Søgning på: historie noter hf. Resultater: 6561 til 6580 af 33009
-
herman bang opgave!
ForumindlægHej derude! fandt lige denne smarte side! hjælp mig sidder med en gruppe, og skal skrive og selve Herman Bang! Nogle som har nogle noter eller andet?? regnvejrshilsner Ida. -
HTX Mat A
ForumindlægHej, jeg skal snart til skriftlig mat eksamen, og ville høre om der nogen der har mulighed for at dele deres noter eller har nogen gode råde! -
Kid kill? af Ed mcbain
ForumindlægEr helt lost er der ikike nogen der står inde med noter eller bare kan hjælpe mig igang med kid kill? takker på forhånd -
små sætninger :)
ForumindlægHej alle- nogen deer kan rette disse sætninger for mig :) det er nogle sætninger hvor jeg har skulle rette og skri ve om igen. The shop assistant, who she had not seen before, gave her much information. (el. Many informations? ) The two brothers lived under the same roof their lives. (life for... -
klassisk musik - hjælp
ForumindlægJeg skal lave et historie-musik projekt om wiener klassisk musik... Kunsk munsik fra før 1900. Er der nogen der kender noget til dette, eller har nogle gode links eller andet jeg kunne gøre brug af? -
Ideer til SRP med kemi?
ForumindlægGoddavs allesammen. Jeg har følgende studieretning: Mat A, Fys B, Kem B Har overvejet at kombinere kemi med et humanistisk fag såsom historie, dansk eller engelsk. Nogle gode bud? Mange tak på forhånd og god dag. -
Eksplicit eller implicit?
ForumindlægHej.. Jeg er igang med dansk - historie opgave, og jeg skriver i dansk. jeg er ved at analysere en novelle som hedder "en kærlighedshistorie" fra vandmærket af Naja Marie Aidt. og så spørg jeg? er det en eksplicit eller implicit fortæller? kan simpelthen ikke finde ud af det :D -
Hvorfor blev Stasi oprettet?
ForumindlægJa, jeg har om Stasi under Den Kolde Krig i Historie FSA. Men har ret svært ved at finde fakta og informattioner om Stasi ud over det der står på Wikipedia. Er der nogen der ved hvorfor Stasi blev oprettet? Hvorfor DDR havde brug for Stasi? -
Hvad skal jeg vælge efter 9.klasse ?
ForumindlægJeg har omkring to måneder til at finde ud af hvad jeg vil efter 9-klasse, men jeg ved det bare ikke. Jeg har overvejet det alm. gymnasium, men der er bare en del fag der som jeg ikke synes så godt om. Så har jeg også overvejet HF, som jeg egentlig synes meget godt om, der er bare lige det pr... -
Hvad synes i om religion?
ForumindlægJeg er igang med et projekt i projektugen. jeg har emnet grænser mellem tro og vanvid, og til mit produkt skal jeg have så mange meninger som muligt. Hvis nogle kunne tænke jer at skrive hvad i synes ville det være en stor hjælp :) -
Tror ikke jeg har nok kilder
Forumindlæg(spørger ikke efter hjælp til at finde kilder) Jeg skal skrive SRP blablabla. Jeg har om antirygekampagner i Danmark i historie og kemi. Min vejleder i historie insisterer på at der findes massere af kilder til dette emne, men nu har jeg brugt mange timer på at søge, spurgt bibliotekarerne om d... -
Ordstilling Sætninger
ForumindlægHej,Disse sætninger handler om at få den rigtige ordstilling og selvfølgelig om art lyde som engelsk :DOpgave a:1) Hver sommer rejser de til Spanien- They thavel to Spain every summer.2) Hvis du vil til Rom, skal du bestille billet.If you want to go to Rom, you have to book a ticket.3) Da vi var ... -
Engelsk stil.
ForumindlægHej.. Jeg laver altid fejl, når jeg skal bruge by, og hernede kan I vel se mine fejl. Jeg ved godt at teksten er langt, men hvis nogen af jer havde lyst til at læse det og fortælle mig mine fejl, og hvordan jeg kan lade være med at lave de fejl igen, kunne være dejlig. The weather was wonder... -
Hjælp til DHO! Det haster!!
ForumindlægHej, jeg skal snart skrive DHO, så jeg skal finde ud af hvilket emne jeg har tænkt mig at vælge til i morgen. jeg har valgt at skrive Historie, så jeg har disse valgmuligheder: - Romerriget 1) det romerske slaveri - middelalderen 2) det første korstog 3) Den sorte død - De store opdagelser 4) ... -
Flammen og Citronen i forhold til virkeligheden?
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg skal diskutere hvordan forholdet imellem filmen "flammen og citronen" og virkeligheden er? Er det godt eller dårligt at filmen digter på historien? Jeg ved virkelig ikke hvordan jeg skal komme igang.. Håbede på lidt inspration? :) -
Er gået helt i stå!
ForumindlægHej, .. Jeg skal skrive en historie opgave om nazityskland, og hitler.. - jeg kan ikke komme igang, ved overhovedet ikke hvor jeg skal starte, den skal afleveres torsdag og jeg er slet ikke gået i gang , er der nogle som kan hjælpe mig? -
Life is a bitch and then you die af Robert Zola Christensen… ANALYSE
ForumindlægJeg skal lave en oplæg til en opgave i min danskklasse, vi skal lave en analyse af den danske novel "Life is a bitch and then you die" Men jeg forstår ikke engang historien helt. Kan nogen hjælpe mig? D: -
slaveri
Forumindlæghalløjsa jeg er igang med en historie opgave hvor spørgsmålet lyder "hvad betyder ordet slaveri ?" det jeg har skrævet ind til videre er "Ordet slaveri betyder at en person ejer et andet menneske og tvinger dem til at arbejde for dem" -
Matematik - økonomi
ForumindlægHej SP Jeg skal inden længe have have valgt fag til AT, og jeg kunne godt tænke mig at skrive i matematik og samf eller historie om økonomi. Da emnet er katastrofer har jeg tænkt lidt på at finanskrise. Nogle med gode ideer til hvad jeg kan skrive om? -
Hjælp til Kilder..
ForumindlægJeg skal skrive et afsnit om:1-Kommunismens ideologier2-Undertrykte den i virkeligheden folk?3-Jeg vil gerne starte med at ridse Lenins historie op, og hvordan det hele startede... (nærmest en tidslinie)..nogen der har nogle kilder på nettet til bare nogle af disse punkter?.. Specielt 1 og 2..
