Søgning på: kemi a skriftlig eksamen. Resultater: 8161 til 8180 af 176851
-
Kemi...Desperat... Hjælp
ForumindlægJeg har et lille problem, retter sagt et stort et... Jeg skal aflevere kemi-rapport om bestemmelsen af eddikesyreprocenten af husholdningseddike ved indikatoriterering, men der er noget jeg ikke kan finde ud..første spørgsmål lyder sådan...1)Beregn koncentrationen først af den fortyndede eddike, ... -
*haster lidt* Mundtlig matematik for DTU ADK A Niveau differentialligninger
ForumindlægJeg er i færd med at gennemgå spørgsmålene til min mundtlige eksamen torsdag og har løbet panden mod en mur. Opgaven hedder som følgende: 11) Differentialligninger Redegør for den fuldstændige løsning til den logistiske differentialligning. Redegør for forløbet af mulige løsningskurver og ... -
kemi c
ForumindlægHej 1.Er der nogon at sige til mig hvad er ækvivalente mængder. 2.vi regner ikke koffecenterne i kun molermassen eller andre kemi c regnergi -
Lille Kemi hjælp
Forumindlæg50mL 0,0100M NH4Cl + 25mL 0,0100M NaOHa)Beregn pH ??-hvordan gør jeg ?? -
Hej jeg har en kemi opgave jeg får forkert facit. Kan nogen hjælpe?
ForumindlægOpgaven lyder Betragt følgende homogene ligevægt 2NO2 (g) -><- N2O4 Ligevægtreaktionen foregår ved 100 grader C i en lukket beholder med et volumen på 0,500L Der fyldes 0,0320 mol NO2(g) i beholderen. Kc=2,27 M -1 ved 100 grader C a) Beregn de aktuelle koncentrationer af NO2 og N2O4, når... -
Studenter eksamen maj/juni 1990
ForumindlægHej alle sammen!!!Er der nogle af jer derude, som har et bud på hvordan man kan løse eksamhæftet "maj/juni 1990" i skriftlig-fremstilling? Hvis ja, så pleace... skriv! for jeg har virkelig brug for hjælp!!! -
Hvordan får man gode karaktere i skriftlig dansk
ForumindlægNu er jeg halvvejs gennem 3.g og sidder stadig på 02 i skriftlig dansk, med det sjældne 4-tal og 7-tal, hvis det er en podcast. Jeg har prøvet at skrive til min dansklærer om hjælp, hvor hun derefter har givet mig en bog på systime, som jeg kan følge. Den har jeg haft siden starten af dette skole... -
Eksamen i morgen! Ligevægt ifm. redox og salte
ForumindlægHej Jeg skal til eksamen i morgen i Kemi B og derfor haster det rimelig meget.. Jeg har i øvrigt prøvet at spørge andre om det, men jeg forstår det ikke.. Jeg skal med udgangspunkt i øvelsen "indgreb i ligevægtssystem" redegøre for kemisk ligevægt samt oxidation, reduktion og redox. Og ... -
Kend kemien 2
ForumindlægNogle der har en facit liste til kend kemien 2 ??? -
Fysik/kemi
ForumindlægHej folkens :-) Jeg går i 8. klasse. Jeg skal her i morgen op til en nationale test hvor emnet er fysik/kemi. Jeg vil meget gerne forberede mig ved lidt reputation. Så tænkte på om der var nogen som kunne fortælle mig, hvad jeg måske skulle læse noget om? Er det sådan noget som sikkerhed.... -
Organisk kemi
ForumindlægHej jeg tænkte på om i kunne hjælpe med denne opgave? -
Samfundsfag A: Velfærdsstatsmodeller under globaliseringen: fordel eller hæmsko
ForumindlægHar netop trukket emnet: Velfærdsstatsmodeller under globaliseringen: fordel eller hæmsko, til min samfundsfags 24-timers eksamen. Nogen der kan komme med en indgangsvinkel til emnet, og evt. give et par råd om brug af kilder og udarbejdelse af synopsis? Ville være meget taknemmelig for lidt hjæ... -
Kemi- please hjælp!!
ForumindlægEr der nogle, der kan give et godt svar på hvad det vil sige, når en reaktion eller et stof er mættet!! -
Kemi/matematik
ForumindlægChlor er en giftig gas og grænseværdien for chlor i opholdsrum er 1,5 mg pr. m3.Vil den mængde Chlor, der kan udvikles af 1,0 mL KLORIN ved reaktion med saltsyre, betyde at grænseværdien overskrides i et rum på 14,7 m3.Man ved følgende:Der kan udvikles 0,041 g Chlor ved reaktion mellem 1,0 mL KLO... -
Organisk kemi
ForumindlægHej .. Jeg har et spørgsmål, jeg skal skrive en strukturformel for propylheptan Men der står ikke i hvilken nummer propyl skal side Altså den længste kæde er på 7 ( heptan) men hvor i de syv C skal propylen sidde? - Tak på forhånd :) -
Organisk kemi
ForumindlægHej... Når en primær alkohol reagerer med en blanding af Tollens reagens i, lad os sige et reagensglas, dannes der et sølvspejl på indersiden af glasset. Er der nogle der kan forklare mig hvad der rent teoretisk sker. Hvad reagerer med hvad og hvorfor etc.?!? -
Kemi, reaktionshastighed
ForumindlægHej... Håber der er nogen som kan hjælpe med dette spørgsmål: Anvender man konc. svovlsyre som indeholder 96% svovlsyre og 4 % vand er reaktionshastighed forbløfende lav. Foreslå en forklaring... Hjææælp ;P -
Forskel - kemi
ForumindlægHej! Hvilken forskel er der på en blanding af to grundstoffer og en kemisk forbindelse af de to grundstoffer?? :) -
Fysik-kemi
ForumindlægI kulstof-14-metoden bruges C-14's halveringstid på 5740 år. Hvad bruges metoden til? -
kemi (procentregning)
ForumindlægYou are preparing an inhalation formulation of salbutamol. You need 100 g of dry salbutamol for the formulation however the drug loses 15% of its weight upon drying. How much salbutamol should you weigh to obtain 100 g of dry drug? i forhold til denne opgave skal man så finde 15% ud af 100g?
