Søgning på: historie noter hf. Resultater: 5761 til 5780 af 33009
-
Johnny Bear
Forumindlæghej:D er der ik nogle der helt tilfældigt har lavet en engelsk opgave jeg ka suge om Johnny Bear af John steinbeck??? eller der ved hvordan jeg ka få noget at vide om den...? har nemlig ik rigtig læst;D på forhånd tak:) -
SSO hjælp
ForumindlægVi skal aflevere fag og vejleder til SSO på fredag. Jeg har længe gået og overvejet hvad jeg ville skrive om, men jeg er stadig i tvivl.Jeg har cuttet det ned til 2 fag. Engelsk og Historie.Jeg er god til engelsk får kun 10-11 taller, men når man skriver engelsk SSO, så skal opgaven være på dansk... -
Poetic Justice
ForumindlægHej, Jeg vil bare høre om, om der ikke var nogle, som engang i engelsk har lavet en analyse af "Poetic Justice", der er skrevet af Diana Appleyard. Har nemlig desperat brug for hjælp. På forhånd tak. -
Notater på bærbar
ForumindlægGo aften!Jeg er netop begyndt på markedsføringsøkonom og jeg overvejer at tage min bærbar med til at skrive noter på. Men er det en god idé?Når man skriver notater husker man bedre tingene end hvis man bare sidder og lytter fordi den nye viden skal op igennem hjernen og formuleres til sætninger m... -
Dog Walker
ForumindlægHej derude Opgaven lyder: Write an answer in English to the dog walker using formal and grammatically correct language: Hey Rich-Ass dog owners: Are you at the office 23 hours a day in a coke-fueled effort to squeeze every penny out of your 20s and 30s? Are you going out of town after the di... -
Berettiget su, men su oversigten siger 0 kr i udbetaling
ForumindlægMåned SU-status Bopæl SU brutto Heraf tillæg Skat SU netto januar Normal støtte Udeboende 5.839 kr. 0 kr. 705 kr. 5.134 kr. februar Normal støtte Udeboende 5.839 kr. 0 kr. 705 kr. 5.134 kr. marts Normal støtte Udeboende 5.839 kr. 0 kr. 705 kr. 5.134 kr. april Normal stø... -
Haster en sætning
Forumindlæghvordan siger man "undskyld jeg først svarer nu" -
Direkte bevis (Logik)
ForumindlægHej Hvordan giver man et direkte bevis, ved resolution, af dette, som er på konjunktiv form: -
Tjek din censor ud v. 2010
ForumindlægHej alle. Jeg kan ikke finde nogen tråd for i år, så jeg starter den her ud. Post jeres censorer, hvis I efterlyser lidt intel om dem ligesom jeg. Eller bare gerne vil vide om de er søde. Mine eksempler: Ditte Skelboe - Frederiksborg Gym og HF - Har hun tilfældigvis en Ph.D i Antonio Gaudí... -
Ohhhhhhhh
Forumindlæghey..... jeg skal snart op til mundtlig eksamen i historie og aner ikke hvad jeg skal stille op fordi min tidligere lærer har opgivet noget vi ikke engang har læst.... Hvad skal jeg stille op mht. eksamen? Hvordan kan man få gode karaktere til en eksamen i historie? Er det egentlig ikke sværere a... -
Mindstekravsopgaver - 80% ?
ForumindlægKære SP-hjælpere Jeg har hørt, at hvis man laver en fuld besvarelse af 80% af mindstekravsopgaverne i et eksamenssæt, så opnår man karakteren 02. Gælder dette på tværs af uddannelser ( dvs. HTX, STX og HF osv. )? -
Ang. udmelding af suppleringforløb
ForumindlægHej Jeg har dummet mig en del for at være ærlig. Jeg har ikke sat mig godtnok ind tingene inden jeg har truffet nogle valg. Jeg var tilmeldt et matematik B turboforløb i sommers som skulle give adgang til statskundskab, som jeg meldt mig ud af efter start, hvilket jo betyder jeg ikke kan tilmel... -
Kemisk ligevægt - haster!!
ForumindlægJeg har virkelig brug for hjælp til en muligvis simpel opgave om kemisk ligevægt: HF(aq) + H2O(1) = F-(aq) + H3O(aq) a) Opskriv reaktionsbrøken for reaktionen Ved 25ºC bestemmes følgende ligevægtskoncentrationer i en flussyre: [HF] = 0,114 M [F-] = 0,0063 M [H3O+] = 0,0063 M b) Ber... -
3g stor opgave - nogle gode ideer?
ForumindlægHey!Jeg går i 3g nu og skal så småt til at vælge hvilket fag jeg vil skrive min 3g stor opgave. Så ville jeg høre om der var nogen, der havde en eller flere gode ideer til hvilket fag jeg kunne skrive i og om hvilket emne? Jeg er matematisk studerende og har matematik og fysik på højt niveau, men... -
Hjælp til nyttige franske sætninger
ForumindlægJeg sidder og forbereder mig til mdt eksamen (STX B-niveau), og i den forbindelse vil jeg gerne høre, om følgende sætninger kan siges på fransk: - Dans cette photo (på dette foto) Kan man sige "dans" eller er det mere rigtigt at sige "sur"? - Il a l'air extravagante Hvo... -
Nation Building og Australien
ForumindlægHej. Jeg skal til at igang med at skrive min SRP opgave i 3g. jeg skriver i samfundsfag og Historie Jeg skal skrive om Nation building med henblik på Australien, og hvordan England koloniserede Australien da de flyttede der ned.. Jeg vil være utrolig taknemlig for alt den hjælp jeg kan få, synes ... -
3. Årsopgave
ForumindlægHey Alle, skal meget snart til at skrive 3. årsopgave. Har så valgt at skrive i historie. Har bare det problem at det emne jeg havde tænkt på ikke kan lade sig gøre at skrive om alligevel. Vil så høre om I ikke har nogle gode ide'er til emner jeg kan skrive om? Helst noget lidt nyere, altså ... -
Interessant?
ForumindlægHej allesammen (: nogen af Jer har vel haft projektuge, og nogen har nu. Jeg skal til gengæld igang næste uge, dvs. på mandag. Og vi skal skrive om en virksomhed, jeg kommer fra en by med tjaa meget af det man har i andre byer. Så tænkte på ang. mit projekt. Hvilken slags virksomhed kunne jeg skr... -
Renæssancen - engelsk
ForumindlægHey.. Jeg sidder her med et AT-projekt om Den elizabethanske alder under englands renæssance.. Og jeg har lidt svært ved at finde information om tiden inden da. Vil nemlig godt lave en sammenligning i mellem tiden før Elizabeth d. 1 og tiden før hende.. Så her kommer mit spørgsmål: Nogen der k... -
"Praxis" af Fay Weldon
ForumindlægHej! Skal pga. sygdom først skrive mit studieretningsprojekt (3.g) i vinterferien og leder derfor desperat efter et emne. Skal skrive i engelsk og historie med engelsk som hovedfag og søger derfor en engelsk skønlitterær bog man kan perspektivere til den historiske del. Er blevet foreslået bog...
