Dansk

Mundtlig eksamen i dansk

26. april 2016 af andersnielsenlundevej (Slettet) - Niveau: 9. klasse

Jeg er ved at forberede mig til min mundtlig eksamen i dansk. Jeg har trukket lyrik. Jeg ved ikke hvilken tekst jeg skal vælge. Det skal være en tekst, hvor jeg kan perspektivere til de opgivede tekster. De opgivede tekster er: I Danmark er jeg fødy af hc. Andersen. Der er et yndigt land og Guldhornen af adam oehlenschlaeger. Det er Danmark af tv-2. Danmark af Shubidua og min skat af Christian winther.

Håber der en nogle som kan hjælp.


Brugbart svar (1)

Svar #1
26. april 2016 af Maikanielsen1 (Slettet)

Der er en masse gode derude, men jeg synes personligt at "Canovas værksted af A.W. Schack von Staffeldt" er rigtig god eller "På Sneen af Emil Aarestrup", som er rigtig god og spændende at analysere. 


Svar #2
26. april 2016 af andersnielsenlundevej (Slettet)

Tak for svaret:)
Handler de så om nogte, hvor jeg kan perspektivere til de opgivet tekster?


Svar #3
27. april 2016 af andersnielsenlundevej (Slettet)

#1

Der er en masse gode derude, men jeg synes personligt at "Canovas værksted af A.W. Schack von Staffeldt" er rigtig god eller "På Sneen af Emil Aarestrup", som er rigtig god og spændende at analysere. 

Digtet 'På sneen'' er det et lyrisk digt eller episk. Jeg tror selv at det er et prosadigt, fordi der er på en måde en handling i teksten, og så er der også beskrivelse af staden og kvinden. har jeg ret eller er det helt ved siden af?


Brugbart svar (0)

Svar #4
05. december 2021 af nn111

hej 

jeg ville lige høre om du valgte i canovas værksted og om du stadig har opgaven? 


Brugbart svar (0)

Svar #5
06. december 2021 af Stygotius

"På sneen" er da ikke et prosadigt. Det har jo et rimskema som er:  a-b-c-b.

Digtet er ikke fortællende. Det præsenterer ikke en handling men et billede.


Brugbart svar (0)

Svar #6
06. december 2021 af Stygotius

"På sneen" er da ikke et prosadigt. Det har jo et rimskema som er:  a-b-c-b.

Digtet er ikke fortællende. Det præsenterer ikke en fremadskridende handling men et billede.


Skriv et svar til: Mundtlig eksamen i dansk

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.