Søgning på: matematik a skriftlig eksamen. Resultater: 6121 til 6140 af 181598
-
Forbrugslån(matematik)
ForumindlægHvilke økonomiske begreber støder man på, når man arbejder med "forbrugslån", samt kan I skrive, hvor jeg kan finde forklaringerne på begreberne? -
IØ A 2013 om USA
ForumindlægEn her som var oppe i IØ A skriftlig i maj 2013? Har brug for hjælp, så hvis der er en der stadig liggerinde med opgaven vil det være guld værd at få den sendt, tak! :) -
Matematik aflevering
ForumindlægEr der nogen som kan hjælpe mig med en opgave jeg har vedlagt filen:) -
HJÆLP SØGES TIL MATEMATIK
ForumindlægHej Jeg er ved at løse nogle opgaver, hvor man ikke benytte nspire eller andre former for værktøjer. Jeg er dog ret i tvivl om hvordan jeg skal gribe det an. Jeg søger hjælp til følgende: OPGAVE 1: Et cholestroltal C(t) opfylder differentialligningen: C'=-0,1 C + 25,4 hvor t er tiden og... -
Anvendt matematik
ForumindlægJeg står og skal op til eksamen i morgen og nogle af spørgsmålene lyder som følger: Du skal redegøre for noget af indholdet i din emneopgave med ovenstående overskrift. I forbindelse med din redegørelse skal du forklare sammenhængen mellem de tre funktioner: omsætningsfunktionen, omkostningsfu... -
Matematik opgave
ForumindlægJeg er ved at lave min matematik aflevering men der bare en opgave jeg ikke forstår. Det er folkeskolens afgangsprøve maj-juni 1998 i matematik opgave 9 og det er om en familie der vil holde ferie i Jesperhus. Der står "familien vil bo i et feriecenter i uge 28 (7 dage), besøge JESPERHUS... -
B fag - hæve til A?
ForumindlægHej, når jeg en dag begynder på gymnasiet vil jeg have Matematik på B niveau, for lige at se hvad det er på gym, men kan man godt bare hæve det til A niveau efter de 2 år? Og, hvis jeg har valgt at hæve det til A - kan jeg så godt komme på en uddannelse, hvor kravet er A niveau?På forhånd tak :) -
mundtlig eksamen! hjælp ?
Forumindlægjeg skal op til mundtlig eksamen og en ugestid og vi har på forhånd fået de spørgsmål vi kan trække. Et af emnerne som hedder "ligninger og uligheder" starter således: Gør kort rede for begreberne ligninger og uligheder, samt de metoder vi kan gøre brug af ved løsning af disse. (Dette m... -
Dansk eksamen? Det Haster!
ForumindlægHej ! Kender i til Benny Andersen? Jeg skal nemlig optil eksamen, og måske trække et digt fra Benny Andersen, så jeg bør vide en smule om ham. Jeg har også hørt, at han holder af danskeden, passer det? Hvis i ved ngt vedrørende ham, vil jeg MEGET gerne hører fra jer :-) På forhånd tak ! -
Matematik beregning
ForumindlægBeregning af potensfunktioner: A) 2*x^7=17 B) 4*x^2,6=42 c) 15*x^12=197 d) 0,5*x^4,1=122 e) 14*x^½=56 Nogle der evt. gider regne resultaterne ud? Har dem selv, hvis i først vil se - men vil gerne se om jeg har regnet dem ud rigtigt. -
skriftlig dansk
ForumindlægHvilke danskfaglige begreber forslår i at bruge, til f.eks. litterær artikel? Er det så bare sådan noget som; fortæller, synsvinkel, personkarakteristik, miljø, tid osv. ? -
Skriftlig engelsk
ForumindlægHej allesammen. Har i nogle gode råd til imorgen, da der er hf skr engelsk imorgen. På forhånd tak :-) -
Mat eksamen
ForumindlægNogen der ka løse og forklare opg. 3 og 5?? http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF08/Eksamen/Opgaver/080821_opgave_stx_082_matA.ashx -
HHX eksamen
ForumindlægOpgave 1 Om en trekant ABC oplyses det, at B = 37 , a = 10 og c = 8 Det oplyses endvidere, at sin(37 ) = 0,6 a) Bestem arealet af trekant ABC. Er der nogen der kan hjælpe med at løse denne opg. -
Gæt på hovedemne i 3g's AT-eksamen?
ForumindlægI morgen bliver det offentliggjort hvad årets eksamensemne i almen studieforberedelse er, og der er jo i milliard ting at gætte på. En fra min klasse "har hørt en fugl synge" om at hovedemnet i år bliver "Drivhuseffekten". Hvis det er sandt, er jeg pænt meget på røven, for det... -
Hjælp til matematik C?
ForumindlægHej Jeg har nogle opgaver til matematik, som jeg ikke helt forstår. Derfor håber jeg på, at der er nogen, som kan mulighvis fortælle mig, hvordan jeg regner dem ud. En virksomhed har en maskine. For, at det kan betale sig for virksomheden, at starte maskinen, skal den mindst køre i 3 timer. De... -
HJÆLP! Problemer med matematikken
ForumindlægHej alle. Jeg har fået stillet til opgave, at lave en emneopgave omkring Lineærprogrammering(LP). Idet jeg ikke har været der i de fleste matematik lektioner, grundet at jeg har været indlagt på hospitalet. Dermed har jeg ikke fået fuldt udbytte af undervisningen, og har dermed nogle problemer me... -
hurtig matematik hjælp
ForumindlægFind a så følgende ligning har 1 løsning: ax2-4x+2=0 -
mundtlig matematik
ForumindlægSkal man lave regneeksempler for de ligninger man evt. skal redegøre for, når man er oppe i mundtlig mat a? -
Eksamens hjælp !! Please!
ForumindlægHej alle. Jeg skal til AT-eksamen i næste uge og er meget i tvivl om hvordan en sådan eksamen forløber. Jeg skal op i fagene engelsk og historie (med samfundsfaglig vinkel). Er der nogen som har været oppe, evt. i disse fag, og har fået en god karakter, som gider hjælpe mig med hvordan det forlø...
