Søgning på: livet og kærligheden. Resultater: 7181 til 7200 af 14598
-
Atomreaktorer og dannelse af Xenon.
ForumindlægKære brugere, Jeg går og gruber over en sætning i en fysiktekst. Er der mon nogen, der kan hjælpe mig lidt på vejen med at forstå den? Sætningen lyder sådan: "Da stoffet, (Xenon), dannes i atomreaktorer ved radioaktive henfald efter nogen tids forløb, er en reaktores xenonindhold størst ef... -
Termisnsprøver.
ForumindlægKære alle. Jeg har nogle spørsmål, som jeg gerne ville have svar på. Jeg går i niende klasse og i uge 46 har vi terminsprøver. Jeg går meget rundt og tænker på det:( Min Uu-vejleder har sagt til mig at jeg er gymnasie klar.-- 1) Men hvis jeg klarer mig dårligt til prøverne, kan det s... -
Mundtlig dansk 9. klasses afgangsprøve - dokumentarfilm
ForumindlægHej! Jeg har trukket "dokumentarfilm" til afgangsprøven i dansk, og jeg har derfor ledt efter en dokumentarfilm, der er god at analysere, fortolke osv. Jeg har dog ikke fundet den helt rigtige endnu. Jeg kunne godt tænke mig at snakke om en film, der har et af temaerne: Danskhed, Kri... -
Obamas victory speech 2008
ForumindlægKære studie-venner, Er der en af jer der har der har skrevet en analyse på engelsk til Obamas vinder tale i år 2008? Min opgave beskrivelse lyder således: Write an essay (900-1200 words) in which you analyse and comment on Barack Obama’s speech. Part of your essay must focus on the rh... -
Matematikken i forhold til antikken og renæssancen
ForumindlægKære Alle Jeg har fået til opgave i min studieretningsopgave at skrive en del om hvad forskellen og betydningen af verdensbillederne i antikken og i renæssancen i forhold til matematikken, da mit overordnede emne er Fermats sidste sætning: x^n+y^n=y^n giver ikke en heltalig løsning hvis n>2 h... -
Radikalisering af unge
ForumindlægKære Alle Jeg har brug for hjælp til nogle problemstillinger om radikal islamisme: I fagene Religion C og Psykologi B Problemformulering: Radikalisering af unge er en (identitet)sproces der retter sig imod ekstremisme, hvor vold anses som legitimt middel og jihad til at fremme islam. Hvilke fa... -
Haster
ForumindlægSI QUIS UMQUAM HOC QUODCUMQUE OPUS MUTILAVERIT MINUERIT ADULTERAVERIT DIRIS FURIIS VIVUS MORTUUS SACER ESTO, Jeg er ved at lave en projekt opgave. Jeg skal bruge et citat fra Homers Iliade, kan ikke finde det på nettet, så kan i ikke hjælpe mig med at oversætte det? Kærlig hilsen Mads, mange tak... -
Haster
ForumindlægSI QUIS UMQUAM HOC QUODCUMQUE OPUS MUTILAVERIT MINUERIT ADULTERAVERIT DIRIS FURIIS VIVUS MORTUUS SACER ESTO, Jeg er ved at lave en projekt opgave. Jeg skal bruge et citat fra Homers Iliade, kan ikke finde det på nettet, så kan i ikke hjælpe mig med at oversætte det? Kærlig hilsen Mads, mange t... -
Reaktionskinetik og acetylsalicylsyre?
ForumindlægHej kære brugere Jeg er en studerende på HTX som skal til at skrive mit studiretningsprojekt, og jeg kunne godt tænke mig at foretage noget undersøgelse af reaktionshastigheden for hydroliseringen af acetylsalicylsyre (eller dets lignende) under forskellige temperaturpåvirkninger. Jeg har ikke... -
Eksponentiel udvikling og ulighed
ForumindlægKære Studieportalen Har en opgave til en aflevering der lyder således: f er en eksponentiel udvikling, og uligheden f(x)<6-12x er opfyldt, når -2<x<-1. Bestem en forskrift for f. Ved godt at en eksponentiel udvikling er givet ved: f(x)=ba^x, men problemet er hvordan jeg kommer der... -
Genremæssig perspektivering
ForumindlægHej allesammen Jeg er igang med en litterær artikel om "Løgnen" af Raymond Carver og jeg har været gennem det hele altså analyse, fortolke osv, men jeg mangler en genremæssig perspektivering, men jeg er ikke sikker på hvad det er. Det er nok et af de store litteraturiske periode... -
kolonne
Forumindlægjeg er itvirvl med min oversættelse....... kære fru susanne,som rådgiver og psykolog,vil jeg bringe dette brev i dagskolonnen.mit svar er måske ikke endegyldigt og fyldestgørende,idet mennesker nu engang ser forskelligt på dette svar og dilemma... OVERSAT! Liebe Frau susanne Als Ratgeber u... -
Andengradspolynomier -bestem værdier af c
ForumindlægKære alle, I forbindelse med et suppleringskursus står jeg i den situation at jeg har fået til opgave at bestemme følgende: En familie af andengradspolynomier er givet ved: Fc(X) = X2 - 2X + 2 + C a) bestem de værdier af c, for hvilke fc, ingen rødder har b) beregn c, så grafen for fc,... -
KRISE! Akut!
ForumindlægJeg skal skrive en stil i dansk om en sang (analyse). Gerne en julesang, men det behøver det ikke. Det skal bare være en sang, vi på den ene eller den anden måde kan forbinde med julen. 1. problem: Jeg aner ikke, hvilken sang jeg skal vælge! Det lyder muligvis som et luksusproblem, men det g... -
Differentiallining
ForumindlægHejsa kære studieportalsbrugere :) Er der nogle der ved, om følgende resultater er rigtige. En funktion f er løsning til differentialligningen dy/dx=1/x*y, x>0 og y<0. Og grafen for f går gennem punktet P(1,-2). Bestem en ligning for tangenten til grafen for f i punktet P. Til d... -
bevægelse
ForumindlægEn 15m lang lastbil kære med hastigheden 80km/t. En personbil som køre med hastigheden 110km/t vil overhale lastbileden. Personbilen begynder overhalingen 50m bag lastbilen og afslutter overhalingen når den er 50m foran a) hvor lang tid tager overhalingen? b) Hvor langt kører personbilen under o... -
Meget enkelt spørgsmål! :-)) Håber I vil kigge
ForumindlægJeg sidder i øjeblikket og analyserer på en dansk novelle, hvori der bliver gjort brug af en stengun, altså en pistol. Jeg er nu kommet til symboler og jeg bliver ved med at komme lidt tilbage til, at denne stengun kunne symbolisere et eller andet.. Men hvad kære mennesker, har I et byd på, hva... -
Differentialligning
ForumindlægHejsa kære studieportalsbrugere :) Jeg har lige et spørgsmål en opgave som omhandler differentialregning Differentialligningen dy/dx=(x*y^2)/x2-1, Har en løsning g, hvis graf går gennem punktet P(3,2). a) Bestem ligningen for tangenten til grafen for g, mod røringspunktet i P. Different... -
Anbefaling af bøger til corporate branding?
ForumindlægHej SP, så er det tid til vores alle kære SRP, som vi sikkert har set frem til. Jeg har fået en opgaveformulering der lyder · Redegør for begrebet corporate branding og var interesseret i at høre hvilke bøger I måske eventuelt kunne anbefale. Engelsk ville være at foretrække da j... -
Naturvidenskab
ForumindlægKære Jer derude! Da jeg skal til eksamen på tisdag ville jeg gerne have nogle af de usikkerheder på plads som jeg har... Vi har lavet en rapport for længe siden med overskriften "Cola og Mentos" I rapporten skal jeg beregne r i anden men hvilken enhed er det helt nøjagtig? eller...
