Søgning på: biologi pensum. Resultater: 8821 til 8840 af 11183
-
Bevis af separationsmetoden - Differentialligninger, vil være taknemmelig for hjælp.
ForumindlægLidt omfattende spørgsmål, men here it goes.. Har som del i min opgave i kemi/mat om lægermidler og differentiallinger fået til opgave at redegøre for reaktionskinetik, reaktionsordner mm. Dette er gjort, og reaktionsordnernes differentialligner er løst vha. separationsmetoden, som også var... -
Matematik opgaver
ForumindlægHey...jeg har lige haft en prøve-eksamen i matematik!problemet er bare at jeg har fået den tilbage, hvor der er enkelte fejl...Min lærer har ikke haft mulighed for at komme med de rigtige løsninger, grundet tidsmangel, da vi er igang med et andet emne, der ligger udover pensum...derfor kunne det ... -
Oldtid eksamen
ForumindlægJa så er min næste eksamen oldtidkundskab. Og jeg har nogle spg. hertil, som jeg ikke helt kan finde svar for i de gamle tråde.Som jeg har forstået det, så får man en kendt tekst, f.eks. en side fra iliaden og et kendt monument? Derefter skal man sætte sig ind 25 min for at forberede til fremlægg... -
Laxdæla Saga
ForumindlægHejsa. Jeg er i vanskeligheder og håber nogen kan hjælpe mig. Jeg skal op i fuldt pensum i dansk og skal derfor eksamineres i en læst tekst også, udover den ulæste. Har langt om længe fået fat i dem alle men har nogle problemer mht den bog der hedder Laxdæla Saga. Har ringet rundt til alle mine k... -
Få nemt og hurtigt hjælp i spansk!
ForumindlægHej alle, Jeg vil gerne kort gøre "reklame" for vores side på Facebook, hvor der tilbydes hjælp i spansk. Al slags hjælp! Vi er på hver dag, vi svarer hurtigt, og vi giver dig fine rettelser med forklaringer som noter i siden af worddokumentet, vi retter med det samme, at aftalen er gå... -
Forberedelse til religion..HVORDAN??
ForumindlægJeg skal til min sidste eksamen på mandag i religion. Faget er ikke min stærkeste side og jeg har i årskarakter fået 4. Min lærer har udleveret et papir hvorpå der står, hvad vi skal kunne + begreber indenfor hver religion.. Derfor har jeg taget notater til hvert begreb.. Jeg har gennemgået pensu... -
Energibevarelse - forklaring på fællestemperatur.
ForumindlægHej kloge hoveder. Jeg håber i kan hjælpe mig med dette lille problem jeg er stødt ind i, imens jeg gennemgår årets pensum. I min fysikbog er der nogle smarte eksempler på hvordan man udregner de forskellige ting (bogen hedder Orbit BHTX, eksemplet ligger på s. 47) - men jeg kan ikke helt finde... -
Mundtlig A eksamen
ForumindlægGoddag allesammen,jeg skal op til afsætning a eksamen i morgen.Eksamen er todelt;- Caseopgave(ca 12,5 min)- Fremlæggelse af projekt(ca 12,5 min inkl spørgsmål)Jeg har nogle problemer med del 2, da man skal fremlægge noget der ikke er med i ens rapport - og så vil jeg høre om i har nogle gode idee... -
Noter til navngivende tekster:
ForumindlægNedenstående tekster er pensum til tysk begynder, gymnasieniveau.Vil høre om nogen havde nogen noter til nedenstående tekster, også gloselister...TEKSTER FRA: Hallo Nachbarn, gyldendalAbendlied - Wolfgang BorchertDie Geschichte von der frau,die immer noch schlanker werden wollen - Ursula WölfelRe... -
Nødløsning!
ForumindlægJeg skal, som så mange andre, op til latin eksamen i 1.G her på torsdag, og jeg er i den mindre heldige situation at jeg har mistet den smule notater jeg havde til teksterne. Jeg er i gang med at lave nye notater, men det tager jo et stykke tid, og jeg kan umuligt nå at lave notater til hele pens... -
Eksamensnoter
ForumindlægHey!Jeg skal til tysk eksamen om en uges tid, og vil meget gerne være velforberedt. Ville være yderst taknemmelig hvis der er nogle, der har nogle gode noter til mine eksamenstekster, eller andre gode suppleringer til de pågældende litterære perioder, forfattere, samfundsforhold o.lign.Tusind tak... -
2. Golfkrig (1990)
ForumindlægJeg er i gang med at læse op til samtidshistorie på hhx, men kan se, at det kommer til at knibe med det sidste pensum-område: 2. Golfkrig (1990/1991).Derfor ville jeg høre, om ikke jeg kunne tilkomme mig nogle vigtige begivenheder, grundlag, konsekvenser og andre elemtære ting omkring dette emne.... -
Kan jeg skifte gymnasium nu?
ForumindlægHej,jeg er en pige på 19 år. Jeg går i 3.g og har været glad for det indtil nu, har haft få, men meget nære venner, følte jeg.Jeg er nu kommet i den vanskelige situation, at jeg har fået det meget skidt psykisk, og min læge har efterfølgende stillet diagnosen "svær depression". Mine ven... -
eksamen - forberedelse mm.
ForumindlægHej allesammen! Jeg sidder og forbereder mig til religionseksamen, og tænker over hvordan man bedst gør det. Lige nu er jeg i gang med at læse pensum, men tænke på om man kan laver en slags dispotion for hvert emne. Sådan at man har styr på det, inden forberedelsestiden. Det lyder jo enkelt, men ... -
Førsteårsprøven - Odontologi (tandlæge)
ForumindlægHej! Jeg er en odontologi studerenede på 2.semester der skal op til eksamen i "Medicinsk celle-vævsbiologi og excitable celler" og regner med at jeg dumper den, da jeg ikke har været med fra starten af semesteret pga personlige forhold. Derfor vil jeg gerne søge om dispensation, så je... -
Odontologi-studerende på uni (førsteårsprøven)
ForumindlægHej! Jeg er en odontologi studerenede på 2.semester der skal op til eksamen i "Medicinsk celle-vævsbiologi og excitable celler" og regner med at jeg dumper den, da jeg ikke har været med fra starten af semesteret pga personlige forhold. Derfor vil jeg gerne søge om dispensation, så je... -
Gode links til kemi
ForumindlægKemiassistent Kemi-assistent: Giver dig mulighed for at beregne fx massefylder, fortyndinger, stofmængder mv., der er pensum for kemi C på de gymnasielle uddannelser. Der er i programmet mulighed for at se beregningstrinene. Kemi-assistent version 2.9 - Download. Læs mere her: http://kemi-assist... -
Hjælp til Eksamensprojekt
ForumindlægHej med jer! Jeg skal til den mundtlige eksamen i min eksamensprojekt her i morgen, men jeg har opdaget en kæmpe fejl i min synopse. Da jeg havde sat mig selv i tidspres i forhold til deadlinen, så resulterede det i en direkte elendig struktur af opgaven. Redegørelsen er stortset ikke tilstede. ... -
Fysikprojekt - ideer?
ForumindlægJeg står og skal til at lave det større eksperimentelle projekt i fysik højniveau, og er desværre fuldstændig tom for ideer til et eksperiment der kunne være interessant. Kravene er, at det skal være et eksperiment, der ikke er alt for simpelt - tage et par timer at lave i laboratoriet -, og ska... -
SØGER SYGEPLEJERSKE BØGER
ForumindlægJeg skal til at læse til sygeplejerske i Viborg, her d. 27/8-12 og har allerede fået pensum listen til modul 1. Så vil høre om du har nogle af bøgerne som jeg evt kan købe Billigt... "Sygeplejebogen" 1, Del 1 (2009 udg. 3). 2 (2009 udg. 3). 3 (2011 udg. 3). og 4 (2011 udg. 3). &...
