Engelsk

Fejlsætning + engelsk skriftlig eksamenssæt?

28. maj 2016 af Wallgren (Slettet) - Niveau: B-niveau

Godformiddag!

Jeg sidder og forbereder mig til den skriftlige engelskeksamen og er stødt på følgende fejlsætning som jeger lidt i tvivl om :

Charles kicks often people lying down.

Hvad ville i sige at fejlen var? Ligger den i often eller lying?

Umiddelbart ville jeg sige, at fordi, at det er en gentagen handling (noget han ofte gør) kan man ikke bruge udvidet tid (lying) da udvidet tid bl.a. bruges om en igangværende handling. Derfor ville jeg omformulere sætningen til :

Charles kicks often people who lie down.

Dog synes jeg samtidigt at placeringen af often lyder stramt irriterende i den første sætning. 

Nogen der har nogen forslag eller bekræftelse af hvorvidt at det er en rigtig/forkert antagelse?


Svar #1
28. maj 2016 af Wallgren (Slettet)

eller skal den hedder Charles often kicks people who lie down?

Er der desuden ngn. som ved hvorfra man kan downloade engelsk skriftlige eksamenssæt?


Brugbart svar (0)

Svar #2
29. maj 2016 af Netcity (Slettet)

Mht. til om often skal før eller efter verbet, så skal det før hovedverbet i sætningen.

Altså er sætningsopbygning ofte således: Subjekt + adverbiet + hovedverbet 

Din sætning vil derfor lyde "Charles often kicks" og ikke "Charles kicks often".

Mht. "lie" og "lying" 

Vil jeg også sige "lie", netop fordi det ikke er en igangværende handling, men en handling han gør regelmæssigt.

Så den korrekte sætning kommer til at hedde: "Charles often kicks people who lie down"


Skriv et svar til: Fejlsætning + engelsk skriftlig eksamenssæt?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.