Søgning på: kemi a skriftlig eksamen. Resultater: 7221 til 7240 af 176851
-
hjælp til eksamen...
Forumindlæghej jeg vil gerne spørge om jeres holdning til at få hjælp ude fra. I mange fag får man 24 timer til at udarbejde en synopsis om det emne man har trukket dagen i forvejen. men synes I det er okay at få hjælp i fx. tysk hvis man kender en der bare kan det shit? for en af mine venner fik 12 i bi... -
Eksamen - hvordan?
ForumindlægHej. Jeg står og skal op i historie, gymnasie gammel ordning. Jeg tænkte på, om der er nogen der ved hvordan den foregår.. om man kommer op i kendt eller ukendt kilde, og eller hvordan det foregår.. -
Eksamen.
ForumindlægG'dag.. Ville bare høre, om hvordan en religionseksamen kommer til at foregå? Trækker man bare en tekst, og analyserer den, eller er der nogle underspørgmsål man skal finde ud af? Og en anden ting.. Hvad er den primære forskel på Jødedom/Kristendom? GT/NT? Er det ikke bare at kristendommen ... -
Hjælp til eksamen - Tak!
ForumindlægHej! Jeg har trukket fordybelsesområdet 'frygt' og har derunder valgt teksten 'De forsvundne ansigter' af Tom Kristensen. Til den har jeg valgt at perspektivere til 'De hvide mænd' af Kenneth Bøgh Andersen og 'Uro i forstæderne' af Leif Panduro idet temaet frygt b... -
Eksamen!
ForumindlægHvordan kan man argumentere for at snehvide har noget med identitet at gøre? - Tak. (: -
hjælp til eksamen
Forumindlæghej jeg har problemer svar venligst rigtig hurtigt(ved at få stress:S) hvad skal jeg fx sige om kalkning? hvad bruges kalkning til? vekselspænding i hverdagen? hvad skal jeg sige om alkohol? hvis i kun kan svare på nogen så gør det:) har brug for den hjælp jeg kan få... på forhånd tak -
eksamen!!!!!!
Forumindlæghej jeg har trukket "ungdom og identitet på de sociale medier" til dansk eksamen, vi har dog aldrig før arbejdet med dette område, så jeg er helt blank. håber nogle kunne hjælpe eller give nogen eksempalr på, hvad jeg kunne gå ind på. -
Nulstilles skriftligt fravær?
ForumindlægHejsa! 2 spørgsmål som jeg godt kunne bruge svar på. 1. Nulstilles det skriftlige fravær hvert år på det Almene Gymnasium STX ? 2. Ang. fysisk fravær - er det 10 % for perioden man må have eller er det 10 % for året? På forhånd tak! Anton -
Hjælp til eksamen...
ForumindlægHej alle Jeg har brug for ideer til at kunne fremfører en bedre fysik eksame til 9. klassernes afslutsnings prøver, Mundtlig. Jeg har styr på mit faglige, men jeg aner ikke hvordan jeg skal fremføre min eksame og mine eksperimenter. Nogen ideer til at holde glad og frisk gennem forløbet, eller h... -
org. kemi
Forumindlægtaget fra Opgaver Kemi af Carsten Holmboe:Skriv strukturformler og navne for mindst 7 isomere med molekylformlen C5H1Jeg kan kun finde 5:Pent-2-enPent-1-en 2-methylbut-1-en3-methylbut-1-en2-methylbut-2-enGiv mig et enkelt navn til :) -
Kemi - Aldehyd
ForumindlægHej Vi har lavet et forsøg i kemi hvor vi destillerede aldehydet fra oxidationen af en primær alkohol.Det aldehyd som vi destillerede havde 2 faser. Er det meningen eller er det en fejl?Hvis det er meningen, hvad er så grunden til at det har 2 faser?Mvh.Maria -
Specifik varmekapacitet - Eksamen opgaver
ForumindlægHey. Har lidt problemer med denne her er der nogen som kan hjælpe mig lidt? Fra elkogeren hældes 0,9 kg vand over i en tekande af ler. Tekanden vejer 850 gram og har temperaturen 21°C, inden vandet kommer over i tekanden. Den specifikke varmekapacitet for ler er 860 J/(kg • C) a) Hva... -
Fejlsætning + engelsk skriftlig eksamenssæt?
ForumindlægGodformiddag! Jeg sidder og forbereder mig til den skriftlige engelskeksamen og er stødt på følgende fejlsætning som jeger lidt i tvivl om : Charles kicks often people lying down. Hvad ville i sige at fejlen var? Ligger den i often eller lying? Umiddelbart ville jeg sige, at fordi, at det er ... -
Matematik
ForumindlægDet siges at matematik på B-niveau tæller en tredje del, og matematik på A-niveau tæller to tredje del. Sidste år fik vi årskaraktere i skiftlig matematik og vi kom op i det til skriftlig eksamen, og i år får vi også årskarakter i matematik og skal op i det til skriftlig eksamen. Hvordan foregår... -
Årsprøve i kemi
ForumindlægJeg skal til årsprøve i kemi c-niveau pensum. En der har nogle gode notater liggende til bogen kemi2000 c-niveau? På forhånd tak -
Kemi udstyr
ForumindlægHvor kan man finde nogle flere illustrationer af kemi udstyr? Jeg har chemsketch man jeg sys ikke at der er så meget at komme efter i det program... =S -
Dansk skriftlig fremstilling 2011 december
Forumindlæghej nogen der kan hjælpe mig med klummen i dansk skriftlig fremstilling 2011 december det haster!! for den skal afleveres meget snart -
Forsøg til fysik eksamen
ForumindlægHai! Jeg har lige været ovre på vores skole for at få svar på de spørgsmål jeg manglede svar på (spørgetime), men vores fysik lærer havde åbenbart bestemt sig for at tage til Djurs Sommerland med 8. klasse. Shit's crazy yo... Anyway, jeg har et par spørgsmål som jeg virkelig gerne vil have sv... -
EKSAMEN???
ForumindlægHey..Vil skal snart få vores pensum! Men jeg tænker på, og vil spørge jer om, hvordan man i eksamen skal gribe det an! Jeg spurgt min lærer og hun sagde at man kommer op i en kendt tekst!! 1) Men er det kilder man kommer op i eller bare en teskt fra de mange ark, som vi har fået?? 2) Hvordan skal... -
HJÆLP HURTIGT.. eksamen i morgen..
ForumindlægHej allesammen.. VIlle høre, om der var nogle der havde nogle forsøg til lysets kilde i fysik/kemi? Skal op i morgen, men jeg har smidt mine forsøg til lysets kilde væk, så det ville være super lækkert, hvis der var nogle der havde nogle forslag, på forsøg. - Freja..
