Religion

Forberedelse til religion..HVORDAN??

19. juni 2015 af frej123 (Slettet) - Niveau: C-niveau

Jeg skal til min sidste eksamen på mandag i religion. Faget er ikke min stærkeste side og jeg har i årskarakter fået 4. Min lærer har udleveret et papir hvorpå der står, hvad vi skal kunne + begreber indenfor hver religion.. Derfor har jeg taget notater til hvert begreb.. Jeg har gennemgået pensum og læst, hvilke tekster vi har haft om, fundet dem frem og taget lidt notater til. Derfor vil jeg spørge hvad man mere kan gøre? Jeg vil VIRKELIG have et 7-tal til eksamen, men et 4-tal er også ok.. Jeg ved bare ikke, hvordan jeg får udnyttet min tid inden eksamen bedst muligt. Derudover er jeg også nervøs for den tekst jeg trækker, om jeg f.eks. vil kunne læse mig frem til, hvor i religionen den skal ''placeres''. Håber meget på hjælp!!

Vh Freja 


Brugbart svar (0)

Svar #1
19. juni 2015 af Stats

Hæhæ... Du kan gøre ligesom mig... Lade være med at læse op... Jeg fik 12 i afsætning :)

- - -

Mvh Dennis Svensson


Svar #2
20. juni 2015 af frej123 (Slettet)

....


Brugbart svar (0)

Svar #3
20. juni 2015 af anonym000

#1

Formålet med dit svar er jo ikke at hjælpe men at prale :-)

#0

Du har gjort næsten alt det du kunne. Det eneste du mangler nu er

1) at øve ledetrådsafhængigt genkald.

Kog dine noter ned til nogle få nøgleord. Disse nøgleord skal du bruge til at genkalde så meget som muligt. Bagefter kan du bruge dine noter til at tjekke om du har genkaldt korrekt. Mange har det med at bare genlæse sine noter, det er ineffektivt indlæringsteknik. 

2) at øve fri genkald. Til dette plejer jeg at bruge ruteplansteknikken. Hvis du ikke er bekendt m. dette kan du godt nøjes m. punkt 1.

Alt det jeg har skrevet bygger på 100 års forskning kognitions- og indlæringspsykologi.

Held og lykke m. eksamen.

- - -

...............


Brugbart svar (0)

Svar #4
20. juni 2015 af 123434

Læs op på hele pensum

Ta' pauser fra arbejdet, hvor din hjerne kan blive klar til at arbejde igen efter et par timer

Prøv at genfortæl nogle af emnerne til dine venner eller forældre. Måske de synes det er sjovt at lære lidt om islam eller buddisme.


Skriv et svar til: Forberedelse til religion..HVORDAN??

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.