Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 9021 til 9040 af 25374
-
Helle Helle - en stol for lidt.
ForumindlægHej derude ! Hvis der er nogle som har læst følgende novelle og vil hjælpe ville jeg være meget taknemlig. Jeg sidder og skal skrive en danskstil om Helle Helles "En stol for lidt" , men jeg er ikke sikker på at jeg forstår den helt. Okay, så vidt jeg kan se, er plottet:Parret holder ny... -
er der nogen som har læst....
Forumindlæghejsa alle sammen....ville bare lige spørge om der var nogle der havde læst:"HANS OG BØNNESTAGEN"...HVIS I HAR må i godt lige give et referat af den...hvis i altså gider.... -
Homo????
ForumindlægHvad hed den første type mennesker på jorden? Noget med homo? Homo erectus?Homo Neandethaler?HELP!? Nogle historiske tal ville ikke være dårligt at få med, -
sang
ForumindlægHey kan i ikke hjælpe mig med af oversæt en sang 50cent med best friend fra enelsk til dansk på forhånd tak ( ( sangen ) ) [Intro]Yeah! It's my tape man, listen to my tape...*I waited, i waited, time went by. All I did was cry, silly(eco)!*WOO!!! *silly*[Chorus]If I was your best ... -
kan nogen hjælpe med forslag til noveller med næstekærlighed som tema?
Forumindlæghej :) Jeg skal op i synopsis til eksamen og har trukket novelle om næstekærlighed som fordybelsesområde, men jeg har svært ved at finde en rigtig god tekst. Hvis du har et forslag til mig, så ville jeg blive rigtig glad:) (prøvenivuaet er 10. kl. ) -
Faldskærmsudspring
ForumindlægHej,Jeg har lidt problemer med følgende opgave:Massen af en faldskærmsudspringer med faldskærm er 75 kg.Bestem størrelsen af de kræfter, der virker på faldskærmsudspringeren til tidspunktet t = 5,0 s:F_t = m*g = 75 kg * 9,82 m/s^2 = 736,5 NJeg ved imidlertid ikke hvordan jeg bestemmer luftmodstan... -
Brøker m.m.m
ForumindlægI fodbold er der 11 spillere på et hold. Dermed er der 22 spillere i alt på banen, når kampen fløjtes i gang. Spiller nummer 8 på hjemmeholdet er lidt af en bisse. Nummer 8 får et gult kort efter 24 minutters spil. Efter 78 minutter får spiller 8 igen et gult kort og bliver derfor vist ud (rødt ... -
Hjælp, forskningsprojekt ang. GM-fødevarer
ForumindlægHej, Jeg skal i denne uge skrive mit afsluttende AT projekt i samf/bio. Mit emne er GMO'er og jeg vil gerne skrive om mulighederne for GMO'er i fremtiden. Dertil skal jeg bruge en rapport/et forskningsprojekt/ et laboratorieforsøg eller lign. til min analyse. Det er for at jeg kan vise e... -
Hjælp til to sætninger
ForumindlægOversæt flg. sætninger til dansk, idet du indskyder et 1-eller 2-stavelsesord foran forholdsordet. Die Mädchen laufen auf DIE Strasse & Die Mädchen laufen auf DER Strasse Forstår ikke forskellen, er der nogen der kan forklare mig det? Som ex står der: Der mann fährt in DEM AUTO. inde i bilen.... -
Opgave: Gejser
ForumindlægDenne opgave handler om en gejser - det er en kilde der med mellemrum sprøjter varmt vand op fra et hulrum dybt nede. Når trykket nede i rummet bliver for stort, pga. de store mængder vanddamp, presses vandet op gennem et rør som fører til jordoverfladen. En gejser sender vand op i en højde af 1... -
de, de la, del osv.
Forumindlæg- Nybegynder niveau - Jeg har fået til opgave at skulle indsætte et af følgende ord i forskellige sætninger: de, de la, del, de las eller de los. Desværre var jeg syg sidste gang, da vi gennemgik reglen for dette, og har derfor ikke den store idé om hvad reglen er for brug af disse ord - Hvilk... -
Dansk eksamen
ForumindlægDansk eksamen om "DANSKHED" Jeg trak så danskhed til mundtlig eksamen i dansk, og jeg mangler nogle idéer til nogle tekster, digte, sange, noveller, kortfilm osv. Hvis du har noget der omhandler danskhed, så må du meget gerne skrive dem.. Tak på forhånd - Freja -
Kardiologi og thoraxkirurgi
ForumindlægHej. Jeg ved, at kardiologi er medicinsk behandling af hjertet, og thoraxkirurgi er kirurgi af hjertet og det område. Men, i Grey's anatomy er Dr. burke og Christina kardiologer. Men i serien så opererer de to. Hvordan kan det være? -
Musikforum
ForumindlægHej Studieportalen Hvad med at lave et musikforum? -
Argumenter for ligestilling
ForumindlægJeg er igang med at lave en dansk opgave hvor jeg bl.a. skal komme med argumenter for ligestilling blandt kvinder og mænd. Er der nogen der kan hjælpe mig? Kan også bruge argumenter imod ligestilling. Tak på forhånd! -
18 års fødselsdag
ForumindlægHej allesammen. Dette indlæg har INTET med skolen at gøre. Jeg skal snart til min bedste venindes 18 års fødselsdag, og jeg vil gerne gøre noget særligt ud af det. Hun holder privatfest på et diskotek, og jeg kunne godt tænke mig at lave lidt fis med hende. Har I nogle gode ideer? :D -
Karakter
ForumindlægHvis man på årskarakterene har et gennemsnit på 5,9 i 3.g - er man så fucked? -
Jagten på et menneske hjælppp hurtig
Forumindlæghej jeg har læst til siden 39 i bogen jagtet på et menneske, men ville lige høre hvad de forskellige kapitler betyder "2verdner" forstår ikke. Det med 1 kapitel del 2 . 2 kapitel del 3 . Nogle skriver noget med 2 verdner. Håber i kan hjælpe så hurtigst muligt. Tak på forånd. -
etos, patos... Sokrates apologi
ForumindlægJeg har siddet og læst de andre tråde igennem og prøvet af få hold på begreberne patos, logos og etos. Grundlæggende forstår jeg godt hvad de betyder, men når jeg skal finde eksempler i Sokrates apologi, kan jeg simpelthen ikke se mig ud af det!! Er der nogen herinde der har nogle eksempler fra ... -
Diskussion af kønsroller i dag?
ForumindlægHej har et spørgsmål der lyder således: "Der ønskes en diskussion af forskellige opfattelser af kønsrollerne og kønsidentiteten i dagens danmark." nogen hjælp til hvad jeg kan komme ind på? Mvh en forviret 1.g:P
