Søgning på: matematik a skriftlig eksamen. Resultater: 7581 til 7600 af 181598
-
Bestem a og b
ForumindlægJeg skal loese foelgende opgave, UDEN lommeregner, men ved ikke, hvordan jeg kan loese den uden brug af lommeregner - er der nogen, der ved, hvordan man goer? En funktion f er bestemt ved f(x) = b*a^x . Grafen for f går gennem punkterne (2,20) og (4,80). Bestem tallene a og b. Tak! -
Mat A-niveau, trigonometri :)
ForumindlægHejsa, Jeg har ikke haft matematik i 8 år, så sidder lidt og grubler med følgende opgave: a) Gør rede for at punktet (5,5) ligger på cirklen med centrum i (1,2) og radius 5. b) Bestem en ligning med tangent til cirklen i punktet P(5,5) Jeg er helt fortabt... Hilfe bitte! -
mundtlig mat A - brænder
ForumindlægHejsa alle, jeg skal af underlige grunde, til en eksamen i muntlig MAT A i morgen som en del af et adgangskursus, der bestemmer om jeg kan fortsætte min uddannelse. Er måske lidt sent ude, men det brænder efterhånden meget. Jeg kan komme op i et ud af 10 emner, og har efterhånden en smugle styr... -
Bilag i matematikrapport? a hvad???
ForumindlægSiddder lige med et problem. I en beskrivelse står der at opgaven skal byges op som en rapport, dvs. med forside, indholdsfortegnelse, problemstilling, baggrund, konlkusion og bilag. Hvad kan man tage med af bilag til en matematik rapport? :s Har billeder i selve rapporten og de er store nok til ... -
Bevis for a^0=1
ForumindlægI min matematikbog står sådan: "Regneregel nr. 1 er gældende: a^0*a^p=a^(0+p)=a^p " Så langt så godt; jeg forstår reglen ;) Næste step: "vi dividerer med a^p på begge sider og får: a^0=1 Regnereglen er altså kun opfyldt, hvis vi tilskriver a^0 værdien 1." Her stå... -
tegne området A
ForumindlægJeg ved at p(x,y)=3/2x for 0<x,x^2+y^2<1 Jeg skal så tegne området A, hvordan gøres dette?? -
hjemme undervisning i matematik søges
Forumindlægskal til at starte på gym. efter ferien. jeg har valgt matematik på b niveau, på trods af jeg finder det meget svært! derfor søger jeg hjælp til hjemmeundervisning i matematik - så hvis du er fra århus og kan tilbyde det, så er du meget velkommen til at skrive! på forhånd tak! -
Begreber/råd til engelsk eksamen
ForumindlægHej. Jeg skal til engelsk eksamen herom 2 dage. Jeg tænkte på om der var nogle der kunne give nogle gode råd og nogle gode begreber som man kunne bruge til mundtlig eksamen,, Tak tak:) -
Beregn hastighed fra a til b
ForumindlægHej studie portalen :) Dette er førstegang jeg bruger dette forum og har valgt dette fordi det ser ud som om der er nogle kloge hoveder som gerne bil hjælpe :) og det er hvad jeg har brug for... Jeg spøger nok dumt? Men jeg har brug for noget hjælp til at færdig gøre et projekt inde for m... -
Noter til Virksomhedsøkonomi A
ForumindlægHej, Er der nogle der står inde med nogle noter til VØ Niveau A? Jeg er skide elendig til VØ, og er bange for at jeg ikke er god nok til eksamen. Derfor har jeg virkelig brug for nogle noter til hvert kapitel og gerne hvert underkapitel. Noterne må gerne være forholdsvis pædagogiske. Hvis der e... -
eksamens opg- hjælp!
Forumindlægheysa, der er en eksamens opgave som jeg ikke forstår, kan i hjælpe? OPGAVE 3 (13 point) Lad kurven C være givet ved parameterfremstillingen r(t) = (ln(t + 1); t); 0 ≤ t ≤ 2; og lad vektorfeltet V være givet ved forskriften V(x; y) = ( yexy^(xy) 2y + xexy^(xy) ) (... -
Eksamen-differentialligninger
ForumindlægJeg er ved at læse op til eksamen og er gået i stå, da der er et udtryk jeg ikke kan finde ud af at trykke ind på min lommeregner TI-89 Jeg har differentialligningen V' = - U = - a* kvadratroden af V Vi vælger at løse den vha cas værktøj vi antager at konstanten a = 0,05 liter per sekund og a... -
Hjælp, skal til eksamen i morgen :/
ForumindlægHej, jeg skal til eksamen i morgen og er lidt i tidsnød. Tænkte at der måske var en som havde dispositioner til nogle af de her emner: 1. Magnetisme 2. Elektromagnetisme 3. Induktion 4. Vekselstrøm 5. Transformation 6. Atomteori 7. Ioniserende stråling 8. Syre og base 9. Salte 10. Stof... -
Matematik Aflevering; Reduktion.
Forumindlæghej allesammen. har lige tre matematik opgaver som jeg ikke rigtig forstår, da det noget med a, b, c og n'er at gøre. vil i nok ikke foreklare dem omhyggeligt, da jeg (næsten) slet ikke forstår noget af det! her er opgaverne: 1) (a+(b-c))-(b-(c+a))-(-c+(a-b)) 2) (a+n)a-n(a-n) 3) (2a+1)^2 - (... -
Lineære funktioner. A og b.
ForumindlægHej. :) Jeg har et spørgsmål: Jeg skal forklarer hvordan a og b kan aflæses fra et sildeben. Men hvordan kan de det? Jeg kan ikke finde noget om det. På forhånd tak. Jeg ved godt hvordan man aflæser a og b på grafen. -
[København] Lektiehjælp tilbydes i matematik, dansk og engelsk - Gym. niveau og nedefter
ForumindlægHej. Mit navn er Per; jeg er 26 år og læser til ingeniør indenfor produktion og ledelse. Jeg er oprindeligt uddannet elektronikfagtekniker i 2008 og har bl.a. hjulpet lærlinge i samme branche med pensumforståelse. Efterfølgende har jeg taget et adgangskursus til ingeniøruddannelserne, som er et... -
Eksamens opgave omkring lagkagehuset.
ForumindlægHej alle. Er der nogen der har lavet en eksamens opgave omkring lagkage huset i fagene Virksomhedsøkonomi og Afsætning (A)? Den var vist brugt til eksamen i 2015, og vil gerne bruge den til noget inspiration til min SRP. På forhånd tak! -
a
Forumindlæga -
HASTER!! Mundtlig biologieksamen A
ForumindlægHej folkens Jeg skal til mundtlig biologi eksamen i morgen. Jeg skal analysere og vurdere 2 artiklers indhold, her kommer mit spørgsmål, hvordan skal de analyseres ??? Tak for forhånd -
Mundtlig matematik, HJÆLP OS
ForumindlægVI HAR BRUG FOR HJÆLP!!!! er der nogen der kender densiteten på flamingo eller bobleplast? Det skal bruges til en mundtlig matematik fremlæggelse, som skal fremlægges snart :-).
