Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 6381 til 6400 af 23765
-
hjæælp, forsøg
Forumindlæghej, er igang med en fysik rapport og mangler virkelig hjælp! det er en rapport over at bestemme gitterkonstanten for 200 linjer/mm gitter. har gjort det for 100linjer/mm gitter. bølgelængden er 632,8 nm, men er lidt lost, da jeg ikke kan komme videre! -
Elektronegativitetsforskel=spændingsforskel?
ForumindlægJeg sidder lige nu og skriver en fysik og kemi rapport om et galvanisk element med Zinksulfat og kobber(II) sulfat. Spørgsmålet er så, er elektronegativitetsforskellen det samme som spændingsforskellen(Volt) i batteriet? Mange tak på forhånd. Jeg har vedlagt et screenshots af hvad jeg har skre... -
Gymnasial supplering
ForumindlægHejsa, jeg er at overveje at lave et 1/2 års suppleringskursus, og ville spørge, hvordan det er med studieaktiviteten ? Jeg mener, hvis jeg nu har nemt ved et bestemt fag og ikke har brug for at komme hver eneste gang, hvor meget kan jeg være fraværende ? Og, hvad indebærer studieaktiviteten elle... -
temperaturdelen af Modulet Tryk og Temperatur
ForumindlægJeg kan simpelthen ikke finde ud af de her svar er der nogen der kan hjælpe mig med det. 1) Glødetråden i en pære består af metallet wolfram. Denne pære tændes i et udhus om vinteren ved 0 grader. Resistansen ved denne temperatur er 0,16 Ohm. Temperaturen stiger til 2600 grader. a) Hvad er r... -
fysikrapport - haster
ForumindlægNogle der kan hjælpe med en fysik rapport der går ud på at undersøge om man vha mekanikkens energisætning kan beregne farten af en legetøjsbil for enden af et skråplan? har data osv, kan bar ikke finde ud af det -
Fysikrapport om syrer & baser.
ForumindlægJeg har en rapport for i fysik, som skal indeholde følgene: 1. Hvad er en syre? 2. Hvad er forskellen på en stærk og en svag syre? 3. Syrers egenskaber 4. Syrerest 5. Hvad er en base? 6. Hvad er forskellen på en stærk og en svag base? 7. Basers egenskaber 8. Metalrest 9. Ph – værdi 10. Ne... -
Hydroterm figur over Chile?
ForumindlægJeg sidder her med en geo. rapport, hvor jeg desperat har brug for en hydroterm figur over Chile, jeg kan bare ikke finde en. Har tjekket hele netet igennem? -
hjælp til resume
ForumindlægEr der nogen der ville læse min rapport igennem hurtigt og hjælpe mig med at lave et engelsk resume? Pleaaase? Skal aflevere om en halv time. På forhånd tak -
hjælpppppppppp
Forumindlægjeg skal op i kemi C imorgen, og mangler en rapport om oxidation af alkohol. er der nogen der ved hvor jeg kan download den fra. tak på forhånd -
kemi
ForumindlægHej ville høre om i evt. kan hjælpe mig med denne opgave : En metalklump vejer 55,8 g og har rumfandet 20, 7 mL. Beregn metallets massefylde. MVH Drengen på 13 år -
Spændingsrækken
ForumindlægHej ! :D Jeg er ikke sikker, på om dette burde være i kemi eller fysik, men da det omhandler spændingsrækken, går jeg ud fra at det er kemi. Jeg har fremstillet et Daniell-element, hvor der blev ledt strøm igennem. Men det var en meget lav strøm, næsten ingen ting. De metaller der blev br... -
Hvordan hænger knagerækken og syrer/baser sammen?
ForumindlægHej alle kloge hoveder :) Jeg skal op til fysikeksamenen om en måned, og nu sidder jeg og laver notater. Men jeg er stødt på et spørgsmål, som jeg ikke kan knække; hvad er sammenhængen mellem knagerækken og syrer og baser?? Jeg har skrevet om hvordan metaller reagerer med syrer, men den anden ka... -
Energi mm.
ForumindlægHej allesammen! Jeg sidder med en fysik opgave som jeg har lidt svært ved at løse. Opgaven lyder Forestil dig, at du lyser ind mod en metaloverflade med lys, hvis bølgelængde, du kan variere. Det viser sig, at du kan løsrive elektroner ved fotoelektrisk effekt, når lysets bølgelængde er mindre en... -
Filosofi: Tid
ForumindlægEr der nogen, der kender nogle filosoffer der behandler begrebet "tid"? Jeg har svært ved at finde nogle tekster, som jeg skal bruge i min AT-synopsis med fysik. -
Blodtypebestemmelse
ForumindlægHej folkens.Jeg sidder og skriver en biologirapport om blodtyper og det går meget godt indtil videre, men jeg sidder fast her ved det sidste spørgsmål, der lyder som følger:En mor har blodtype AB, barnet er fænotypisk blodtype B. Hvilke fæno-og genotyper kan faderen have haft?Det eneste, jeg selv... -
Det Haster; lille spørsmål om eksamen.
ForumindlægHey alle sammen, jeg skal op til eksamen på fredag og i den anledning ville jeg godt spørge om der er nogen der har været oppe i biologi på c niv.? Og hvordan spørgsmålene bliver formuleret. hvis jeg kan se eksempler på spørgsmål, kunne det værre dejligt. ;D -
bestemmelse af iodtal for et fedtstof
ForumindlægHej er der nogen der gider rette min opgave ? -
vandets fordampningsvarme, resultatbehandling
ForumindlægHej, jeg har virkelig brug for hjælp til at komme igennem resultatbehandlingen i min rapport. Jeg ved virkelig ikke hvordan jeg skal gøre. Rapporten er vedhæftet Det haster virkelig! Og jo, jeg har allerede oprettet et forum med netop dette, men fik ikke svar, så prøver igen. -
roskilde
Forumindlæghva så guys,hvor mange skal på roskilde og drikke jer bankelamme i hundredevis af rammer øl og finsprit man får af stive svenskere og se en masse metal og gå amox?det ved jeg i hvert fald at jeg skal!længe leve roskilde (ps. man er sej hvis man bor der :D) -
Disposition
ForumindlægHejJeg skal lave en disposition over hvilke afsnit jeg vil have i min historie opg. Den omhandler hekseforfølgelser. Men jeg ville være glad hvis der var en der ville vise mig sin, da jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal gøre det!
