Søgning på: livet og kærligheden. Resultater: 8721 til 8740 af 14598
-
Martin A. Hansen
ForumindlægJeg leder efter en hardcore Martin A. Hansen ekspert! Jeg er ved, at skrive dansk historieopgave, og jeg mangler to kilder, at henvise til, jeg kan nemlig ikke huske hvor jeg har læst det!? Det ene, er, hvor Martin A. Hansen beskriver en åbenbaring der engang var sket, da han var i kirke. Han ut... -
hjælp til 24-timers samfundsfag!!
ForumindlægJeg har lige trukket spørgsmål til samfundsfag A til fremlæggelse i morgen, og aner slet ikke hvor jeg skal begynde. Emnet lyder: Ideologi og politiske partier / Magt og medier, ideologi. Der er vedlagt følgende bilag: - (Næsten) ubegrænset frihed er altid til alles bedste (kristeligt dagblad) - ... -
Klimateorier
ForumindlægHej you ! Jeg sidder og forbereder mig til AT årsprøve, og jeg har skrevet i min synopsis, at jeg vil tage udgangspunkt i teorierne om gletsjernes afsmeltninger. Og at jeg vil kigge på de forskellige teorier og kritikken af dem. Bum. Jeg har på den ene side Al Gore som jo mener at det hele e... -
Hjælp to journaliststuderende
ForumindlægKære Studieportalen Vi er to journaliststuderende, som i øjeblikket prøver at finde på noget at skrive om i en stor opgave på skolen. Vores overemne er "Uddannelse", og et af kriterierne er, at historien ikke må være dækket i pressen før - Og det er svært. Derfor vil vi gerne høre jer... -
Ven tror han kan komme ind på FYSIK
ForumindlægHej alle Jeg har en ven, som jeg har rigtig kær, og som længe har villet studere fysik på Århus universitet. Der er dog en lille finte, og det er, at han ikke bestod dansk. I dag har han så talt med vores studievejleder, og hun har sagt til ham, at han sagtens kan komme ind så længe hans snit er ... -
Dette gælder æren; gir' 0 eller uendeligt stort ciffer??
ForumindlægKære alle. Dette gælder min ære i forhold til min svigerfamilie - så hjælp mig lige her :-) Idet jeg går på lyn kursus i matematik p.t. på B niveau, har min søde svigerfar givet mig dette regnestykke og sagt, at hvis kunne løse det rigtigt, med svaret 0 - så var jeg godt på vej. Men jeg får det... -
UDDANNELSESKORT?
ForumindlægHej kære medlemmer af Studieportalen.dk :-) Jeg har et 'urgent' problem, da jeg starter på mit nye studie d. 29. august. Jeg skal bestille uddannelseskort, men jeg kan ikke finde ud af det. Hva' skal jeg gøre? - Jeg ved, at man engang fik tilsendt sådan et lille blåt kort hvert halv... -
Tandlæge vs. jura
ForumindlægKære SP I år søgte jeg en studieplads på odontologi, men grundet det høje ansøgertal, kom jeg ikke ind. Mit snit ligger på 8,5 med bonus 9,2, i stedet forbedrer jeg mine kundskaber i 2 fag, hvilket kan hæve mit snit for 5 fag. Men er stadig i tvivl om, jeg kan komme ind gennem kvote 2 på AU?!... -
mundtlige Bio C eksamen
ForumindlægHej kære portal! Jeg står og skal op i biologi til på mandag, og har styr på alle emnerne. Dog er der noget jeg har meget svært ved. Spørgsmålene lyder således: - Beskriv søen som økosystem? - Diskuter de forskellige typer af forurening af vandmiljøet og betydningen af dem! Hvordan kan samfund... -
Hjælp til diff.ligning! haster!
ForumindlægKære Alle Jeg havde lavet denne opgave før og jeg har fået det rigtig resultat , men jeg kan simpelthen ikke får det til det samme igen . For nu får jeg noget helt andet hele tiden og kan slet ikke huske hvad jeg har gjort. Og har nu kun svaret på min lommeregner Er der nogen der kan hjælpe m... -
SRP- Den Store Depression NEW DEAL
ForumindlægKære alle, jeg er i gang med min SRP-opgave som handler om den store depression. Jeg er i gang med den deskuterrende del, men er fuldkommen på bar bund hvad andgår spørgsmålet. Jeg skal diskutere om den økonomiske krise i dag, ville kunne afhjælpes ved at anvende nogle af principperne fra New ... -
95%-konfidensinterval for binomialfordelingen i formelsamlinger
ForumindlægKære SP-hjælpere, Når der skal konstrueres et 95%-konfidensinterval (herefter betegnes det for KI) for en andel er der tilsyneladende en forskel, afhængig af hvilken gymnasialuddannelse man går på: er man stx- eller hf-elev på mat A eller B bruges KI-formlen ... -
Fuld pensum (PSV) 2g
Forumindlægkære studieportalen. Som 2g'ere med 57% fravær og 60% skr fravær, (spørg ikke hvordan jeg ikke er blevet smidt ud, er bare go til at løbe om hjørner) 'overraskende' nok er blevet sat på særlige vilkår/fuld pensum (PSV) , altså at aflægge eksamen i alle aflslutterfag. Heldigvis får j... -
EVENTYR!!
ForumindlægHej, i dag (Til b-prøven) trak jeg eventyr. Jeg synes at det er let at finde et eventyr, og analysere det, men jeg kan ikke rigtig finde nogen som relatere til det vil allerede har læst. Håber i kan komme med bud. Vi har opgivet: Eventyr: Klodshans, droningen der altid bar handsker og Dovenl... -
Hjælp til valg af eventyr
ForumindlægHej, i dag (Til b-prøven) trak jeg eventyr. Jeg synes at det er let at finde et eventyr, og analysere det, men jeg kan ikke rigtig finde nogen som relatere til det vil allerede har læst. Håber i kan komme med bud. Vi har opgivet: Eventyr: Klodshans, droningen der altid bar handsker og Dovenl... -
DHO idéer/emner?
ForumindlægKære SP, Jeg stod fast ved at skulle skrive om en bog der var blevet filmatiseret. Men jeg ville have taget udgangspunkt i både bogen - og filmen. Min lærer synes det var for bredt. Han mente jeg skulle tage kun bogen, hvilket jeg ikke ville fordi det er dødssygt at analysere en hel krimi (roman... -
Prøveoplæg under emnet "den besværlige ungdom"
ForumindlægHej, jeg har trukket emnet "Den besværlige ungdom" i dansk som mit fordybelsesområde. Emnet er meget frit og jeg kan vælge alt fra billede, novelle, artikel, digt osv. Jeg er helt klart bedst til at analysere billeder, så det er mit foretrukne, men jeg er helt på bar bund hvilket jeg sk... -
KS eksamen har brug for hjælp
ForumindlægHej studieportalen, jeg går på 2 HF og skal til KS eksamen om 2 dage og jeg er virkelig usikker på hvordan jeg skal gøre. Vi har fået udleveret et kompendie om identitetsdannelse i det traditionelle,moderne og senmoderne samfund. med en masse sider som vi kan bruge. Jeg ved faktisk ikke helt hv... -
Problemstillinger for "Globalisering og EU" samt "Økonomi"
ForumindlægKære medstuderende Jeg har været så ''heldig'' at trække ''Globalisering og EU" samt "Økonomi" ved min 24 timers forbederelse på Samfundsfag B. Jeg har indtil videre udarbejdet disse problemstillinger: Siden 2008 har der været økonomisk krise i Europa. Hv... -
Kvinden i buret konklusion hjælp
ForumindlægHej Studieportalen, nogen der kan hjælpe med at gennemlæse min konklusion og evt. komme med råd og rettelser. Kvinden I buret er en intens, spændingsfyldt krimi, som har meget at byde på. Alt fra skræmmende beskrivelser af hvordan en kvinde, der er spærret inde i et trykkammer, bliver offer for...
