Søgning på: religion eksamen stx. Resultater: 8341 til 8360 af 40685
-
nødhjælp (fysik eksamen på torsdag)
Forumindlægjeg skal op til fyisk eksamen på torsdag , og jeg virkelig bang for at trække solsystemet eller astronomi .. hvis nu jeg trækker solsystemet, hvad kan jeg snakker om ? hvis jeg trækker astronomi , hvad kan jeg snakker? er der nogen som kan hjælper mig ved det ....... -
Dansk mundtlig eksamen
ForumindlægHej, jeg har valgt novellen "Læreplads" af Kim Fupz Aakeson som prøveoplæg. Lige nu laver jeg dispositionen til min synopse. Har i ideer til, hvilke punkter, som er vigtigst at analysere/fortælle om til den mundtlige dansk eksamen? -
Synopsis mudligt dansk Eksamen
ForumindlægHej Jeg skal laver en synopsis til mundligt dansk eksamen. Min thema er Folkeeventyr men jeg ved ikke hvordan jeg skal skrive den (jeg har ellerde en tekst ´´Esben``) det ville være rart hvis i kunne hjælpe mig med det. Mvh. Robin p.s.Jeg er tysker -
Eksamen imorgen - gode råd?
ForumindlægJeg skal op i min AT synopsis imorgen og kunne godt tænke mig at hører nogen om de ved hvad de evt. spørger om i dialogen? Spørg de ind til stoffet eller er det mest metoder og hvad med perspektiveringen? Er der nogen der har været oppe, som vil dele lidt råd ud :) Mange tak på forhånd -
Mat eksamens spørgsmål!
Forumindlæga) Bestem centrum og radius for kuglen med følgende ligning: x^(2) + 4x + y^(2) - 6y + z^(2) + 2 = 5 Her vil vi benytte kuglens ligning, der er givet ved: (x-x0)^(2) + (y-yo)^(2) + (z-z0)^(2) = r^(2) Vi starter ud med at samle x'erne nederst således, også dividere vi med 2 således: x^(2)+4x ... -
Årskarakter og eksamen i 1g?
ForumindlægHej Jeg er igang med hhx første år, og jeg har fra begyndelsen været skoletræt og har fået meget lave standpunkts karakter fra grundforløbet. Jeg har meget fravær samt en del afleveringer der ikke er afleveret. Nu synes jeg at det er nok og har taget mig sammen til at være en god student... -
Analyse af artikel (eksamen)
ForumindlægHej alle der ude. Jeg har i øjeblikket 24 timers eksamen i tysk mundtlig, og jeg har trukket en Artikel. Der har noget med terrorisme at gøre. Teksten handler om Ulrike Meinhof( grundlægger) af Rote armee fraktion. Jeg aner bare ikke rigtig hvad jeg kan analysere og fortolke på sådan noget, jeg h... -
AT-eksamen kvindebevægelse
ForumindlægHej alle! Jeg er igang med at lave synopsis til min AT-eksamen. Overemnet er kampen om det gode liv, og jeg har valgt at skrive i dansk og psykologi omkring 1970'ernes kvindebevægelse. Jeg ville høre om der var nogen, som havde ideer til hvordan jeg skal besvare mine delspørgsmål, eller... -
Biologi eksamen - 24 timers forberedelse?
ForumindlægEr der nogle der kan forklare mig hvordan den mundtlige biologi eksamen, med 24 timers forberedelse foregår? Er det nødvendigt at læse alt man har haft igennem året eller er det okay kun at læse det man nu trækker dagen før? eller kommer ens eksamen også til at strække sig ud over det man trækker? -
Beviser i mundtlig eksamen i matematik b
ForumindlægHej Jeg skal op i mundtlig eksamen i matematik b og undrer mig over, hvor mange beviser der skal med i hvert eksamensspørgsmål ? Tak på forhånd (: -
Eksamen SprogligA 2004
ForumindlægAndre som også har været oppe i skriftlig engelsk i dag? Sprolig A-niveau.Jeg synes at det var et rigtig godt oplæg; meget inspirerende og flere gode ting at tage fat på. Dog, skilte den sig ikke videre ud fra de fleste andre oplæg synes jeg, ikke sådan rent tematisk hvert fald.Jeg fokuserede mes... -
Old-eksamen igen-igen
ForumindlægEr stadig i tvivl om eksamnen i old- og Sofokles er nok ikke så sigende for et generelt spørgsmål til eksamen.Man har jo usædvanlig kort tid til at tale om teksten - og billedet for den sags skyld til oldeksamen, så hvor meget skal man síge? Hvad skal man primært fokusere på? Nogle der har en id... -
Klassisk musikanalyse til eksamen
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal snart til afsluttende eksamen i mundtlig musik A. Jeg er lidt meget i tvivl om, hvordan jeg skal gribe et stykke religiøst musik an. Under pensum er det de to emner protestantisk og katolsk kirke musik hvorfra der kan trækkes et religiøst stykke. Er der nogen der evt. ha... -
Biologi eksamen - nervesystem
ForumindlægHej Jeg har netop været oppe og trække nervesystem til min 24 timers eksamen i biologi. Udover en masse figurer jeg har fået, er der også vedlagt en artikel. Artiklen omhandler alkohol og anæstesi som dybest set har fokus på hvordan alkohol påvirker cellen (cellemembranen). Men der er så mange ke... -
Eksamen - proportionalitet, pythagoras osv..
ForumindlægHej alle sammen:) Jeg er 1.g'er og har min første eksamen på fredag - det gælder mundtligt matematik. Jeg har fået de spørgsmål jeg kan trække udleveret på forhånd og sidder nu og arbejder med dem.. Jeg har dog svært ved at fylde nogle af dem ud.. 1. Variabelsammenhænge og vækst: Forkl... -
Fysik og Kemi eksamen
ForumindlægHey alle. Jeg skal op i fysik og kemi i 9. klasse her om en måned, og jeg stinker til det. Først og fremmest har jeg aldrig rigtig forstået hvordan en fysik og kemi eksamen foregår, da jeg ikke synes at forstå den måde vores lærer forklarer det på. Jeg ved man skal skrive en disposition og lave ... -
Fransk Mundtlig eksamen
ForumindlægDer skulle vel ikke være nogen, som har læst teksten, "t'as tout pour être heureuse"? Jeg har trukket teksten til 24 timers mundtligt eksamen på A niveau, og jeg synes teksten er noget svær. Hvis nogle har læst den og kan give et referat, så vil der være super!!! :) jeg har v... -
Termodynamikkens hovedsætninger - eksamen
ForumindlægHej Er der nogle, som kan foklare termodynamikken hovedsætninger og forklarer formlerne enkeltvise? Jeg forstår ikke det jeg kan finde på andre hejjemsider, så måske lidt nemmer foklaret? Har virkelig brug for hjælp til foklaring af disse begreber indenfor et forsøg, som hedder ''... -
Eksamens struktur i AT
ForumindlægHej! Jeg skal til AT-eksamen på mandag (23.05.11), men er i tvivl om hvordan jeg skal bygge min "taletid" op.. Sådan som jeg har forstået det, skal jeg snakke de første 10-15 minutter, hvorefter der er dialog de sidste 10-15 minutter, hvor lærer/censor hovedsageligt spørger ind til emne... -
it forsøg i matematik (eksamen 2005)
ForumindlægHejsa.Sidste år blev der lavet et forsøg med en it eksmaen på HTX, nogen af jer der har lavet den)
