Dansk

eksamen!!!!!!

10. maj 2021 af ida12332 - Niveau: 9. klasse

hej jeg har trukket "ungdom og identitet på de sociale medier" til dansk eksamen, vi har dog aldrig før arbejdet med dette område, så jeg er helt blank. håber nogle kunne hjælpe eller give nogen eksempalr på, hvad jeg kunne gå ind på. 


Brugbart svar (0)

Svar #1
10. maj 2021 af Hjælpmedmatgh

I forbindelse med samfundsfag 


Brugbart svar (0)

Svar #2
15. maj 2021 af snapplelack

Tag f.eks. udgangspunkt i Facebook. På facebook kan man i principptet have en anden identitet end den, som man normalt er til hverdag. Unge mennesker er generelt meget tilbøjelige til at følge eksempelvis moder (tøj, stil, osv.). Via facebook kan unge mennesker eksempelvis blive påvirket til at ændre holdninger, hvis de oplever andre unge/ældre påstå eller sige noget. Dermed kan facebook, ligesåvel som Snapchat osv, have en indflydelse på unges identitet - altså det menneske de er/bliver, de valg de tager og de holdninger som de har eller får.

Her kan du evt. perspektivere youtubere, som mange mennesker ser op til. Disse youtubere kan have indflydelse på unges valg af f.eks. tøj, gamerudstyr, interesser - altså identitet/hvem man er.


Skriv et svar til: eksamen!!!!!!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.