Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 8101 til 8120 af 63055
-
Induktion, spænding?
ForumindlægHejsa, Jeg har læst en masse indlæg omhandlende induktion og spænding.. Men jeg forstår stadig ikke, hvad spænding har med induktion at gøre? Altså.. Ved at føre en magnet op og ned i en spole, bliver der så skabt en spænding, som egentlig er strøm? Jeg er helt lost.. Hvis også i kan forklare mig... -
Filosofi som valgfag C
ForumindlægEr der nogen med filosofi som valgfag på c-niveau, der vil sige nogle generelle ord om faget? Er der meget klassediskussion? Kan man selv bestemme nogle af emnerne? Er der skriftlig arbejde? Læser man originaltekster (oversat?)? Er det generelt et spændende fag, der stiller krav til ens selvstænd... -
Medicin og gennemsnit
ForumindlægHej Jeg er i et lille dilemma lige nu, da jeg er i tvivl om et par ting.. Jeg ønsker meget at læse medicin!! Jeg går i 2.g pt. og har ud fra de 3 karakter jeg har fået fra fagene jeg afsluttede i 1.g et gennemsnit på 8! Jeg går kun efter 10 og 12-tallerne, så jeg kan få øget mit snit så det komme... -
Eksamen
Forumindlæghalløj. Er der nogen, der kan fortælle mig, hvordan fysikeksamen foregår? VH. ELWIS -
oversigt over mellemkrigstiden?
ForumindlægJeg søger en slags oversigt over mellemkrigstiden... Nogen, der kan hjælpe?Jeg har fx. en over Renæssancen, hvor der står noget om, hvad ordet "renæssance" betyder, hvilke stikord, der er knyttet til denne periode, og sådan kort og godt, hvad der er vigtigt at vide om denne periode, hvi... -
Tysk 5 i eks :(
ForumindlægJeg fik 5 i tysk. Jeg startede på hører teksten og bagefter læseteksten lavede en disposition og sammenlignede :( Giver det 5???? -
Jaloux
Forumindlæghejsamin klasse skrev sso før jul, og nu begynder vi så småt at få dem tilbage.Min problem er at jeg er ved at blive vanvittig... Min bedste veninde har fået 11 i sin opgave om holberg, og jeg har ikke fået min endnu... Jeg er ikke jaloux men alligevel lidt, men mest fordi jeg er så bange for at... -
Terminsprøve
ForumindlægHej. Her i næste uge, mandag. Skal jeg til terminsprøve i dansk retskrivning og læsning. Jeg år i niende klasse. Så jeg ville bare lige hører om der er nogen, der har nogle gode tips eller noget til den. Vi skal have den som niende klasserne sidste år havde, som afgangsprøve/eksamen. Hvis i har e... -
vietnam fra drage til tiger
ForumindlægHej Jeg er i gang med at læse pensum igennem om vietnamkrigen.Og kan ikke nå at skrive noter.Er der nogen her der har nogle gode noter til kilderne.? med venlig hilsen YogiPs af Peter Fredriksen -
Engelsk - oversættelse
ForumindlægOversæt følgende sætninger til engelsk: 1. Han var stadig meget vred på hende. He was still very mad at her. 2. Vi så den uhyggelige film sammen I fjernsynet. We saw the scary movie on TV together. 3. De bor sammen på den gamle adresse I udkanten af byen. They still live together on the old a... -
Lære engelsk
Forumindlægskal 8 måneder på sprogskole til USA her til jul. skal bo hos en værtsfamilie og have undervisning 30 timer om ugen i en international klasse. bagefter skal jeg 2 måneder til Malta og arbejde. Tror i jeg vil kunne lære noget videre engelsk på de 9 måneder? -
Egnet
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg har lige et spørgsmål. Kan man blive egnet til gymnasiet med et gennemsnit på 5,8, men med to 029;er? (Fransk mundtilig og fransk skriftlig). Jeg har tænkt mig at tage spansk hvis jeg kommer på gym, så kommer aldrig rigtig til at bruge fransk. -
StudenterKursus Århus??
ForumindlægHey SP. Jeg vil gerne tage gymnasiet med hensyn til senere at blive folkeskolelære, det skal siges at jeg er 20 og ikke har afsluttet nogle uddannelser. Så vidt jeg har kunne finde ud af, har jeg stort set kun mulighed for at få tage en studenter eksamen via et studenterkursus. Men jeg har aldr... -
FSA mundtlig dansk eksamen
ForumindlægI næste uge skal jeg op i dansk mundtlig eksamen. Hvad skal jeg forberede mig på? Jeg har læst de tekster der er blevet opgivet, men hvad skal jeg ellers.? På forhånd tak -
Rette engelsk stil
ForumindlægHej Er der en venlig og sød person, som orker at rette min engelsk tekst. Det skulle ikke tage så lang tid, det kun 2 sider :))9; Håber på en sød sjæl :) -
Projektuge - computerspilsafhængighed
ForumindlægHej vi har om "I forandring" med underemnet computerspilsafhængighed og der har vi i år fokus på produkket. Vi har ikke fundet et produkt endnu og vi kan ikke nå at skifte emne, så jeg ville høre om I kunne hjælpe med at finde på et produkt. Hold endelig ikke tilbage hvis du har en idé.... -
Atomet.
ForumindlægHej Det her fandt jeg på formel.dk "Et atom er opbygget af tre slags elementarpartikler, protoner, neutroner og elektroner." Men protoner og neutroner er ikke elementarpartikler, de bestå jo af kvarker? Er det ikke en fejl? -
Buthanol Hjælp.
ForumindlægHej. Sidder og laver fysik rapport, og kan bare ikk finde noget om Buthanol :S Er der nogen der ved hvad den kemiske formel for Buthanol er ? -
Svær matematikopgave
ForumindlægHej, "Matematiklærer Madsen, der var ivrig lystfisker, havde sin egen måde at fortælle om sine bedrifter. I mandags fortalte han sin 8. klasse at han havde fanget en fisk hvis hoved var 9 cm langt. Halen var så lang som hovedet plus halvdelen af kroppen.Kroppen var så lang som hovedet plus... -
så er det i morgen (eksamen)
Forumindlægandre der skal op i fysik mundtlig A i morgen og er nervøs?
