Søgning på: biologi pensum. Resultater: 7701 til 7720 af 11183
-
Forsøg er udført, men hvad er formålet?
ForumindlægHej Har lavet et forsøg i fysik, hvor vi lader en bold rulle ned af en rampe, hvorefter den bliver skudt ud og falder til jorden (nogenlunde ligesom et skihop, vedhæftet fil viser dette på et billede). Til eksamensprojektet gælder det, at vores rapport skal omfatte noget både inden og uden for v... -
Nogen, der har tid til at kigge på en rapport?
ForumindlægHej - Det bliver vidst lidt langt det her... Jeg sidder i den situation, at jeg til januar fik at vide, at jeg manglede et B-niveau, og har derefter måtte læse et halvt års kemi pensum op. På grund af, at jeg startede så sent, har jeg endnu ikke afleveret noget skrifteligt, men skal ha' års... -
Lav en undervisningsvideo og vind billetter til Roskilde festival
ForumindlægVælg et emne i pensum fra et fag på en gymnasial ungdomsuddannelse, forbered en præsentation af emnet og optag præsentationen på video. Det er op til jer hvordan I vil præsentere emnet. Det vigtige er, at I formidler emnet pædagogisk og interessant. Alle de indsendte videoer udgives på Studieport... -
Skriftlige karakterer - hvordan er det gået??
ForumindlægVildt.. jeg fik 10 i dansk.. selvom jeg skrev om Barndommens gade! hvordan er det gået jer? -
De optagede Jurastuderende
ForumindlægHej. Jeg ville lige hører fra de folk der er blevet optaget i jura, med hvilket gennemsnit de kom ind på. Jeg selv havde et gennemsnit på 9,2 ganget op. Kom ind i Århus, på mit 4. og sidste priotet. Mit første 3 var Medicin, tandlæge og psykologi. -
Valg af uni hvis man skal læse medicin, psykologi eller odontologi
ForumindlægHej alle derude :) Står som mange andre i den situation, at jeg skal søge en videregående uddannelse. Min 1. prioritet er medicin, min 2. psykologi og min 3. odontologi. Er der nogen medicin, psykologi eller odontologi studerende derude som kan fortælle fordele og ulemper ved de universiteter ... -
Carbonhydrider - evt. opg...
ForumindlægHej allesammen Jeg går på kemi B-niveau og skal snart skrive SSO opgave (Til de der ikke ved hvad det er... Er det en stor opgave der tæller meget i gennemsnittet). Jeg overvejer kraftigt at skrive om carbonhydrider, men kunne godt tænkte mig, at få en spændende/sjov indfaldsvinkel til det... -
Lige og ulige polynomier på en graf
ForumindlægHejsa :) Ud fra, havde jeg kan se på min pensumliste for hf-matematik på B-niveau, så indgår polynomier af højere grad slet ikke i pensum. Kun andengradspolynomier. Nu sidder jeg imidlertid med en opgave på b-niveau, hvor jeg skal forklare, at polynomier af ulige grad har mindst én rod, og at p... -
Indledning til eksamen...
ForumindlægHej, Jeg skal op i historie på onsdag. Et af mine yndligsfag og jeg har sådan set styr på pensum og det hele; så mit spørgsmål handler om noget for andre måske meget elementært...Hvordan starter man sin eksimination? Skal man sige noget i stil med "Jeg har trukket xxx og er blevet bedt om at... -
gode ideer til dansk mundtlig?...
ForumindlægHej Jeg går i 10. klasse og lige trukket i dansk. Jeg har fået fordybelsesområdet: Arbejdsliv, hvor jeg skal finde en artikel, om det gode/dårlige arbejdsliv. Nu er jeg bare i tvivl om, at man gerne må samligne med arbejdslivet/forholdene i gammle dage og nu. Ellers havde jeg også tænket på at f... -
Tutor til biostatistik
ForumindlægJeg skal til reeksamen i biostatistik (cand. scient) sidst i august og søger hjælp privat tutor til, at besvare diverse spsm. i forindelse med min læsning af pensum og løsning af tidligere eksamensopgaver. Jeg har brug for en bedre forståelse af hvilke tests jeg skal bruge til hvilke probemstil... -
HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP!!! Fysik A Dispositioner
ForumindlægHeeej Eiensteins der ude :) Jeg er virkelig kommet i en lorte situation. Jeg fik at vide at jeg ikke skulle op til mundtligt eksamen i Fysik A, men der har åbenbart været en fejl og har lige fået at vide at jeg skal op på tirsdag eller onsdag, altså om 2-3 dage. Så da jeg ikke har tid til at læs... -
Dansk - perspektivering & fortæller
ForumindlægHej, jeg er lidt i tvivl om perspektivering til mundtlig dansk. Jeg har valgt at perspektivere til en film fra pensum, men skal jeg sammenligne den med mit prøveoplæg, så jeg fortæller om ligheder eller skal jeg fortælle om forskelle? Eller begge dele? (eller måske begge, men mest om en af dem?)... -
Differentialregning
ForumindlægHej. Jeg har mundtlig eksamen i matematik på torsdag og jeg har et spørgsmål der hedder 'Du skal redegøre for, hvad der forstås ved en differentiabel funktion. Gør rede for differentialkvotient og tangent' samt 'Du skal redegøre for følgende begreber: monotoniforhold, ekstre... -
dumper sikkert
Forumindlæghej Jeg har det problem at jeg skal have 7 i engelsk for at komme ind på ITU både mundtligt og skriftligt. Problemet er så skal der rigtig meget til at få 7 jeg plejer at få 2 og det er ret lavt i forhold til 7. Jeg vil gerne have råd og tips til både den skriftlige engelsk og det mundtlige og je... -
Eksperter søges :-)
ForumindlægHej alle sammen - håber på lidt hjælp!Jeg sidder midt i et fuldt pensum og er nået til historie!Jeg har et helvede med at komme i analyse og forståelse af kilderne ( og det er jo dem vi kommer op i - en læst kilde)Da jeg har eksamensangst, kunne det være fedt at have udarbejdet noter til hver kil... -
Matematik dumpet eller bestået
ForumindlægHej Jeg har været så uheldig idag at være oppe til mundtlig matematik A og fik 00 fordi jeg simpelthen ikke havde styr på de beviser jeg skulle lave. Har også fået de skriftlige eksamen tilbage, hvor jeg fik 02 i Matematik Mit spørgsmål er nu hvor jeg har dumpet Matematik A har jeg så bestået M... -
Tysk-Årsprøve/eksamen - Tips?
ForumindlægJeg skal til tysk årsprøve her d. 8/6.. Jeg går i 1.g.Jeg er ikke god til tysk.. fik 5 i årskarkter :(.. Men det er simpelthen fordi jeg ikk siger nok i timerne.. Men det gør jeg i hvert fald næste år!!Men altså, er der nogen der har nogle tips til en tysk årsprøve i 1.g ? Jeg mangler stadig lidt... -
eksamen!
ForumindlægHejVi står nogle stykker og skal til eksamen i datalogi (c-niveau) på tirsdag d.7/6-2005.Vi har selvfølgelig gennemgået nogle eksamensspørgsmål med læren i løbet af året men det er jo først rigtig i læseferien man har brug for dem. Jeg tænkte om der var nogle herinde der kunne komme i tanke om et... -
Poetry - song by John Keats - heeelp :(
Forumindlæghej venner.. er virkelig ude og skide her.. eksamen tirsdag i engelsk... fatter hat af de 3 digte der er pensum.. det ene er song af john keats.. nogle der kender den? evt. linke en opgave i har skrevet eller bare såen fortælle hva budskap og andet vigtige ting der skal siges om digtet til eksa...
