Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 7321 til 7340 af 23765
-
rette synopsis
Forumindlægjeg skriver i fysik og religion er der nogen som gider at rette min synopsis -
Big-Bang modellen og de fire søjler
ForumindlægHej. Er der nogen, der kan forklare Big-Bang fysikken, urstoffets sammensætning og baggrundsstrålingen? -
SRP HJÆLP
ForumindlægHej Jeg skal til at skrive SRP her til jul og min fagkombination er Mat A og Fysik B. Jeg har emnet Varmeledning, hvor materialesevne og isoleringsevne også er en del af opgaven.. Jeg mangler en del materiale til opgaven, især inden for fysik Nogen som har gode noter, tekster mm om det emne... -
Redoxreaktion
ForumindlægHej Jeg hr fået denne opgave Gør rede for, i hvilke af nedenstående tilfælde der vil ske en redoxreaktion op opskriv et reaktionsskema for reaktionerne. Gør rede for synlige forandringer ved reaktionerne, når metallet a. sølv sættes til en vandig opløsning af zinknitrat b. zink sættes til en vand... -
e/m... Resultat korrekt??!
ForumindlægHej.. Jeg er i gang med en rapport om e/m, forholdet mellem elektronernes masse og ladningen. Jeg kan bare ikke få det til at passe så godt…. Er der en der gider at finde min fejl? Her er et par af forsøgsresultaterne: Spændingen (U) - Volt Radius (r) - Meter Strømstyrken (I) – Ampere 300 V 0,0... -
Fagvalg
ForumindlægHvilke to fagkombinationer er mest oplagte og findes der de bedste emner til Matematik-Kemi Matematik-Fysik Nogen der har noget erfaring på dette område. Skal vælge fag i morgen -
Forklaring på energi
ForumindlægHej, Jeg kan simpelthen ikke finde på en god forklaring på begrebet energi i biologi. Ifølge fysikken er det jo evnen til at udføre arbejde osv. Findes der en bedre forklaring på det? Tusind tak på forhånd! -
gæring
Forumindlæghej alle. nogen der vil hjælpe jeg skal til eksamen imorgen i fysik, og ved ikke helt hvad jeg skal vise af forsøg hvis jeg trækker gæring please er der ikke nogen der vil hjælpe på forhånd taaaak :) -
atomets opbygning
Forumindlæghej der står gør rede for atomets opbygning -
Ohms lov
ForumindlægNogen der kan forklare Ohms lov, har ikke helt forstået den (: -
Titrering - dividere med samlet volumen?
ForumindlægSidder med en rapport om titrering af husholdsningseddike med NaOH med henblik på at bestemme masse% af ethansyre (CH3COOH). Min lærer fortalte, at for at finde ethansyres stofmængdekoncentration, skal stofmængden, beregnet ud fra NaOH volumen og konc., divideres med hele opløsningens volumen. ... -
Trykket i en væskesøjle
ForumindlægHej Jeg har en fysik-opgave, som lyder: "Prøv, om du kan forudsige, hvad densiteten af luft er ud fra formlen for tryk i en væskesøjle og dit forsøg." I mit forsøg kom jeg frem til to ligninger: 101.5*(0,09999)^h og -0,01317*h+101,5 (det er meningen at der skal være 2 formler i dett... -
Fysikeksamen 2005
ForumindlægHej.Har nogen været til studentereksamen i striftlig fysik?.Jeg skal have fysik på A-niveau og ville derfor meget gerne se besvarelsen af dette eksamenssæt. -
1 spørgesmål
ForumindlægFysik er virkelig noget der interessere mig, - Er der en uddanelse man skal have Fysik A og eventuelt kemi b, for at kunne søge ind. -
formler til AT tsunami
Forumindlæghej nogen der kunne give mig nogle formler eller ider til hvilken formler jeg kan fortælle om til emnet tsunami forklaret fysik ... det er til AT eksamen hvor jeg bare skal fortælle om religion og fysik så jeg ville vide om nogle formler kunne være gode at fortælle help please:) -
Kvalitativ - eller kvantitativ metode
ForumindlægHej derude, Jeg skal op i AT i samfundsfag og naturvidenskab. For at gøre en lang historie kort, har jeg fundet en statistik over Thailands BNP efter tsunamien 2004 (kvantitativ metode, I know), og for at forklare denne har jeg undersøgt en officiel rapport fra Worldbank.org, hvori jeg har ... -
Miljøproblem
ForumindlægJeg er igang med en samfundsfagsrapport om miljø, CO2 udslip og alt det der hører med. Nu skal der også indgå i rapporten noget om hvad partierne vil gøre for at komme af med dette problem. Så jeg vil egentlig bare høre om nogen af jer ved hvor jeg kan finde nogle reelle tal på de ting de vil min... -
Henfald
ForumindlægDet her er et lidt specielt spørgsmål. Men jeg har lavet det forsøg som andre måske også har hvor man skal kaste med 100 terninger og så skal man sammenligne det med henfaldelses sandsynligheden. Derefter skulle man tegne en graf i et koordinat system, grafen er en bue der kører langs Y og X akse... -
Hvordan fungerer en atombombe?
ForumindlægHej! Jeg har virkelig brug for hjælp! Det er spørgsmål om fysik og kemi til min eksamen: Hvad er volt? Ampere? Hvilken slags strøm kan vi frembringe ved hjælp af en el-motor? Hvad forstår man ved maksimal spænding? Effektiv spænding? Hvad er sammenhængen mellem de to? Hvad er prim... -
Fysikopgaver
ForumindlægHej alle sammen:-) Jeg havde fået en fysik opgaver for længe siden, hvor jeg har lavet dem allesammen. Jeg ved ikke rigtig hvor jeg har tabt disse opgaver, og skal til prøve i det den efter efterårsferie. Er der så nogen af jer, der har tid til at hjælpe mig med at lave opgaverne, for har virkeli...
