Søgning på: biologi pensum. Resultater: 6581 til 6600 af 11183
-
Differantiation
ForumindlægHvordan skal denne løses?x^2+(y+44925)^2-45000=0Jeg kan ikke få den til at passe med min facitliste (som er korrekt) -
syre og base
Forumindlægjeg vil have hjælp om syre og base -
Grundvandsbølger og Dybvandsbølger
ForumindlægHejVi har emne om Tsunamier og under det skal vi arbejde med grundvandsbølger og dybvandsbølger.Vi har fået en formel for dybvandsbølgers amplitude som lyder:A= A0(H/H0)^(1/4)A = amplitude 1A0 = amplitude 2H = vanddybde 1H0 = vanddybde 2A og H går sammen, dvs. at bølgen har amplituden A ved vandd... -
hjælp til filosofi
Forumindlæghej jeg er igang med at skrive en rapport om videnskab og filosofi. i rapporten skal jeg besvare disse tre emner 1) kort beskrivelse af hhv. den induktive metode og den deduktive metode… 2) hvad siger de logiske positivister, popper og kuhn. Om hvad videnskab er… 3) sammenligning af de tre videns... -
Eksamen - Hvordan?
ForumindlægHvordan foregår en billedkunst eksamen? Hvor meget skal man bruge sin portfolio? Kan I give nogle eksempler på opgaver man kan få til eksamen? -
ANG. SAMF. EKSAMEN
ForumindlægHejsa! Jeg skal til samfundsfags eksamen (FSA) på mandag og ville derfor høre om der var nogen, der kunne forklare mig, sådan punkt for punkt, hvordan samfundsfags eksamen foregår..? Og desuden om der var nogle specielle ting, jeg skulle være opmærksom på? -
Optimal salgspris
ForumindlægHvordan regner man den optimale salgspris og afsætning ud? Hvilke tal skal man bruge? Jeg kan bare ikke få det til at hænge sammen. Jeg vil være meget glad for et godt svar, tak. -
Hurtigt spørgsmål
ForumindlægEr der nogle kloge hoveder der kunne vær sød at forklare mig hvorfor det her er rigtigt og hvad det er der egentlig sker?http://www.math.ubc.ca/~morey/java/pyth/Altså, jeg kan godt forstå det, men så på den anden side kan jeg ikke alligevel ... >.< -
HJÆLP!!!
Forumindlægjeg skal op til dansk i morgen og jeg vil spørger om der nogle der har god råd -
Matematik- sommer kursus?
ForumindlægHej alle. Nogle som ved om man kan få undervisning i matematik (gym - Højniveau) et sted i sommerferien ? Eller kender til andet som kan hjælpe en på matematikken ? Tark.. -
Fysikbog
ForumindlægGoddag alle sammen:-). Kort sagt: Jeg søger henholdvis en fysik- og matematikbog, der kan supplere mine nuværende grundbøger. Bøgerne må meget gerne indeholde teori, men jeg er mest interesseret i opgaver, hvor der selvfølgelig også skal være en fascitliste. Med henblik på nivaeu og sværhedsgrad ... -
hjææælp!!
ForumindlægHej alle sammen! Jeg fik idag en FSA synopsis for, og jeg skal nu gå igang med at finde en tekst om kærlighed, forelskelse og forførelse. Kender i noget jeg kan perspektivere til, til disse følgende tektser? Har selv ledt og ledt men uden det store held. Elverhøj (Folkevise) En Kær... -
differentielining
ForumindlægHej Jeg er i agng med at løse eksamensopgaver. Jeg kunne ikke formulere denne ligning om for at den fuldstændig løsning til den. tak Y'=yx^2-y√x -
Kemiske reaktioner, hjælp til løsning:
ForumindlægNogen der evt. har styr på hvordan man skal gribe sådanne kemiske reaktioner an? -
Mat på A-niveau
ForumindlægHej, jeg er en pige som skal i gymnasiet til sommer. Jeg er bare lidt i tvivl om hvor svært matematik på a-niveau er i forhold til folkeskolen. Jeg ved godt det er lidt forskelligt fra person til person, men jeg ville blive glad,hvis I alligevel gav mig jeres mening... Knus Artemis... -
Min kusine skal op til mundtlig 2g MatB eksamen i Gym
ForumindlægHun er desværre en af de som ikke følger så godt med (og hun dumper sikkert), men hun har bedt mig om hjælpe hende ( fordi jeg kan det med matematikken) med at tyde hvad hendes lærer mon mener med følgende spørgsmål. "Bevis sætningen for 2.gradspolynomier". Det kan jo være det men... -
Dialog med lærer og cencor
ForumindlægJeg skal til eksamen i morgen. Jeg har valgt en novelle der hedder Løven. Er i tvivl om hvad min lærer kan finde på at stille mig af spørgsmål efter jeg har lavet min fremlæggelse. Vi har prøveform B så jeg har forberedt mig på forhånd. -
Funktioner
ForumindlægHej er der nogen der lige kan hjælpe mig med at svare på et eksamens spm. (...)Desuden skal du komme ind på differentialkvotient for funktionen f(x)=ax+b og på arealer under lineære grafer. -
Bedømmelse
ForumindlægTil eksamen med hjælpemidler må man efter reformen bruge CAS-værktøjer. Men nogle af opgaverne kan løses uden CAS-værktøj. Hvis man løser opgaven "i hånden", får man så bedre karakterer end en, der løser den ved brug af CAS-værktøj udelukkende? Et eksempel kunne være: "Find monoto... -
Medicinsk genetik (medicin)
ForumindlægHej Jeg kan se, at jeg på første semester på medicinstudiet i Århus kommer til at skulle have medicinsk genetik. Er det et fag, der kræver at man læser meget i bøger, eller vil det være bedst at lave mange eksamenssæt? Vh.
