FOR HJÆLP!
ForumindlægHej Jeg sidder fast midt i en matematik aflevering Det er vedhæftede opgave som jeg har brug for hjælp til. del a har jeg lavet, men del b hvor jeg skal finde siden DF forstår jeg simpelthen ikke. Hvordan kan man løse den? Er der en flink person, der kan give en hånd? -
Dumpe matematik måske, hvad nu ?
ForumindlægHej går i 3.g på Teknisk Gymnasium, og skal til at afslutte her snart, dog har jeg fået et ret stort problem. Matematikken havde jeg det okay med fra 2.g af, jeg lå på 4/4, MEN så gik det galt 3.g 0/0, så sir læren at hun vil holde øje ekstra øje med mig men det samme, jeg har en følelse af hun h... -
Matematik programmer til PC
ForumindlægHej, jeg skal bruge et matematik program, fordi det jeg har ikke virker... Det skal kunne gøre algebra, funktioner o.s.v. og skal helst være gratis :) -
Problemregning maj-juni 2008 new york
ForumindlægEr der nogen der ligger inde med svarene fra maj-juni 2008 problemregning. Det handler om at en familie rejser til new york og skal købe nogle kufferter og den slags. -
Mundtlig matematik opgaver??
ForumindlægNogen der har, eller ved hvor man kan finde eksempler på mundtlige matematik opgaver til afgangsprøven??? 9. klasse*Med venlig hilsen Therackoo... -
Matematik dumpet eller bestået?
ForumindlægJeg står og har haft matematik på A niveau. Min årskarakter blev 4 mundtlig og 7 skriftlig. Har været oppe i skriftlig matematik, men mangler mundtlig. Til den uddannelse jeg vil ind på, skal jeg have bestået matematik A. Men hvordan skal dette regnes ud? Tager man gennemsnittet af den skriftlig... -
Kemi htx maj 2008 opg 3
ForumindlægHej Jeg har brug for hjælp. Er der en af jer der har besvaret kemi eksamensæt fra maj 2008 opgave 3? I så fald kan i så sætte besvarelsen ind? på forhånd tak! -
Skifte fra stx til hhx
ForumindlægHej Hvis man skifter i 2.g fra stx til hhx så starter man jo i 1.g på hhx. Men mit spørgsmål går ud på om ens eksamens karakterer fra fx. biologi kommer med i ens snit når man går ud af 3.g på hhx eller om man starter på en frisk angående karakterer når man skifter fra stx til hhx. Er der n... -
Matematik på C. niveau
ForumindlægJeg har lige fået udleveret mine eksamens spørgsmål og vil gerne ha lidt hjælp til dem. 1. Procent- og rentesregning Gør rede for begrebet fremskrivningsfaktor. Gør rede for renteformlen og for sammenhængen mellem renteformlen og eksponentialfunktionen. 2. Trigonometri Gør rede for cosinus og si... -
matematik- søger noter
Forumindlæghey jeg sidder her og sveder, jeg skal nemlig op i matematik på mandag, men har intet overblik, ville lige spørge om der var nogle som havde nogle gode omfattende noter til matematik A 1-årigPå forhånd tak -
Morse potential (Matematik/Fysik)
ForumindlægMorse potentialet beskriver vibrationerne af diatomiske molekyler og udtrykkes ved: V(r) = De(1-e-a(r-re))2 Er det korrekt? Derudover vil jeg gerne spørger om, hvad "a" præcis betyder i udtrykket? Har desuden læst at Morse potentialet er bedre end Hooks lov til at beskrive små ændring... -
Matematik aflevering! Hjælp sidder fast
ForumindlægHej alle mennesker. ville blive utrolig glad, hvis i gad at hjælpe mig. :-) - Jeg er igang med en matematik aflevering til på fredag, og jeg sidder fast i en opgave. Her er lige noget tekst. Rasmus satte efter sin konfirmation den 1. maj 9250 kr. i banken. Han får 3,5 % i rente p.a. Opga... -
finde a
Forumindlæghej Jeg vil beregne regneforskriften for de to punkter som går igennem grafen. P(1,34 , 5,8 ) og Q(3,67 , 4,1) og sætter de to punkter i denne formel for at finde a: Log(y2) – log (y1) a= ------------------------ log(x2) – log(x1) (log(4,1) - log(5,8)) -----------------------... -
a?
Forumindlæghej x1 = -2, x2 = 3 P(1,10) f(x) = ax^2 + bx + c .......... F(x) = a(x-x1)(x-x2) Hvor får jeg a fra i den sidste ligning?? -
AT Metode i Matematik
ForumindlægJeg er igang med min synopsis til AT 2015 - Kommunikation, hvor jeg har valgt at skrive om Enigma under 2. Verdenskrig. Herved i Matematik og Historie. Jeg er dog i meget tvivl om hvilke metode jeg skal benytte i Matematik. Er det matematisk modelering? Kan man opsætte en model for den kombinator... -
Matematik i Skibsmontør-uddannelsen
ForumindlægHej, jeg begynder snart på 4-årigt skibsmontør uddannelse og jeg er i gang med at forberede mig. Jeg vil gerne vide hvad for en Matematik niveau jeg skal komme op i og hvilke emner jeg skal lære så jeg kan researche lidt, for jeg er dårlig til matematik. Håber i kan hjæpe mig (: Med venlig hilsen... -
Matematik B eksamen (HJÆLP)
ForumindlægHej, Jeg skal til matematik B eksamen her om en halvanden uge, jeg har virkelig svært ved diff. regning.. Et af eksamens spørgsmålene lyder: 5. Grænseovergang Redegør for indholdet af udtrykket lim f(x) = a (a reelt tal) x->x0 og hermed sammenhængende begreber (f.eks. Kontinuitet og Differen... -
Matematik aflevering : 8klasse
ForumindlægHej jeg sidder her alene hjemme og laver aflevering den hedder:Fra holbæk til skagen det er nr 2.9, opgaven lyder: Undersøg, hvor stor udgiften pr.kilometer skal være, hvis de samlede udgifter for ruten over storbælt og ruten Kalundborg-Århus skal være lige store ( det skal siges at jeg har lavet... -
HJÆLP! matematik opg. 4.025
ForumindlægHej Jeg ved bare ikke hvor jeg skal begynde med denne opgave. Og er det ikk en eksponential aftagende funktion - men hvordan skal jeg ku' argumnetere for det? Håber at der er nogen der kan hjælpe. Her er den: I vedproducerende skovbrug er langsigtet planlægning nødvendig idet feks bøg fælde...
