Søgning på: matematik a stx maj 2013. Resultater: 6201 til 6220 af 160716
-
Oprykning til 2. år på stx
ForumindlægHej, jeg tænkte lige på oprykningen til 2.g Årskarakterne, det er dem de lægger sammen?, tælles årsprøverne med? Når man bliver rykket op, tælles mundtlige og skriftlige sammen eller er det hvert for sig? -
Bestem siden a i en retvinklet trekant
ForumindlægOpgaven omhandler en flagstang. Jeg får oplyst følgende: b = 6m A = 56 grader C = 90 grader B = 34 grader Jeg skal bestemme højden af flagstangen, altså siden a. Jeg tror måske, at jeg skal have fat i noget cosinus, sinus & tangens - men det har jeg ikke lært (jeg har matematik... -
7. klasses matematik opgave
ForumindlægHej , min søn er gået i stå med denne matematik opgave. Håber der er nogle som kan hjælpe : Opgave 2: Hvilke tal t opfylder, at: a) 20 ≤ t ≤ 40. både 3 og 6 går op i t og 7 går op i (t-1). t = ? _____________ -
Et matematik spørgsmål på engelsk ?!
ForumindlægFind the derivative. f(x) = 8axe-6bx assume a and b are constants. f´(x) = ? Skal jeg ikke bare differentier normalt her? og hvad betyder derivative ? er det differentialkvotienten. -
Social arv og matematik?
ForumindlægGod formiddag Min kærste fik i fredags sin opgaveformulering til sit område; social arv. Hun skriver i fagene matematik og samfundsfag, som hun har på hhv. B- og A-niveau. I opgaveformuleringen står der følgende til den matematiske del: "Der skal indgå en matematisk analyse af det talmat... -
Matematik på højt niveau!
ForumindlægHej alle derude :) Jeg sidder med denne opgave 232 som jeg slet ikke kan finde ud af. Det er på universitets Niveau så jeg håber der er nogle som kan hjælpe :( Det er opgave (i) og (iii) jeg skal løse... Tusind tak!! -
Nogen der har været oppe til terminsprøve i matematik??
ForumindlægHej allesammen,Jeg skal til terminsprøve i matematik med hjælpemidler nu på fredag og den uden hjælpemidler på torsdag (næste uge),så jeg ville høre om, der er nogen herinde, som har vært oppe i højniveau matematik, dvs. dem der har haft 2-årigt højniveau matematik?Men i andre 1-årigt højniveau m... -
write a letter - 400 ord -
ForumindlægImagine that you are Queen Dorothea and you have travelled in a time machine from 1555 and arrived at Kolding Gymnasium this morning. In no less than 400 words, write a letter to your husband, King Christian III, (who is still in 1555) in which you describe one of the works of art at KG. ... -
fp9 matematik december 2017
ForumindlægHej! jeg sidder med en opgave jeg har problemer med at løse, nogle der kan hjælpe mig? "Lasse påstår, at han kan beregne arealet af en dragefirkant ved at gange længden af den korteste side med længden af længste side. 5.4 Undersøg, om Lasses påstand gælder for alle dragefirkanter, nogle... -
Hjælp til et svært matematik spørgsmål!!!!!
ForumindlægHåber på jeres hjælp og forklaring. På forhånd tak. -
7 klasse matematik
ForumindlægHej vil i gerne være søde og hjælpe mig med den her opgave, i må meget gerne hjælpe så hurtig som muligt. 800 g pølse koster 64 kr. hvor meget koster 100 g -
Matematik aflevering til 9 klasse
ForumindlægHej Jeg sidder og skal aflevere et opgavesæt. Der er nogle en specifik opgave, som jeg bakser med: 4.5 Jeg har lagt en filen her under. - Tak på forhånd:) -
Matematik uden hjælpemidler!!!!
ForumindlægHej derude! Jeg har en opgave (vedhæftet i filen), som jeg har svært ved at regne uden hjælpemidler, hvilket vores lærer forventer her. Håber der er en der kan hjælpe :) -
Matematik opgave 4.c
ForumindlægHej, kan i hjælpe mig med at løse den her opgave? Altså jeg ved godt hvordan jeg skal beskrive mønster. Men hvordan skal jeg skrive den første funktion/del op? -
Fik 4 for en virkelig god SRP. Hvad gør man så? (eng. A. Mat. A)
ForumindlægHej alle, Jeg synes selv, og nogle af mine kammerater, at jeg har skrevet en virkelig god SRP, selvom jeg endte med at få 4. Nogle gange får jeg også 7 i spansk eller 7 i dansk opgaver, men det skyldes primært, at jeg en time før opgaven skal afleveres (i dansk) eller et kvarter før (i ... -
Matematik eksamen uden hjælpemidler
ForumindlægHej Jeg skal op i skriftlig matematik på Mandag.. Men har meget lidt styr på det, og er specielt nervøs ang. den uden hjælpemidler ( den med hjælpemidler kan man vel altid finde noget i bogen eller nogle noter til hvordan man løser det (?)) Jeg vil derfor gerne vide hvilke opgaver der som regel... -
Matematik - mundtlige eksamensspørgsmål.
ForumindlægHejsa, Jeg sidder og er igang med at besvare eksamensspørgsmål til den mundtlige eksamen i matematik. Et af spørgsmålene lyder således: Definer begrebet differentialkvotient og bevis produktreglen. Forklar hvad man forstår ved en funktion af to variable, og for hvordan man ved brug af differe... -
matematik hjælp omkring fakueltet !
ForumindlægHej har lavet o pgave a som jeg fik til 70. Jeg har brug for hjælp til opgave b, jeg skal aflevere opgaven idag. Jeg har vedhæftet opgave beskrivelsen -
hjælp hurtig hurtig matematik Please :)
Forumindlægret please :( hurtig har prøve imorgen :) ^2 =med det mener jeg ianden. 1. (3a-7b+5)+(-3b-3)-(-4+2b)er det samme som 7a-12b+8 7a-2b+2 7a-4b+2 7a-12b+2 2. 4(3a-2b) er det sammme som 12a-2b 12a-8b 7a-2b 7a+2b 3. (a+b)(a+b) er det samme som -a^2-2ab-b^2 a^2-2ab-b^2 a^2+b^2 a^2+2ab+b^2 4. (2a-3b... -
Hjælp til kort matematik aflevering
ForumindlægGod aften alle sammen, jeg har brug for hjælp til min matematik aflevering, da jeg slet ikke forstår den. Jeg er mega ringe til brøker og parenteser. Jeg vil sætte stor pris på jeres hjælp :)
