Søgning på: analyse af digte. Resultater: 6381 til 6400 af 26633
-
Det HASTERR, I Danmark Er Jeg Født
ForumindlægHej har dansk mundtlig eksamen imorgen, og kan ikke forstå digtet ´´i danmark er jeg født´´ af HC Andersen. Er der nogen der kan oversætte digtet, vers for vers, eller symboler eller lignende, plzzzzz. -
Dk Eksamen - National Identitet
ForumindlægJeg trak mit fordybelsesområde, der lød på "National identitet - hvad vil det sige at være dansk? Lyrik eller kunstmaleri" Jeg mangler virkelig en hjælpende hånd - et spark i bagen, for jeg kan simpelthen ikke komme i gang, og jeg heller ikke den fjerneste ide om hvordan jeg skal gri... -
skal til danskeksamen på torsdag please hjælp
Forumindlæger der nogle der kan hjælpe mig med analysere "historien om en moder" -
Mundtlig eksamen i dansk
ForumindlægJeg er ved at forberede mig til min mundtlig eksamen i dansk. Jeg har trukket lyrik. Jeg ved ikke hvilken tekst jeg skal vælge. Det skal være en tekst, hvor jeg kan perspektivere til de opgivede tekster. De opgivede tekster er: I Danmark er jeg fødy af hc. Andersen. Der er et yndigt land og Guldh... -
Romantikken hjælp!
ForumindlægHey skal snart op til dansk mundtlig eksamen, hvor jeg har trukket Romantikken :D men ville spørge om der var en venlig sjæl der gad at hjælpe mig? da jeg skal analysere et billed (det har jeg valgt), men skal også forklare om Romantikken, har ca. 2 min at fortælle i, vedrørende romantikken, s... -
EngB eksamen
ForumindlægHelt enkelt, hvordan foregår engelskB eksamen? Kan det passe man skal læse et stykke op fra teksten? Lægges der meget vægt på perspektiveringen til det kendte stof? Hvad forventes der af en, skal man "bare" analysere og fortolke som i dansk? -
Fortællertype
ForumindlægHvilken fortællertype er det i Der står et slot i vesterled? -
Metadigt
ForumindlægNogen som ved hvad et metadigt er???? Gerne hurtigt svar tak.. -
tysk og historie
Forumindlæghej, jeg skriver i tysk og historie, hvor jeg skal analysere et romanuddrag og nogle digte, jeg er i tvivl om, hvornår jeg skal inddrage kildekritiskanalyse, er det undervejes eller hvordan? -
Tekst om Ondskab, til eksamen 10 klasse
Forumindlægjeg har trykket Ondskab som fordybelses område i 10 klasse til FS10 prøven i dansk. Er der nogen, der kender en god tekst om ondskab, helst et Essay, digt eller noget fillosofi. :) -
Min nabo skal op til eksamen på mandag kl. 8.30 og hun har virkelig brug for jeres hjælp!!!! Hun skal analysere en novelle der hedder: " frem og tilbag...
ForumindlægMin nabo skal op til eksamen på mandag kl. 8.30 og hun har virkelig brug for jeres hjælp!!!! Hun skal analysere en novelle der hedder: " frem og tilbage med sven ørnø" PROBLEMET ER AT HUN IKKE KAN SKAFFE NOVELLEN!!! Er der nogen der ved hvor man kan få fat på den her og nu. Hun betale... -
Dansk Skriftlig Fremstilling 8 klasse. Hjælp Tak!
ForumindlægHej, Jeg går i 8. Klasse, og om 5 dage eller noget skal jeg op i Dansk Skriftlig Fremstilling. Og desværre, aner jeg ikke hvad det er. Skal man skrive en histore eller novelle eller hvad? Har i nogen idéer, til hvad jeg kan øve mig på? Alt information er godt, jeg er nemlig ret blank. (: Tak :D -
Hælp
ForumindlægEr der nogen , ser har analyse af novellen "Gruppen", af Søren Ulrik Thomsen(teksten er uddrag af "En dans på gloser") 1996 -
Metoder?
ForumindlægTil AT i 2.g gjorde jeg ikke rede for hvilken analysemodel jeg brugte men redegjorde blot for pincippet bah hermaneutik (den hermaneutiske spiral) nu kan jeg se at folk snakker om ´den nykritiske model, biografiske model, ideoligiske model, osykoanalytiske model osv. Er lidt confuse? SKAL man ind... -
Hvad vil det sige at.....
ForumindlægHvad vil det sige at " sammenlign udtryksformen i digtet og maleriet" Kan i ikke komme med et eksempel. Mvh Sophie -
Dansk fsa Maj 2010
Forumindlæghej jeg skal lave en novelle. men kan ikke helt forstå hvordan. der står at "skriv en novelle, hvor situationen i digtet spiller en central rolle." betyder det så at min novelle skal handle mest om digtet eller ??? please hjælp mig -
Gode forslag til empiri - diskursiv analyse af "succes" og "det gode liv" på sociale medier
ForumindlægHej, Jeg er gået lidt i stå og kunne godt have brug for input - så alle ideer og tanker er velkomne! Jeg er i researchfasen til et større projekt hvor jeg vil undersøge den diskursive ramme for "det gode liv" som det fremgår på instagram. Målet er en kritisk diskursiv analyse med fo... -
Genre?
Forumindlægeventyret i den fremmede stad af Adam Oechlenschläger.. Jeg kan ikke finde ud af om det er et digt eller hva? -
Hjælp til en radius af 100 meter af Yahya Hassan.
ForumindlægOptræder der andre personer i digtet, og hvilke roller har de? Hvordan er personernes indbyrdes forhold? -
Thorkild Bjørnvig - Basis
ForumindlægEr der nogle som har læst digtet Basis af Thorkild Bjørnvig og som evt. ved hvad budskabet i digtet er, hvorfor det er stillet op som det er osv.? Har virkelig brug for hjælp!
