Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 7421 til 7440 af 127115
-
Impressionisme??
ForumindlægHvad er impressionisme indenfor billedkunst? Og hvordan kan man se, at et billede er impressionistisk? Det haster! På forhånd tak :) -
analytisk plangeo
ForumindlægHey.. Er der nogle der kan hjælpe mig med at løse følgende opgaver? peecee.dk/index.php?lid=1&aid=1&pid=2&loadid=36672 S ligger i 1. kvadrant. cos og sin er koordinaterne til retningsvinklen på enhedscirklen, dvs. at punktet Q's koordinater må være 18(cos v, sin v) 1000 tak på forhånd :) -
Har brug for hjælp!!!
ForumindlægSkal finde forskriften for en linje som jeg har to punkter på, hvordan går jeg?? -
essay - hvad er "symbolism"?
ForumindlægJeg skal skrive et essay om en novelle, og skal blandt andet inkludere "Symbolism" fra novellen.. Er der nogen der kan give mig svar på hvad der ligger i det? og "The way the story is structured"? - har en ide om denne..Men hvis der er nogen som kan give en kort forklaring a... -
Forskel på emissions- og absorptionsspektrum
ForumindlægHej. Jeg har virkelig et problem. Jeg skal aflevere en naturvidenskabelig artikel imorgen, og den skal bl.a. omhandle forskellen på emissions- og absorptionsspektre. Er der nogen der kender den? -
Naturgeografi
ForumindlægHvad er en vulkanrække? Er det en række af vulkaner eller.. kan virkelig ik finde svaret tak på forhånd -
HJÆÆÆLP TAK
ForumindlægEr der nogen der kan fortælle mig: Hvor i vandets kredsløb, smeltevarmen har betydning. vil gerne have svar hurtigst muligt TAK -
Hva menes der med opgaven?
ForumindlægDa jeg ikke har tid til at spørge min lærer spørger jeg her: Hvad menes der med "udled" formlerne? Skal jeg bare stille det op og forklar hvordan man gør, skridt for skridt, eller skal jeg forklare logikken i hvorfor det hænger sådan sammen? "Der er angivet formler til b... -
Adolf Hitler
Forumindlægjeg skal lave et kæmpe projekt om Adolf Hitler men jeg ved ikke så meget om hvordan jeg skal gøre det, skal lave det med pæsentation og det hele hjælp mig med hvordan jeg skal gå frem med det.??? Har kun en uge ?? -
ER despereat!! :(
ForumindlægJa det er MEGA pineligt, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af at afstemme reaktionsligninger! :( Har været psykisk nede hele dagen! Har læst på det i evigheder, prøvet og prøvet, men kan bare ikke!! Er der ikke nogle der kan give en punkt for punkt opstilling på hvordan man gør? Har elle... -
hjælp til protein
Forumindlæghey allesammen jeg har fået dette spørgsmål gennemgå udvalgte eksemplar på proteiners omsætning, funktion og betydning i kroppen. kan jeg så skrive om Serin og Glycin? og hvis ja har i noget gode notater eller hjemmesider hvor jeg kan læse om det? -
Stuck
ForumindlægHej nogen der kan forklare hvad man skal i denne her opgave for forstår den ikke helt: Tegn en cirkel med centrum i skæringspunktet. Radius i cirklen er afstanden fra skæringspunktet til en vinkelspids. Tak på forhånd. -
Hvordan virker Kreatin? biologi b
ForumindlægEr der ikke en af jer der kan hjælpe mig med at svare på de her 3 opgaver :/? a. Hvilken type enzym katalyserer processen (vist i figur 1) ? b. Forklar, hvorfor Kreatin kan have de i figur 2 nævnte virkninger. c. Hvilke videnskabelige undersøgelser bør foretages, før et sådant præp... -
Vektorer
ForumindlægOpgaven lyder følgende En plan er fastlagt ved de 3 punkter A(1,-4,2), B(2,1,-2) og C(3,1,0) a) Bestem afstanden fra punkt P(2,1,-4) til planen b) Beregn arealet af trekant ABC Nogen der kan hjælpe mig igang. Man skal vil opstille en ligning for planen, men hvordan går man det udfra ... -
Diffusion og osmose
ForumindlægNu har jeg læst om de to ting i, Biologi til tiden, BIOS, RAM på biologien og basisbog i/for biologi, og jeg forstår stadig ikke, hvad diffusion og osmose er. Er der nogle, som gerne vil forklare på en meget forstående måde, da jeg kun er folkeskoleelev. På forhånd tak. -
Relativ brydningsindeks
ForumindlægHej Er der nogle af jer, der kan forklare mig, hvad det relative brydningsindeks er for noget? Vi har lavet et forsøg, og den reciprokke værdi til den lineære grafs hældning, hvilket siges at være det relative brydningsindeks, har jeg fået til et tal større end 1. Men den teoretiske giver u... -
Bevise formlen A = ½ h (a+b)
ForumindlægHvordan beviser jeg rigtigheden af formlen på en trapez? A = ½ h (a+b) -
Monotoniforhold til x^2
ForumindlægHej! Sidder og skal finde monotoniforholdene til x^2. Har skrevet følgende: Monotoniforhold: Når vi kender monotoniforholdenene, ved vi noget om fortegnet for differentialkoefficienten. Eksempel: redegør for monotoniforholdene på grafen for x^2. For at finde monotoniforholdene differentierer vi ... -
Olie
ForumindlægHej Hvad er forskellen på en oliefælde og en reservoirbjergart? -
Projektion af punkt på vektor
ForumindlægHej, jeg håber nogen kan hjælpe. En linje l har ligningen 2x + 7y + 13 = 0 Bestem projektionen P_1 af punktet P(10,12) på linjen. På forhånd tak!
