Søgning på: dansk noter STX. Resultater: 6981 til 7000 af 57177
-
10 sætninger - oversættes fra dansk til tysk
ForumindlægHej alle! Jeg har siddet med 10 sætninger som jeg skulle oversætte fra dansk til tysk. Jeg synes den var svær denne her gang og jeg er sikker på der er mange fejl. Det lyder meget fordansket tysk, problemet er bare at jeg ikke må omformulere til rigtig normal tysk - det skal bare oversættes. S... -
Udviklingen i dansk økonomi
ForumindlægHej Jeg er i gang med at skrive en projektopgave der omhandler udviklingen i dansk økonomi. Opgaven tager udgangspunkt i det danske BNP og dets udvikling. Jeg skal b.la. beskrive og analysere den kvantitative udvikling i det danske BNP gennem de seneste 10 år. Her er jeg gået lidt i stå. Skal jeg... -
Er der en AT-klog i nærheden? DANSK OG RELIGION
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal op i AT årsprøve på onsdag og det er ikke ligefrem min yndlings beskæftigelse. Emnet er kommunikation - muligheder og begrænsninger, herunder Jehovas Vidner Vores problemformulering er: Hvordan fremstilles JV indefra og udefra? Jeg har brugt en kvalitativ undersøgelse... -
en lille bitte tekst fra dansk til engelsk
ForumindlægDanske tekst: Internettet er blevet kaldt den absolut mest betydningsfulde udvikling inden for kommunikation, siden man opfandt trykpressen, men samtidig mener nogle også, at det er enden på civilisationen, som vi kender den. Hvad bringer fremtiden? Engelsk: The Internet has been called the a... -
danske producenter af plove, harver og tromler
ForumindlægHej Jeg har fået til opgave at lave en fremlæggelse om danske producenter af plove, harver og tromler. Jeg ber derfor jer om hjælp til at fortælle mig hvilke firmaer der er der laver sådan landbrugsmaskiner ;) PÅ FORHÅND TAK! -
Ideer til emner? (matematik + historie/dansk)
ForumindlægHej alle. Så er det min tur til også snart at skulle vælge fag + emne. Jeg har valgt at skrive i Matematik A, og enten Dansk A eller Historie A. Nogle der har gode/dårlige erfaringer med fagkombinationerne eller med emner herunder? -
Oversættelse af en lidt kringlet dansk sætning til eng.
ForumindlægHej Allesammen..JEg sidder og skal oversætte en dansk tekst til engelsk, men er stødt på en sætning som jeg har siddet og funderet over, men kan bare ikke få den til at lyde rigtig... Håber der er nogle kvikke hoveder der kan hjælpeSætningen lyder:Andre mener, at vi opdrager vores for strengt, sæ... -
HJÆLP ! dansk billedanalyse og fortolkning
ForumindlægHej. Jeg skal lave billedanalyse og fortolkning af et billede.. jeg skal bruge en analyse model, er der en der kan hjælpe ?? Mvh. Diana -
Liquid-liquid extraction - hvad hedder det på dansk?
ForumindlægHey - er der nogen der ved hvad liquid-liquid extraction hedder på dansk? Det er den metode hvor man udnytter to stoffers forskellige opløselighed. http://en.wikipedia.org/wiki/Liquid-liquid_extraction -
Bedste eventyr til dansk mundtlig eksamen?
ForumindlægHej alle sammen, jeg skal op til mundtlig dansk inden længe, og har trukket kunst- og folkeeventyr og ville lige høre herinde, om der var nogle der kendte nogle gode eventyr at bruge som prøveoplæg, helst med så mange eventyrtræk som muligt selfølgelig. Tak på forhånd. -
Hjælp til dansk politik under 2. verdenskrig!
ForumindlægHej!! Sidder og kæmper med følgende spørgsmål; Hvad var den politiske baggrund for den danske regerings udlevering af jøder til Tyskland under 2. verdenskrig? - Jeg kan slet ikke komme igang, så det ville være super fedt hvis nogen kunne hjælpe mig! :) -
mapel 2015 nogen dansk vejledning??
Forumindlæghejsa... jeg er ordblind og har virkeligt svært ved det engelske... findes der en dansk vejledning til at komme igang med mapel 2015??? håber virkeligt nogen kan hjælp!!! skulle jo gerne også bruge det på A niveau... mange hilsner Bettina -
9. klasses afgangsprøve i dansk - Romantikken
ForumindlægHej alle jeg skal snart op i dansk eksamen i 9. klasse, og jeg har trukket en tekst fra romantikken. Jeg føler selv at jeg har meget godt styr på det hele bortset fra hvad, hvordan og hvor meget jeg skal inddrage romantikken i prøven. Tak på forhånd -
"Dansk stil (fylde)"
ForumindlægHeej alle sammen.! ;D Jeg har et problem, for jeg ved ikk' hvor lang en dansk stil egentlig skal fylde, altså med antal ord!? Hvis i ved det må i meget gerne svare mig. Kh Lbxg. ;-) -
Dansk mundtligt: før år 1900.
ForumindlægJeg har lige trukket emnet "'før år 1900" til Mundtligt dansk, og skal til at vælge hvad jeg skal bruge som prøveoplæg. jeg har ingen idé om, hvad jeg gerne vil vælge som er under det emne, og jeg vil rigtigt gerne have nogle foreslag. -
Hjælp til rettelse af dansk stil
Forumindlæger der nogle flinke mennesker der vil rette min stil den skal helst rettes til i morgen aften. Richard Jenkins er en kendt antropolog og er professor i sociologi ved universitet i England. Han har taget over til Danmark for at undersøger hvad er sige med at være dansk. Han har studier i Danmark i... -
Oversættelse dansk-engelsk
ForumindlægJeg har sådan en engelsk oversættelse for til imorgen, men jeg den er simpelthen for svær! Kan du ikke se om der er nogle fejl og finde de ord jeg mangler? OPGAVEN:Hvorfor fandt man aldrig Jack the Ripper?I efteråret 1888 blev Londons beboere skræmt fra vid og sans. En morder, der blev kaldt Jac... -
Dansk stil - give en vurdering
Forumindlæg -
Hjælp til dansk stil - forståelse af opgave
ForumindlægJeg har vedhæftet en stil, som jeg håber en eller anden hjælpsom sjæl vil læse igennem. Jeg har fået til opgave at skrive et resumé af en bog, og derefter redegøre for/diskutere hvorfor jeg har valgt at skrive de ting jeg har, og hvorfor jeg har valgt at undlade nogle ting. Jeg har dog lidt svæ... -
Ringe dansk i et kompendium
ForumindlægSproget i kompendiet "Købsadfærdanalyse, -->kultuelle forhold" er så dårligt og primitivt at det aldrig burde være sluppet ud til læserne.
