Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 6801 til 6820 af 25374
-
oversættelse
Forumindlæghar skulle oversætte fra engelsk til dansk: Take up the White Man's burden-- No tawdry rule of kings, But toil of serf and sweeper-- The tale of common things. The ports ye shall not enter, The roads ye shall not tread, Go mark them with your living, And mark them with your dead Tag den hvide... -
oversætte
ForumindlægOversæt til nutid: En mand har brug for penge, og han vil skaffe sig dem ved at dræbe et andet menneske. hvad gør han? Han ved, at taxachauffører ofte kører rundt med mange penge, og at man kan få dem til at køre hvorhen man vil. En aften tager han en taxa midt i byen og beder chaufføren køre si... -
få sætninger ...rettelse.
Forumindlægheej (: Nogen der vil tjekke om disse danske sætninger, er rigtig oversat på tysk. - Den gamle mand, som går der, er min gode ven. Der alte Mann, der geht da, ist mein guter Freund. - Et rødt hus har altid været min store drøm. Ein rotes Haus hat immer mein grosser Traum gewesen. - Det er en god... -
oversætte.. fra dansk til tysk
ForumindlægHej Alle sammen:) jeg er i gang med at lave oversætte, men jeg kan ikke helt finde ud af den, da det er henførende stedord. jeg håber der er nogle der er okay til tysk som kan hjælpe mig. Hilsen Mia. 1)søger du arbejde, som kan give dig afveksling ? 2) Det er et firma, hvis rygte er meget då... -
Forberedelse his His eksamen?
ForumindlægHejJeg vil høre hvordan det er bedst at forberede sig til historie eksamen mundligt på gymnasiet. Vi har fået en masse baggrundsstof og en masse kilder. Hvordan skal man gribe det an? Jeg vil læse alt baggrundsstoffet. Er det en god ide at tage hver enkel kilde og analysere og skriver ned, så man... -
Hjæææælp!!
ForumindlægHej Alle!Har fået stillet to spørgsmål i historie som SKAL afleveres skriftligt næste uge engang, mit problem er bare at jeg fatter NADA! Jeg prøver virkelig men det er mega svært at forstå!Hvis der var nogen her der kunne hjælpe mig lidt ville jeg blive super glad!!Spørgsmålene lyder:1) Hvorfor ... -
Forvirring his. eksamen - ALT!
ForumindlægKære alle brugere. Skal snart op til historie eksamen, og er meget forvirrede omkring, hvordan den forløber. Har prøvet at spørge min lærer et par gange, dog uden at få et svar. Så derfor tænkte jeg om nogle af jer kloge hoveder derude kan hjælpe? Man har 24-timers forberedelse. Derefter skal ma... -
total forvirret!!
ForumindlægJeg har endelig besluttet mig at læse den del af Die Weisse Rose som er opgivet men jeg synes alt meneingen flyver ud at det andet øre!!!Er det ikke noget med at Sophie og hendes bror vælger at tage til en universitet i München og lægge nogle "flugblätter" men hvor de så bliver fanget ?... -
Hjææælp! landeskunde og typisch deutsch!
ForumindlægHey nu har jeg siddet siden kl. 10 i morges og kæmpet med det her, men ak. kan bare ikke finde ud af det. Jeg har læst en lille tekst om hvad der er typisk tysk, f.eks. Ting: øl, bratwurst, saurkraut, biler osv. Egenskaber: ordnung, perfektion, fleiss, stiched osv. Og det skal jeg så sætte i e... -
Evt vinkling af landboreformerne
ForumindlægHej. Jeg skal til at skrive Da/his-opgave i historie og har valgt at have om Landboreformerne der blev gennemført i 1800-tallet. Jeg skal til at skrive problemformulering, og mangler inspiration til hvilken del af hele sagen jeg vil have min fokus på. Er der nogen der har et forslag til det kunne... -
Nogen der Vil hjælpe mig..?
ForumindlægJeg sidder og skriver SRP. Jeg skriver i min opgave i Samfundsfag og Historie, og jeg har i det ene spørgsmål i min problemformulering fået til opgave at: give en analyse af et traditinelt forløb for en overenskomstforhandling samt for regeringens og folketingets interesse for og rolle heri. je... -
Cambodja/Cambodia - lidt hjælp?
ForumindlægHej Sidder lige midt i min studieretningsopgave om Cambodia i fagene historie og samfundsfag, hvor begge er hovedfag. Opgaven giver mig lidt kvaler. I et af mine spørgsmål skal svare på hvorfor verdenssamfundet ikke greb ind og stoppede de Røde Khmerer-regimet i perioden 1975-1979. Synes ikke r... -
"I have a dream"
ForumindlægJeg er som så mange andre ved at overveje hvad jeg skal skrive om i min synopsis-opgave. Jeg synes det kunne være spændende at kigge på noget racisme i USA, og inddrage Martin Luther Kings berømte "I have a dream"-tale. Jeg er bare lidt i tvivl om, hvilken fagkombination der kan lade si... -
Hvilke fag skal jeg mon op i?
ForumindlægJeg har lige fået 3 skriftlige eksamener offentliggjort: Dansk (A), Kemi (A) og Matematik (A). Sidste år var jeg op i 3 eksamener - altså mangler jeg kun 4 eksamener, hvis vi antager, at man skal op i 10 i alt. Hvor stor er chancen så for, at jeg kommer op i Historie (A), Engelsk (B), Religio... -
Rettelse af SRP
ForumindlægHejsa. Jeg er lige igang med min Studieretningsprojekt som skal afleveres den 21. Jeg vil høre, om der er nogen som gerne vil rette den for mig inden afleveringsfristen? Selvfølgelig når jeg en dag bliver færdig :) Idag er 4. skrivedag, og jeg har nået at lave næsten halvdelen af opgaven. Såå, me... -
3 linjer på fransk .. rettelse
ForumindlægHer kommer de : ‘Quatre amis’ est une serie, il s’agit de quatre lycéens jeunes. Ils sont entre seize et dix huit ans. Le seire, il s’agit de l'amitié, la jalousie, l'amour et la vie des jeunes. L’historie se passe à Rouen, une belle ville vieux en F... -
Stasi kilder AT
ForumindlægHej, jeg har svært ved at finde brugbare, ikke tyske kilder omkring STASIs overvågning under DDR styret. Fagene er Historie Samfundsfag, Umiddelbare overordnede problemformulering er således 1. Redegør for dansk lovgivning omhandlende overvågning samt for STASI. 2. Sammenlign intentionen med over... -
Alle fag skal være bestået
ForumindlægJeg stødte på det her på uddannelsesguiden for det jeg vil læse videre på: "Specifikke adgangskrav er dansk A, engelsk B og matematik A. Desuden enten fysik A og kemi B eller fysik A og bioteknologi A eller fysik B og kemi A. Alle fag skal være bestået." Bestyder det at jeg skal b... -
SRP om kræft - hjælp!
ForumindlægHej :) Jeg har valgt og skrive om kræft i min SRP, hvor jeg har valgt at kombinere Historie (A) og Bioteknologi (A). Her har jeg valgt at fokusere på hvorfor antallet af kræftramte steg efter industrialisering? - Dette ved jeg, da jeg har læst en artikel om det. Men min vejleder syntes jeg skal ... -
!!VIGTIG!! Hjælp
ForumindlægHej, Et afsnit fra USA's afhæninghedserklæring, "Disse koloniers tålmodige lidelser har været af denne karakter, og således er nu den nødvendighed, som tvinger dem til at ændre deres hidtidige styreformer. Den nuværende britiske konges historie er beretningen om krænkelser og overgreb, ...
