Søgning på: matematik a skriftlig eksamen. Resultater: 6361 til 6380 af 181598
-
nogen der har lavet 1. delprøven i engelsk A? Det var eksamen i 2008
ForumindlægHej Nogen der har lavet 1. delprøve fra i år på engelsk A? Jeg kunne virkelig godt bruge at snakke med en som har lavet den.. -
matematik afl.
ForumindlægHej.Har lige lidt forskelligt. - Hvordan finder man koodrinatsættet til et røringspunkt?- Om en finktion g oplyses, at g'(x) = f(x). Bestem hver af de lokale ekstremumssteder for g.Hvordan gør jeg her??og den sidste: Bestem x0 således at tangenten til grafen for f i punktet P(x0,f(x0)) er vin... -
matematik hjælp - snarest!
ForumindlægHeysa .Jeg hedder Christian og går i 2g (sproglig)Jeg håber at en med matematiske kompetencer kan og har lyst til at hjælpe mig med følgende matematiske problemstillinger:OPGAVE 1:Blyisotpen Pb-211 er beta-radioaktiv.Opskriv henfaldsskemaet for henfaldet af Pb-211. Det synes jeg ikke der er nogen... -
Matematik vækst
ForumindlægEn patient indtager én gang i døgnet 100 mg medicin. Hvert døgn nedbrydes 25% af medicin, der er i kroppen. Hvor meget medicin har patienten i kroppen efter...... a) Et døgn? b) En uge? c) Et år? Hvordan regner man det ud? -
Matematik trekanter
ForumindlægTo vindmøller er placeret som vist på billedet. Målene fremgår af figuren, og hver møllevinge er 4 m lang. Hvor langt er der mellem spidserne A og B, når møllevingen yderst til højer er vandret? YDERLIGERE OPLYSNINGER ER PÅ VEDHÆFTET FIL! -
Matematik C
ForumindlægHej. Jeg har fået en aflevering for, men jeg forstår ikke opgaverne korrekt. a. Bestem aflæsning ved f(-3) som jeg fik til 2. b. Løs ved aflæsning ligningen f(x)=8? Hvad skal jeg gøre i opgave b? -
Matematik - Differentiering
ForumindlægHej alle, jeg har brug for hjælp til følgende spørgsmål (vedhæftet fil) Til den første opgave, tænker jeg som udgangspunkt at man skal differentiere ligningen, hvillket jeg får til at give blot a. Den anden er jeg dog ikke sikker på, men jeg vil bare gerne lige være sikker på fremgangsmåden. -
KULT eksame
Forumindlæghej studieportal jeg har en redegørende problemstilling til min KS der lyder på "Hvilken syn på velfærdsstaten var der i Danmark i 1960 og hvordan nu, og hvad kendetegner de 3 velfærdsmodeller" hvordan kan jeg gribe den an. jeg har to bilag om to syn fra 1960 erne men ellers har jeg f... -
Matematik, grafer
ForumindlægHej :) Er der en der vil hjælpe med det vedhæftede? -
Matematik vektorer
ForumindlægHej jeg har vedhæftet en fil af en opgave jeg ahr svært ved at lave. Jeg har prøvet at regne det ud men ved ikke hvordan det skal regnes ud.Håber nogen ka hjælpe -
Matematik - statistik
ForumindlægHej alle sammen kan nogen hjælpe mig med følgende opgave omkring statistik. Denne opgave er en del af mit eksamensprojekt og opgaven ligger i bilaget nedenunder. -
Matematik opgave
ForumindlægHej Jeg kan ikke finde min matematik opgave, så er de rnogen der ved hvad den hedder? Det er en af de der fsa eller fp9 opgaver Det er en færdighedsopgave Den første opgave handler om en "tæppe" tror jeg hvor der er farver også et eller andet med spejlvendt osv. Undskyld, det er... -
Lommeregner-Niveau A
ForumindlægHej - jeg skal købe lommeregner. Hvilken lommeregner er god til b-og a niveau. Jeg går på b-niveau ligenu. tak -
Hjælp til et matematik spørgsmål
ForumindlægHej Jeg har brug for hjælp til opgaven på vedhæftet billede. Jeg er i tvivl om hvordan jeg finder forskriften for f. Jeg har forsøgt at sætte det ind i potensfunktionen, men jeg får et forkert resultat. Facit er: På forhånd tak. -
Skæringspunkt HJÆLP matematik
ForumindlægMangler de her opgaver i min matematik aflevering men forstår dem ikke helt. OPGAVE 4 Linien l har ligningen 3x + 4y-28 = 0. a) Omskriv l til formen y = ax+b og optegn linien i et koordinatsystem (benyt Graph, husk CTRL+Q). b) Givet linien m med ligningen 4x – 3y – 3 = ... -
opg om metro fra Fys A 2011 d. 12. August
ForumindlægHey Er der noget derude med en løsning til opgaven med metroen fra Fys A eksamen i 2011 (August). Det er den sidste opgave, og sættet er i dette link: http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF11/110... -
Hjælp til matematik opgave
ForumindlægEn der kan hjælpe med opgave a i den vedhæftede opgave? -
eksamen alkaner
ForumindlægNogen som kan hjælpe med dette spørgsmål? Fortæl om alkanernes fysiske og kemiske egenskaber, herunder forbrændingsreaktion og substitutionsreaktion Tak på forhånd -
TYSK EKSAMEN!!
ForumindlægHej jeg har været oppe i dag og trække en tekst, som er af Doris Dörrie. Det er et uddrag fra en bog vil jeg tro, som hedder Ich laufe niemandem mehr nach. Så vil jeg hører om der er nogen der har noter til teksten eller lignende?? på forhånd tak! kan kontaktes på email - jespermc2k4@yahoo.dk -
HJÆLP!!!! eksamen spørgsmål
ForumindlægHej Jeg er igang med at analysere et reklamebillede. (camapri 2008 juni M. askepot) Hvad betyder det når solen er i den forkerte position? (det er solnedgang, så solen burde være i vest men den er i øst) Kan i evt. se flere gode symboler, fx. hvorfor de er på en strand eller andet...
