Dansk

Dansk synopsis, Frøkenen af Herman Bang VIGTIGT!!

13. maj 2014 af Noah98 (Slettet) - Niveau: 9. klasse

Hej alle

.... nu er jeg så kommet frem til at mit prøveoplæg i dansk, skal være herman Bangs "frøkenen" og har fået den godkendt det af min lærer. Jeg er i gang med at analysere den( og den skal være færdig til i morgen)- Problemet er, at jeg gerne som mine analysepunkter ville vælge: Sprog og stil, komposition og miljø- MEN så slog det mig lige, at min lærer havde sagt, at analysepunkterne skulle kunne fortælle noget om mit fordybelses område ( hvilket i dette tilfælde er "kvindeliv"), og da personerne i novellen- Frøkenen, Karen og Line NETOP med deres personlighedstræk mm. kan forklare noget om tiden og kvinders forhold, er jeg i tvivl om jeg skal vælge 4 analyse punkter altså: sprog og stil, komposition, miljø  OG personer, eller om jeg skal tage en af de andre væk??

Desuden er jeg ret forvirret omkring det hele, så hvis der er nogle der lige vil kigge min synopsis igennem og  komme med konstruktiv kritik/ fortælle hvad jeg kan gøre bedre, må i meget gerne det...

Det der står med rødt, er det jeg er usikker på om skal med... og der hvor der står noget om fortællersynsvinkel  (også med rødt) er jeg også i tvivl om jeg må have det med, da jeg jo ikke har valgt analysepunktet:" Fortæller" :)

Håber i kan hjælpe

tak

Vedhæftet fil: Synopse, Dansk eksamen.docx

Brugbart svar (0)

Svar #1
18. maj 2018 af StudiePortalenAdmin9 (Slettet)

Er du sød at slette dette opslag be om

Svar #2
21. maj 2018 af Noah98 (Slettet)

Hvordan gør jeg det?

Skriv et svar til: Dansk synopsis, Frøkenen af Herman Bang VIGTIGT!!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.