Søgning på: dansk noter STX. Resultater: 7881 til 7900 af 57177
-
Dansk FSA 2010 dec. stilemner!
ForumindlægEr der nogle, der kan fortælle mig, hvad stilemnerne er i FSA dec 2010? -
FSA Tegneserier til mundtlig dansk - hvad trækker op?
ForumindlægJeg har analysemodellen (måske noget sparsom) til tegneserier og har da også forsøgt mig med en analyse i klassen... men helt ærligt så er tegneserier ikke lige det mest interessante at komme op i (med mindre man får noget samfundsrelevant som Nicoline Werdelin) - Så please - hvad kan jeg gøre, d... -
Gode huskeregler til dansk diktat eksamen?
ForumindlægHej. Jeg skal, som mange andre, til eksamen i diktat i morgen. Derfor vil jeg meget gerne høre, om I har et par gode råd eller huskeregler, som jeg kan have i baghovedet, når jeg er igang med den? Tak på forhånd. -
Fordele ved dansk EU-medlemskab
ForumindlægHej :) Jeg skal til samfundsfags eksamen i morgen og er ved at skrive min synopsis, men jeg har brug for lidt hjælp. Jeg skal svare på spørgsmålet: Hvorfor er det en fordel for Danmark at være medlem af EU? Er der nogen der kan hjælpe mig med min besvarelsen. Jeg har skrevet at det globale EU m... -
FSA Dansk Retstavning/Diktat 2012
ForumindlægHej boys n' girls har lige et lille sprøgsmål omkring retstavning!! Må man bruge digitale retavnings ordborg eks. på www.ordbogen.com ? Er det op til skolen at finde ud af det, eller er det ens for hele DK? Da vi i klassen havde øvet os osv. måtte vi bruge det, men så når vi kommer ... -
dansk essay, hvordan kommer jeg i gang?
ForumindlægHej. jeg vil bare spørger om der er nogle, som kan hjælpe mig med at finde ideer til mit essay? jeg har skrevet det her indtil videre: Stormen raser Det var mandag den 2.december 2010. det var en koldt dag på -9 grader. Klokken var 19:05. Jeg sad inde på værelse og kiggede ud af vinduet. jeg ... -
Kunstbilleder fra den moderne gennembrud - Mundtligt Dansk
ForumindlægHej, Jeg skal vælge et kunstbillede/maleri til min Mundtligt Dansk eksame. Jeg har fundet et kunstbillede, men jeg kan slet ikke finde forfatteren af maleriet. Nu er jeg i tvivl om det ren faktisk er et rigtigt kunstbillede og som er fra en kendt person i det moderne gennembrud. Hvis i kender... -
Dansk synopsis, Frøkenen af Herman Bang VIGTIGT!!
ForumindlægHej alle .... nu er jeg så kommet frem til at mit prøveoplæg i dansk, skal være herman Bangs "frøkenen" og har fået den godkendt det af min lærer. Jeg er i gang med at analysere den( og den skal være færdig til i morgen)- Problemet er, at jeg gerne som mine analysepunkter ville vælge: ... -
Rettelse af DHO - Grammatiske og sproglige fejl! - Dansk A
ForumindlægNogle søde sjæle der gerne vil rette min DHO indenfor grammatiske og sproglige fejl. Fagene er kun Dansk A! God dag :) -
Hvilke forskelle kan der være på danske og franske postmodernistiske film?
ForumindlægHej alle Jeg kan ikke rigtig finde ud af hvad foreskellen er mellem danske og fransk postmodernistiske film Er der nogen kloge hoveder der kan hjælpe mig viderer? Tak -
Rette 3-siders tekst (oversat fra engelsk til dansk)
ForumindlægHej, Kan nogle hjælpe mig med at rette små tre siders tekst, der er blevet oversat fra engelsk til dansk? -
Julia Darling, The dress oversættelse til dansk ?
ForumindlægNogen der ligger inde med en oversættelse af The dress, julia darling på dansk? eller evt. et sted jeg måske kan finde en :) Tak. Mvh. Benja -
De skriftlige karaktere i dansk 2009, strenge?
ForumindlægUde på mit gymnasium har vi fået de skriftlige karaktere i dag. Har simpelthen hørt så mange der har fået en lille karakter i forhold til hvad de plejer. Folk der plejer at få 10-12 har fået 4??? Er det bare min klasse eller oplever andre det samme? -
Skriftlig Dansk HF eksamen 27/5-14
ForumindlægHej folkens. Jeg var oppe idag og undrer mig om det er gået godt eller ej. Jeg skrev om opg. 1. Hvad skrev i andre om? -
FS10 Dansk synopsis prøveform B
ForumindlægJeg står og skal op til FS10 prøven, og jeg er blevet lidt i tvivl om hvor lang tid jeg skal snakke om min synopsis. Altså det jeg selv forbereder. Det er prøveform B Håber nogle kan hjælpe, og tak på forhånd -
oversættelse af 1 dansk sætning til tysk
ForumindlægHeej. Jeg har virkelig brug for hjælp. Jeg kan simpelthen ikke oversætte den her sætning til tysk og det er meget vigtigt at den bliver oversat rigtigt til min stil : Stykket har aldrig været opført før, for til premieren for over 70 år siden forsvandt en dreng, der skulle spille spøgelset. Man... -
dansk-engelsk oversættelse.(den bestemte artikel)
ForumindlægEr det korrekt oversat? drej til højre lidt syd for landsbyen turn to the right south of the village. han er søn af en berømt komponist og spiller selv klarinet he is the son of a famous composer and plays himself clarinet. vær venlig at skrive følgende besked ned be friendly to write follo... -
Gode råd til Dansk FSA - folkeeventyr
ForumindlægHejsa Jeg skal op i Dansk (mundlig) FSA i morgen, med Folkeeventyr som fordybningsområde.. :P Dertil har jeg valgt at analysere "Ligets Hjælp" Men er der nogle som har et par gode råd til hvordan man opnår en god karakter, så tøv endelig ikke med at skrive dem.. ;) -
Rettelse af oversættelse. Dansk tekst medfølger
ForumindlægHejEr der nogen der gider at tage et kik på min ovesættelse. Den er garanteret fyldt med gramatiske fejl, og forkert ordstilling, men hvis bare et par af dem blev rettet ville det være perfekt. Den danske tekst kommer her:Kafkas historier er meget komplicerede og deprimerende. Det var denne stemn... -
AT 2010 BIO+DANSK - MENDEL?
ForumindlægHej. Jeg er meget interesseret i at skrive om emnet:" Arv kontra Miljø" i dansk og Biologi. Da jeg overhovedet ikke har lyst til at skrive om Darwin (for det gør 'alle' andre) tænkte jeg på at det kunne være spændende og skrive om Mendel. Men den novelle jeg havde fundet:"...
