Søgning på: historie noter hf. Resultater: 6121 til 6140 af 33009
-
Atmosphere
ForumindlægEr det ikke bare historiens stemning og følelser? Tak på forhånd og god aften -
TOPKARAKTER
ForumindlægHvordan opnår man det hæderfulde 12 tal til historie eksamen på STX? -
På Memphis station
ForumindlægEr der nogen som evt. skulle have noter til at om dette digt.TAk ! -
studere i sverige
ForumindlægHej, jeg har ikke gået så meget op i karakterende da jeg gik på HF og er endt med et gennemsnit på 4, jeg har nu efter et år fundet ud af at jeg gerne vil studere psykologi på lunds universitet i sverige. det kan ikke lade sig gøre at forbedre ens gennemsnit fra HF i Danmark, så vil høre om nogen... -
gennemsnit
ForumindlægHej, Jeg vil lige høre om hvor meget man skal tage i hver fag for at få et gennemsnit til 9,2 eller 9,4. Jeg går på HF nu, men tænker på hvis jeg tager 2 fag på b niveaue og en på A. Kan du så hjælpe mig med gennemsnit. Der er så noget andet på HF at alle fag vægter nogle fx kulturfags pakker væg... -
Tag et fag om.
ForumindlægHej jeg vil høre om det er mulig at tag et fag om, som man har bestået, for da jeg tog en fuld HF, fik jeg 00 i mundtlig og 4 i skriftlig i faget dansk A. og der var jeg ret skuffet over min mundtlig eksamen, da jeg gik ned midt i eksamen og kunne ikke rigtige sige noget, og derfor fik et fortjen... -
Antikke Grækenland - SRP hjælp!!!!
ForumindlægJeg står i en situation i SRP, hvor jeg skal "diskuter den antikke græske verdens betydning for vore dages videnskab og samfund" Jeg har tænkt lidt over komme ind på emner som demokratiet. Er der nogle som har andre forslag, og evt. nogle links som kan hjælpe mig, det må også meget ge... -
Samfundsfags eksamen imorgen!
ForumindlægHej derude :-) Jeg skal op til samfundsfagseksamen imorgen, og jeg har noter til hele pensum. Men jeg kan self. ikke det hele udenad det klart. Vi har prøveform A - den hvor man går op og træker og sp 40min forberedelsestid. - Nu da jeg har rimelig styr noterne, ved jeg ikke hvad jeg skal ... -
SU mht. at flytte gymnasium
ForumindlægHej :) Jeg har et par spørgsmål ang. hvordan det foregår med SU, hvis man flytter gymnasium: Jeg modtager SU og går på htx 1. år, men skal flytte over på HF næste år. Skal man kontakte SU om at man flytter gym, eller hvad skal man gøre? I så fald, hører SU'en så op indtil man starter på et n... -
Lineær regression med årstal
ForumindlægHey. Jeg sidder og bøvler med en Studieretningsopgave. Et af probelmstillingerne lyder: ""Undersøg ved hjælp af lineær regression, om der er en lineær sammenhæng i partivalget fra 1971-2005. Den lineære regression skal udføres "i hånden" ved at anvende formlerne i noten "... -
Hjælp" "Haster
ForumindlægHEY ER DER nogle der vil oversætte din lille tekst ? når men her er den Danskerne er delt : Københavns integrationsborgmester Jacob Hougaard (s)noterer sig,at danskerne er delt i holdningen i spørgsmålet .Det ubdersteger at der er behov for én debat.Min holdning er,at vi ikke skal have franske ... -
My Sons on Death Row??
ForumindlægHej. Nogle der kender/har læst teksten "My sons on death row" (i the lift fra 1g)?? jeg står og skal op i mdt engelsk meget snart og vi har ikke kunne få the lift tilbage efter vi afleverede den i slutningen af 1g. Ud fra mine noter kan jeg se at det var en artikel der handlede om en ... -
problematisk sætning
Forumindlægoversættelse til engelsk hvor jeg bare ikke kan få sætningen til at lyde rigtig - maybe's placering driller... In the latest years we have been witness to death of the local trade. Soon, maybe we will see the relatively small supermarket die out, not only in the inner city but also in the sub... -
hvilken fag/hvor mange og vilken sværhed.
Forumindlæghejsa jeg er 16 og tænker på at tage på gymnasiet efter sommer (istedet for 10 klasse også HF). jeg ved godt hvad jeg vil efter Gymnasiet. der vil jeg gerne på ITU. har så været inde og kigge på de forskellige krav osv. kan se at man skal have engelsk, og matematik på B niveau for at kunne komm... -
hjææælp Emne til Eksamens projekter
ForumindlægHey alle sammen.. jeg ville gerne lige spørge om der er nogen af jer der lige kunne give mig nogle ider til hvad jeg kan skrive i Eksamens projetk.. det skal skrives i to fag og jeg ville meget gerne skrive i kemi, og måske historie/biologi, men jeg har desvære ingen emne..nogle forslag? mange ... -
Brugbare forsøg omkring transplantation
ForumindlægHej! Jeg er så småt gået igang med valg af emne og fag til SRP. Jeg vil gerne skrive om, transplantation, med hovedfaget bioteknologi og sidefaget historie. Jeg er dog meget i tvivl om, hvorvidt der kan findes gode eksperimentelle forsøg til dette emne, da jeg indtil videre ikke har kunnet komme... -
Samf-Hist SRO
ForumindlægHej. Jeg skal som mange andre også skrive den såkaldte studieretningsopgave, og jeg skal skrive i samfundsfag(A) og historie(A). Jeg har tænkt lidt på at skrive om den socialistiske revolution i Sydamerika, og det skal måske være om Chile eller Brasilien. Men problemet er bare at jeg ikke helt ve... -
SRP HJÆLP!!! lidt hurtigt
ForumindlægHej... Jeg skal skrive studieretningsprojekt nu her og skal snart afleverer hvilke fag jeg vil skrive i... Jeg overvejer engelsk og dansk... Er lidt ude i noget Shakespeare... Nogen der har nogle ideer?? kan også vælge engelsk og historie, da jeg ikke har lyst til at skrive i mit sidste studieret... -
10 tricky
ForumindlægHar jeg oversat disse korrekt? 1) Forældrene ønskede ikke, at alle klassekammeraterne skulle komme til fødselsdagen. The parents did not want all the classmates to come to the birthday. 2) Det lykkedes for hende at nå toget til trods for den tætte trafik. She managed to catch the train despite ... -
3. Kemiske reaktioner ligevægt opgave 3.2
Forumindlægopgave 3.2 i den blå kemibog "kemiopgaver" En vandig opløsning af HF kaldes flussyre. I en sådan opløsning hersker ligevægten: HF(aq) + H2O(l) ->(ligevægstpil) F- (aq) + H3O+(aq) a) Opskriv reaktionsvrøken for reaktionen. Ved 25grader bestemmer man følgende ligevægstkoncentrati...
