Søgning på: livet og kærligheden. Resultater: 5881 til 5900 af 14598
-
Dansk - hjælp!
ForumindlægHej "studies"(-; Jeg har i dag trukket "Livet på godt og ondt" i dansk mundtlig eksam. Jeg vil bare vide, at har i nogle gode tekster inde for dette emne? Det vil være et stort hjælp! - Tak på forhånd!! -
sætningsanalyse
ForumindlægHej, er der nogen der vil hjælpe mig med at lave en sætningsanalyse? tak på forhånd :) - However, the behaviour of gangs of youths at night often made the lives of the other residents in the street a misery. -
Differentialkvotient
ForumindlægHej.. Jeg har brug for hjælp, og det er nok bare mig som er helt dum på matematik, men jeg forstår ikk hvordan jeg skal gøre rede for differentialkvotienten? Jeg har ingen ide om hvad det er? Er det evt noget som man kan relatere til det virkelige liv?? Håber virkelig i kan hjælpe mig! -
Afgangsprøve!
ForumindlægHej jeg har trukket værdier i Livet- noveller jeg har ingen idee om hvilken noveller jeg skal vælge!? Er der nogen der kan hjælpe mig? give mig nogle gode forslag? TAK PÅ FORHÅND! :D -
Projektopgave hjælp
ForumindlægHej. Min gruppe har valgt at vi skal have autisme som underemne til "når livet går i sort". Vi skal derfor have to fag som skal inkluderes. Vi har valgt samfundsfag, med hvilke problemer der kan være i samfundet og det med inklusion. Vi mangler det andet fag. Men hvad kan det være? -
Jeg skal til eksamen i morgen, så jeg kunne godt bruge lidt hjælp! :)
ForumindlægJeg har fået at vide, at jeg bl.a. skal kunne følgende: Forklar begreberne værdighed, livets ukrænkelighed, selvbestemmelse og skråplanseffekt. Er der nogle kloge hoveder, der kan hjælpe mig med det? På forhånd tak! -
vurd. kilder
Forumindlægjeg læste igår i et indlæg herinde at man ikke må bruge wikipedia som kilde i sin sso, så er det jeg undrer mig over hvorfor min lærer/vejledere stikker mig en stak oplysninger fra wikipedia om en forfatter og hans liv? skal jeg bruge det eller lade være? -
hedonist - nihilist
ForumindlægHej, ville i nødvendigvis mene at det at være nihilist nødvendigvis udelukker at man kan være hedonist? hedonist = en der sætter lyst og velbehag som højeste mål i livet.. nihilist = en der lever en ensrettet følelseskold livsholdning (: på forhånd tak -
bortset fra...
ForumindlægHej jeg har problemer med en tysk sætning, som skal oversættes fra dansk. Min tvivl ligger i ordet "bortset" Sætningen er som følger: "Han har ingen bekymringer i sit liv bortset fra sin vægt" -
Nietzsche
ForumindlægHvordan definerer Nietzsche herremoral (jf. Karen Blixens to udgaver)? Hvorfor er det bedre end slavemoral? Hvorfor er det alligevel slavemoralen, som har sejret? Hvordan må han derfor vurdere Kallikles’ Sokrates’/Platons og Homers opfattelse af det gode liv? -
Hvilken betydning har Benny Andersen?
ForumindlægHej Alle Jeg sidder og skal analysere et digt til i morgen. Digtet hedder "Mit liv som indvandrer" og er skrevet i 1993 af Benny Andersen - hvilken betydning har disse oplysninger for digtet? Håber nogen har lyst til at hjælpe Hilsen Christina -
Dårlig til hovedregning
ForumindlægHej derude. Idag er det første gang i mit liv, jeg tænker på at gange 2 tal af 2 decimaler sammen i hovedet. Det ser umiddelbart ud til.. at jeg stinker til det. Er det noget man kan træne? -
kort sætning - oversat.
Forumindlægkunne meget godt bruge lidt hjælp til oversættelse af følgende sætning: Men Weizsäckers instilling over for medmennesker viser en respekt for andres liv, som mange af os kunne lære af. især den sidste del af sætningen.. hvad skal "som" fører tilbage til? og er det konjunktiv?? på forh... -
Stop P's guddommelige ordsprog
Forumindlæg"Der er to ting der er sikre her i livet: Døden og højere skatte. Det eneste problem er, at de altid kommer i den forkerte rækkefølge" Hvad vil i sige om dette ordsprog? Uovere, at det ville være bedre at man fik de højere skatte før sin død. -
Tommelise
Forumindlægjeg er i gang med at skrive 2.g opgave om Tommelise. altså om HC andersens udageve og filmudgaven. men er gået lidt i stå ved hvad der i HC andersens liv der kan have haft indflydelse på Tommelise. nogle der kan hjælpe? -
Radioaktiv Prøve
ForumindlægKan desværre ikke komme denne opgave til livs, så håber på hjælp! - Et radioaktivt stof har halveringstiden 45 min. Til at begynde med har en prøve af stoffet aktiviteten 6,4 kBq. Hvad er prøvens aktivitet tre timer senere? -
Naturgeografirapport
ForumindlægJeg skal skrive en geografirapport for første gang i mit liv. Jeg har ingen billeder og jeg deltog ikke i de forsøg, der skal skrives om. Hvad kan jeg gøre, for at skrive en god rapport alligevel? Forresten er mit rapportemne strålingsbalance og drivhuseffekt i atmosfæren. -
"af et godt liv"
ForumindlægHej jeg skal til at analysere af et godt liv som er skrevet af Leif Panduro. Det har ikke været muligt for mig at finde opgaver om den herinde så jeg håber på at høre fra nogen af jer der har en analyse liggende da jeg synes den er lidt underlig -
Verdensvasen
ForumindlægHvad handler denne takst af Martin Bigum om? Som jeg ser det handler det om tanker eller drømme, som giver et stort indtryk. Eventuelt det mærkværdige og uforklarlige i livet, som i et sekund kan blive klart, men kun er en erkendelse i kort tid. -
TYSK DIE LISA!!!!! HJÆLPP
Forumindlægskal virkelig virkelig bruge noget hjæp jeg skal lave noget tysk, jeg skal skrive et brev på tysk om en der hedder lisa´s liv jeg stinker til tysk :( er der nogen der har læst den og kan hjælpe`???? skal bruge den inden imorgen :S
