Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 7461 til 7480 af 23765
-
CENSOR SLAGTER!
ForumindlægHej Studi's.SÅ har jeg min sidste 10.-klasses eksamen i morgen - nemlig i fysik. Jeg har nogle ganske fine notater og forsøg, jeg kan lave - MEN. Jeg har lige fået at vide, at 6 ud af 10, som var oppe i dag, har fået 5; de blev simpelthen slagtet af censoren! Derfor søger jeg febrilsk hjælp h... -
Haster hjæælp til undersøgelse:(
ForumindlægHejsa, jeg håber i kan hjælpe mig med min matematik rapport som snart skal sendes:( spørgsmålet lyder: PROBLEMFORMULERING: Hvordan har Jordens befolkningsudvikling set ud frem til i dag? Hvad er prognoserne for den fremtidige udvikling? Hvilke faktorer spiller ind? Hvad kan og hvad bør man gøre ... -
Ståendebølger-ligning
ForumindlægHeeeeej... Jeg fandt en rapport, som ligner min lidt. \n\nlink: https://www.studieportalen.dk/opg/pdf/o3165.pdf\n\nMit spørgsmål går til beviset: \n\nHvis jeg har: Lambda * f = rod(Fs/m1)\n\nHvordan får jeg det så over til: f = (1/L)*rod(Fs/ml) \n\nEr det en regneregl jeg ikke har hørt om før? - ... -
Hvad kan perspektiveres til C02 fra kikærter?
ForumindlægJeg er i fuld gang med at skrive en NV rapport, og er en lille smule lost. Vi har i vores gruppe lavet et forsøg, hvor vi kan konkludere at kikærter og linser udgiver Co2. Dette forsøg har noget med energi, fotosyntese og respiration at gøre. Og nu sidder jeg her, og er for det første ikke helt s... -
Klage over proceseksamen?
ForumindlægJeg var i går til eksamen i Proces A på htx, hvor jeg fik 10 for mit projekt og 11 i afsluttende projektarbejde. Det er nogle udmærkede karakterer, men jeg er chokeret over, at jeg ikke fik 11 for mit projekt. Da jeg bad om en begrundelse fik jeg at vide, at jeg manglede punkt 7 i de 8 punkter... -
eksponentielle funktion.
Forumindlægheeej mennekser! i min matematik rapport har jeg fået spørgsmålet Antallet af unge, som uddanner sig til tandlæge er steget eksponentielt fra 1991 til 2006. Forskriften, som beskriver denne udvikling lyder: y= 353*1,027× hvor y angiver antallet af unge, som uddanner sig til tandlæge, o... -
Latex, fif og tricks?
ForumindlægHej, jeg vil begynde på LaTeX. Jeg har hentet gstools, gsview, MikTeX (basic), Windedt og installeret det hele og fået det til at virke. Jeg er helt ny på feltet, så jeg kunne godt tænke mig at få nogle fif og tricks fra de erfarne. Jeg kan se, at jeg skal skrive i WinEdt og derefter trykke på... -
Hvilke fag til Homo artefakt
ForumindlægHej! Jeg synes emnet om robotteknologi, kunstig intelligens og etik og moral er meget spændende. Etik og moral hører til i religion, så den kan jeg godt placere. Men hvilke sammensætninger af fag kunne jeg lave? Jeg har både samfundsfag og religion på c-niveau, så vil gerne have et af de lidt tu... -
fremstilling af salte
ForumindlægHvordan er Magnesiumsulfat og ammoniumchlorid fremstillet? -
Årsprøve
ForumindlægHej :)Jeg skal snart op til fysik (årsprøve). jeg går i 1.g og har fysik på B-niveau. Alt hvad jeg ved er, at årsprøven er todelt - en eksperiementel og en individuel mundtlig del. Mere ved jeg faktisk ikke. Da vi skulle op til kemi fik vi titlerne på spørgsmålene så vi vidste hvad det var vi sk... -
Matematik og fysikformel - sammenhæng
ForumindlægHej. Sidder lige og skal lave en rapport, og den er jeg sådan set færdig med. Men der er et spørgsmål jeg ikke kan finde ud af. Jeg har 2 formlen, en fra matematik og en fra fysik. Den fra matematik: f(x)=b·ax Den fra fysik: I(x)=I0·e-k·x Det har noget at gøre med halveringst... -
hvad er gas konstant
ForumindlægHvis du nu skulle forklarer for et barn på 3 år hvad gas konstant er, hvad ville du så sige? (jeg er nemlig ikke sikker på jeg forstår den traditionelle forklaring) -
Hjælp til rettelse af fransk
ForumindlægJeg håber nogen kan hjælpe mig med denne tekst :-) -
formel
Forumindlæghej alle. Jeg har lidt problemer med en formel ang. transformation. • Hvad bliver primærspolen i det første lærerforsøg? • Beregn sekundærspædningen • Brug transformerligningen til at beregne sekundærstrømmen Up x Ip = Us x Is (se billede) Det var et lærerforsøg så vi skrev ned ... -
Atomer og Stråling.. En lille hjælp
ForumindlægGodaften derude...Jeg sidder med en fysikopgave som jeg er lidt i tvivl om.. den lyder:Solen udstråler effekten 3,9*10^26 Wa) Hvor stort er Solens massetab pr. sekund. - Jeg har brugt formlen : m = E / C^2, og indsat m =(3,9*10^26 J/s) /((2,99793m/s)^2)og får deraf : m =4,339*10^9 kg/JMan renger ... -
Smeltepunkt
ForumindlægHvad er smeltepunktet for >naphtalen -
Prøver igen: Harmonisk bevægelse. Hookes lov m.m
ForumindlægJeg prøver nu for sidste gang at få lidt hjælp til mit oplæg om harmonisk bevægelse. Jeg skal fremlægge imorgen tidlig, så hjælp værdsættes i høj grad, hvis det bliver givet idag.1) Vil gerne lægge ud med at forklare, hvad en harmonisk svingning indebærer, og ikke bare ved at sige, at det er en d... -
Integning af ret linie i excel??
ForumindlægHej jeg skal have indtegnet en ret linie i excel, hvordan gør jeg det?? Ligning: 8,1619 + 0,746 * 51 51 er fra x og skifter dermed til 45,42 osv. 8,1619 er selvfølgelig skæringen på y-aksen x y 51,00 9,00 45,00 11,00 42,00 13,00 44,00 14,00 51,00 16,00 Linien skulle gerne være en tangent... -
kræfter
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig igang med denne opgave? Jeg skal bestemme trækket i wire AB lige før pælen (punkt A) slipper jorden. F1= 850N, liniestykke DE danne en vinkel på 10º med vandret og liniestykke CB 10º med lodret Jeg er helt lost -
spydkast og AT
ForumindlægVi har AT og har om spydkast (frit fald) Vores spørgmål lyder: 1) Hvad sker der når et legme, med udgangspunkt i spyd, når det kastes igennem luften? 2) Har spydets bygning nogen konsekvens for kastet? 3) Hvilken indflydelse har starthastighed og vinkel på spyddets banekurve Er der nogen ...
