Søgning på: historie noter hf. Resultater: 6301 til 6320 af 33009
-
to planer
Forumindlæghvis man har to planer som skære hinanden i en linje m. hvordan kan man lave en parameterfremstilling af m -
Sproglig højniveau
ForumindlægTil alle sproglige, der skal op i mundtlig matematik: jeg har fundet nogle eksamensspørgsmål for en klasse. Jeg går ud fra de er matematikere 2.g'ere, men det er godt lige at se hvordan eksamensspørgsmålene kunne se ud, og så kan man jo øve sig lidt hjemme fra. Håber nogen kan bruge det, ... -
Kronik
ForumindlægEr der nogle der ved hvad en refleksion er i en kronik analyse opgave -
Matamatik A suppl. Må man bruge 89'erne til eks?
ForumindlægJeg regner med at tage matematik A på 3 mdr. på GSK. I den fordindelse vil jeg gerne høre om der er nogle der ved om man må bruge 89'eren til den skriftlige eksamen? Er der iøvrigt nogle der ved om den skriftlige eksamen på Mat A også består af to delprøver (en uden og en med hjælpemidler)?... -
Vinkler...
ForumindlægHej, Jeg har siddet med en opgave i lang tid uden at komme nogen vegne. Opgaven kan ses på følgende link: http://peecee.dk/?id=65445 Jeg håber derfor nogle af jer kan give mig nogle hints til opgave a), b), c), d) og e) På forhånd tak! håber på respons snarest. På forhånd tak! -
spørgsmål til SRO Haster!!
ForumindlægHej jeg skal skrive SRO, hvor fagkombinationen er biotek og mat, hvor jeg skal gøre rede for gærs biologi og anvendelse samt forklarer hvilke faktorer, der har betydning for gærvækst og hvorfor jeg skal også gøre rede for en mindst en differentialigningsmodel som kan beskrive udviklingen i ant... -
Ha(kom) kvote 2
ForumindlægKære alle jer på studieportalen.dk. Fedt at I tager jeres uddannelse alvorligt! Jeg afsluttede min studentereksamen for små 3 år siden. Da der skete meget i min studietid, kom jeg desværre ud med et gennemsnit, som jeg i dag er meget ærgerlig over, da det begrænser mig og gør nogle ... -
formelsamling. Please hjælp!
ForumindlægJeg er på jagt efter en god formelsamling. Ligenu bruger jeg formelsamlingen til A og B niveau fra ventus.dk. Den er på mange måder god, men den har nogle underlige indretninger. Men den mangler en rigtig vigtig ting: formler for rumgeometri! Er der nogen, der har kendskab til en formelsamling, d... -
Decimalkomma eller decimalpunktum?
ForumindlægJeg skriver en SRO i mat, fys og kemi, og jeg ville gerne vide om det er strængt forbudt at bruge punktum (.) som "decimal-markør" i stedet for et komma - fx. 58.7 m i stedet for 58,7 m. Mange værktøjer som maple og geogebra bruger punktummet, da de jo er amerikanske programmer - og de... -
Dumpet 2g med et snit under 2 i årskataktere. Hvilke valgmuligheder har jeg?
ForumindlægHar brug for rådgivning Jeg går i 2g og læser på en stx gymnasium. Sagen er den at jeg har fået under 2 i gennemsnit i årskaraktere. Jeg har hørt at ens gennemsnit bliver beregnet udfra eksamen og årskaraktere. Men da jeg kun skal op i et fag til eksamen hjælper det ikke rigtig. Jeg ved ikke hva... -
Eksamen - Uden hjælpemidler
ForumindlægHvor meget tæller første del uden hjælpemidler i det den samlet skriftlige karakter, føler jeg har godt styr på det hele, men er rimelig nervøs for bare at gå kold og "glemme" alt. Er det bare 50/50 eller tæller den mere eller mindre? -
HJÆLP til matematik niv. B!!!!!
ForumindlægHej!! Jeg er en pige på 18, der har brug for hjælp med at forstå de vigtigste ting i matematikken. Jeg går i 2. på HHX i lyngby. Jeg afslutter matematik til sommer. Er der en, der har mulighed for at kunne hjælpe mig? -har erfaring med at kunne lærer fra sig? -og vigtigst af alt, har tid? Mvh,... -
opstilling af formel?
ForumindlægDer skal opskrives en formel der angiver vægten som utryk ved længden??? Det gælder at vægten med god tilnærmelse er proportional med længden i 3. potens. -
cirkel
Forumindlægjeg har en cirkel (x-2)^2+(y+2)^2=5 og en linie y=2x-1 hvordan kan jeg vise at linien er en tangent til virklen, for det re den. -
Gennemsnit
ForumindlægEr der nogen, der kan sige, hvordan man regner sit gennemsnit ud for 3.HHX? Lægger de alle 3 år sammen og tager så gennemsnittet, eller hvordan? -
dansk gymnasium??
Forumindlæger en norsk pige, der skal begynne på dansk gymnasium efter sommeren, og trænger lidt hjælp om hvad der foregår ang. bøger, undervisning, og eksamner. er der sånn at man får låne de samme felles bøger, som alle de andre elever, eller må man finde bøgene selv efter hvilke temaer læreren bestemme... -
Vil koncentrationen af FeCl4- blive større elle mindre ved tilsætning af HCl?
ForumindlægHej alle. Jeg kunne godt bruge noget hjælp meget hurtigt. Har problemer med to opgaver: 1. Vil koncentrationen af FeCl4- blive større elle mindre, hvis der sættes saltsyre til opløsningen? 2. Hvorledes vil ligevægten forskydes ved fortynding af opløsningen? tak. -
Potens regression - nogle spørgsmål
ForumindlægJeg er igang med en opgave om regression, og har, ved at indtaste koordinaterne i en beregningsmodel på www.systime.dk, fundet ud af, at den er en potens regression, da r=0,9999985 d.v.s. så tæt på r=1, som muligt. Koordinaterne er: (1;0,34) (3;3,01) (10;33,33) Formlen for potens model er: y=b*... -
Optagelsesgaranti?? ???
ForumindlægEr der nogen der ved om alle bliver optaget på pædagogstudiet i Holstbro? Hvor er der en liste med tallene fra de senere år? -
Finde længden af et parabel.
ForumindlægJeg har punkter 120 (b) og 75 (a) og jeg har funktionen f(x)= -0,0148x^2+2,888x+-103.333 er der nogen der vil hjælpe eller integrere dette for mig via formelen der findes i svar nummer 4 i dette link? http://studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=537161&reply=8#8 det er ikke fordi jeg er d...
