Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 8601 til 8620 af 127115
-
Hjælp til projektionstegning
ForumindlægTerning på 6 cm Opgave 1 Tegn terningens vandrette og lodrette billede når terningen har en kant i vandret plan og denne kant er vinkelret på lodret plan, de to flader der udgår fra kanten danner vinkler på 30 og 60 grader med vandret plan. Opgave 2 Tegn terningens vandrette og lodr... -
Matematisk gåde
ForumindlægHej alle! Hvordan vil I løse denne lille "gåde"? En mand har købt et nyt firebinds leksikon. Lad os antage at de fire bind står i den sædvanlige rækkefølge fra 1 til 4. Det samlede sideantal pr. bind fylder nøjagtig 2 cm, og hvert af omslagene er 0,25 cm tykke. Hvis jeg placerer en o... -
Rettelse af en oversættelse
ForumindlægHejsa er der en venlig sjæl der kan rette min oversættelse fra dansk til tysk Den danske tekst Børnene lå ikke i sengen, da deres mor kom ind i værelset. Først ventede hun foran døren, for (denn) på døren stod: ”Ingen adgang.” - ”Hvordan er børnene kommet på den idé? Hvad lave... -
Ideer til 3.årsopgaven!!!
ForumindlægHejsa...!Jeg har biologi på højtniveau og vil derfor enormt gerne skrive min store skriftligeopgave inden for faget, da jeg synes det er meget interessant. Men problemet er bare: HVAD SKAL JEG SKRIVE OM? Jeg interesseret mig meget for fysiologi og anatomi, men synes også at det kunne være spænnen... -
Brint
ForumindlægHalløjsaJeg skal skrive en rapport om brint, og så tænkte jeg på, om der er nogle af jer, der tilfældigvis har sådan en opgave liggende, som jeg kunne få noget inspiration fra. -
Brintrapport
ForumindlægJeg skal skrive en rapport om brint, men jeg kan ikke rigtig finde noget på nettet, selv om jeg har brugt adskillige timer på det, så jeg tænkte på, om I havde noget materiale, som jeg kan låne?1000 tak -
Hvor og til hvad i organismen benyttes de forskellige produkter, der fremkommer ved fordøjelsen af fedtstof?
ForumindlægHej Jeg er igang med en biologi opgave der omhandler nedbryding af fedt hvor jeg har fået følgende spørgsmål "Hvor og til hvad i organismen benyttes de forskellige produkter, der fremkommer ved fordøjelsen af fedtstof?" - Er der nogen der kender eller har svaret på forhånd t... -
mat hjælp(trekants beregning)
ForumindlægI en trekant ABC er a=7,8 b=8,5 og c=6,9Bestem længden af medianen m(a) og længden af vinkelhalveringslinjen v(A).Er der ikk en venlig sjæl, som kunne give et forslag til hvordan disse 2 længder kan findes?Tak på forhånd... -
Bruttoprimærproduktion og nettoprimærproduktion
ForumindlægIntroduktion til opgaverne: Figuren viser resultaterne fra produktionsmålinger i to økosystemer, henholdsvis en regnskov og en mark med enårig planteafgrøde. Alle tal er angivet i MJ/m2 (<-- totallet er opløftet)/år ( 1 MJ = 10 106J(<-- sekstallet er opløftet). a) Forklar, hvad der forstå... -
Hvad er samspillet mellem religion og historie ??? plz..Hjælp
ForumindlægHej Er der en af jer der kan hjælp mig med at sige hvordan spille religion og historie sammen. samspilet mellem de to fage. -
AT - diskussion - identitetsdannelse
ForumindlægHej alle sammen, Jeg har skrevet AT om kultursammenstød i Danmark med underemnet - identitetsdannelse. Min problemformulering lyder således : Hvordan kan vi ud fra gruppesociologi forklare de muslimske unges valg af identitet? 1. Hvilke dilemmaer opstår hos de unge muslimer, når primær og sekundæ... -
Kemisk syntese, optimering
ForumindlægHey ! Jeg står og skal lave eksamensprojekt og har valgt at lave en kemisk syntese af Paracetamol. Jeg er nået til det punkt at jeg skal optimer syntesen. Protokollen jeg følger: http://www.helsinge-gym.dk/ur/paracetamol.htm Mit spørgsmål lyder så om der er nogle kloge herinde, der k... -
gitterligning (c-niveau)
ForumindlægJeg er ved at skrive rapport om "gittervirkning". Jeg skal i teoriafsnittet lave en udledelse af gitterligningen. Hvordan gør man det? -
spørgsmål
ForumindlægHvordan får planter energi og hvad får de det ved hjælp af? -
Oxygenoptagelse - foster
ForumindlægEn kammerat og jeg kom til at diskutere, hvordan et menneskefoster trækker vejret, når det ligger i moderkagen. Er der nogen der ved det? På forhånd tak! -Frede.. -
Magnetisering med vekselstrøm - Hjælp :/
ForumindlægOpgaven lyder således: Vis, at i kan få en jernskrue til at blive hængende på skruetrækkeren, så længe i holder skruetrækkeren inde i en spole med vekselstrøm. Løftes den op af spolen, falder skruen af. Hvorfor tror i, at skruen bliver hængende, så længe den befinder sig inde i spolen? Jeg har... -
Eddy currents
ForumindlægHvis vi har en tube, fx. i kobber og sender en magnet ned igennem den, så burde magneten bare falde direkte igennem, fordi kobber er ikke magnetisk, men magneten falder alligevel meget langsommere igennem røret. Man kan også udelukke gnidning, for magneten rører ikke ved røret. Magneten laver... -
Induktionsstrømmens retning?
ForumindlægHvordan finder man induktionsstrømmens retning? Tak på forhånd:) -
Grundlovens moral
ForumindlægHvad er grundlovens grundlæggende moral? Er det ikke noget med kristne værdier eller lign.? Kan ikke finde det nogen steder. Hvis i finder noget, så må i meget gerne skrive hvor i fået svaret fra. -
Alkymi, kunsten at lave "guld". P.s. Jeg ved ikke om det er det rigtige niveau, jeg er bare nysgerrig
ForumindlægOkay, så jeg har set det her program, hvor en flok forskere viser, at det er muligt, at lave noget, der minder om en transformation fra kobber til guld. Så nu kunne jeg godt tænke mig at forstå processen bag det hele, da det ikke er så grundigt forklaret, og desuden er på engelsk. Og om det overh...
