Dansk
skal til danskeksamen på torsdag please hjælp
er der nogle der kan hjælpe mig med analysere "historien om en moder"
Svar #1
08. juni 2015 af hezzz (Slettet)
Jeg har lige været til dansk eksamen i dag, hvor jeg trak en tekst der hed 'Hunden' af Kim Fupz.
De seneste dage har jeg forberedt på at kunne trække alt mellem himmel og jord. Det vil sige digte fra besættelsen, noveller fra Romantikken og DMG, eventyr osv. Det kræver hårdt arbejde at forberede sig til prøveform A i dansk eksamen, fordi der er så meget man skal have styr på. Det er der også i prøveform B. Men...
Jeg kan simpelthen ikke forstå at du først går i gang med din forberedelse her mandag aften, når du skal op torsdag. Du har alle chancer for at kunne score et 12-tal, og det er decideret EN HEL DEL nemmere end end at få 12 i prøveform A.
Så nu hvor du skal analysere dette.
Sørg nu for at skrive en brainstorm over hvad der er vigtigt at fokusere på i din tekst. Du har en klar fordel til prøveform B, og det brude ikke være svært at sætte sig ned et par timer om dagen og fordybe sig i teksten, i forhold til de 40-minutters forberedelse du har til en tilfældig tekst i prøveform A.
Pointen:
Det er din eksamen. Du alt for lang tid til at lave det, og der er ingen grund til at bede om hjælp, da jeg mener at du burde kunne overkomme at fordybe dig i det, og samtidig blive bedre.
OBS:
Ja jeg er meget imod at nogen skal op i prøveform A og andre i prøveform B, da sværhedsgraden er et stykke fra hinanden, og karakteren også ofte ses at være højere i B'eren og hvorfor mon...?
Svar #2
08. juni 2015 af nepzus (Slettet)
som #1 siger, så er det bare med at finde ud af hvilken genre det er, få den analyseret, perspektiveret både til andre tekster forfatteren har skrevet + hvilken litterær periode den er skrevet i samt perioden forinde og bagefter. Jeg skal op i Dansk A i morgen og jeg har 1 time til at forberede mig, dvs. jeg har 1 time til at få styr på alt det nævnte ^
Svar #3
08. juni 2015 af hezzz (Slettet)
Skriv et svar til: skal til danskeksamen på torsdag please hjælp
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.