Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 9041 til 9060 af 23765
-
Lektiehjælp i Aalborg
ForumindlægHejJeg tilbyder lektiehjælp i matematik på alle niveauer samt fysik og kemi på gymnasieniveau. Jeg bor i Aalborg og studerer matematik på Aalborg Universitet på 4. år. Jeg har erfaring med lektiehjælp.\\Mikkel -
hvad er niveau??
Forumindlæghey. hvor meget er et niveau i gymnasiet??? altså fx. matematik på a-niveau. i stedet for b-niveau. er det noget med timer at gøre eller?? er fysik på aniveau lige så meget som biologi på a-niveau?? bare et ex. -
FSA eksamen
ForumindlægHej =) Jeg skal op til Mundtlig fysik/kemi eksamen på fredag, jeg går kun i 9 klasse og har ik styr på så meget af det.. Er der evt. nogen der kunne give tips om hva j kunne øve mig på? Eller rent faktisk HVORDAN jeg ku øve mig? På forhånd tak (: -
Slægten alkohol
ForumindlægHej skal op i morgen i fysik/kemi 9 klasse. Og hvis jeg trækker alkoholer er jeg ikke helt på det rene om hvad jeg skal snakke om. Tænkte på at bygge nogle molekylesammensætninger og snakke lidt udfra dem, men ellers er jeg helt blank. Nogle der har nogen idéer? -
Emne - Studieretningsprojekt
ForumindlægHej alle sammen, jah, nu kommer tiden snart hvor studieretningsprojektet skal udarbejdes. Jeg vil hertil høre jer alle, om i har nogle forslag til et emne jeg kan arbejde med - med Fysik og Matematik som fagene der tages udgangspunkt i. Håber på nogle gode forslag -
induktion og transformation
Forumindlæghej.. jeg skal snart op i fysik i folkeskolen.. og r i gang med at laver dispositioner.. men r pludselig kommet i tvivl angående induktion og transformation.. Hvem var det der opdagede induktion og hvem opdagede transformation?? og hvor ligger forskellen..? PÅ FORHÅND TAK :D -
SRP - EMNE !
ForumindlægHej alle Jeg tænkte på, hvad der ville være bedst at vælge: Fysik/Matematik el. Kemi / Historie Og jeg tænker på hvordan kobler man så historie og kemi sammen ? er det et problem, hvis man har svært ved at set hvordan den lige præcis kobles sammen ? -
Hjælp til niveau og uddannelser :)
ForumindlægHej - Jeg skal til at vælge studieretning på stx, jeg tror jeg vælge:Mat A - Fysik b.. - altså den videnskabeligeMen, hvilken uddannelser relaterer til de niveau'er? :)På forhånd tak! -
hvorfor bliver elektronen ikke suget ind i atomkernen?
ForumindlægHey! Jeg skal til AT i fysik, og kom til at tænke på hvorfor det er at elektronen ikke bliver suget ind i atomkernen, da den logisk set skulle blive trukket ind i kerne pga. tiltrækningskraften? håber der er en der kan hjælpe mig! Tak på forhånd mvh Mia -
Betydning af |m|
ForumindlægHej SP Min matematiske viden er rusten, og umiddelbart kan google ikke hjælpe. Jeg har beregnet følgende, og får så det der ses på vedhæftede billede. jeg kan bare ikke huske, hvad stregerne betyder. Det er en udregning i fysik, og derfor er enheder medtaget. -
Gode råd til FSA
ForumindlægHej nørder! Jeg skal op til FSA i fysik på mandag, og jeg ville spørge om i havde nogen gode råd til hvad man kan eller skal gøre, og hvad man ikke skal eller må gøre? I må også gerne dele jeres oplevelser, hvis det er :)? -
Stærke og svage syrer
ForumindlægJeg har læst at svage syrer ikke afgiver alle deres hydroner, mens stærke syrer afgiver næsten alle. Men hvilken betydning har dette på makroniveau? Er stærke syrer mere ætsende end svage syrer? -
Eksamen 2005
ForumindlægJeg var til skriftlig fysik eksamen(standardforsøg) i går og jeg synes at spørgsmålene var sværere end de plejer at være. Så jeg tænkte bare på om der var andre der havde det samme indtryk som mig og hvis det viser sig at man generelt har klaret sig dårligere i år giver man så karakterer efter det? -
Forsøg til Atomkernefysik
ForumindlægHej.Jeg skal op i folkeskolens afgangseksame i Fysik/Kemi.Har nogenlunde styr på tingene ved hvert emne ;-)Men hvad hvis jeg trækker noget om atomkernefysik / periodiske system... hvilke forsøg kan man lave? .. Kan man f.eks. godt lave et salt, altså noget om ioner o.s.v.. håber I har andre idée... -
Radioaktivitet
ForumindlægHey, ja har skrevet rigtig mange indlæg idag, men det er fordi jeg er igang med at lave dispositioner til min fysik eksamen på tirsdag!;P -Og jeg har fået rigtig mange svar tilbage, det er jeg glad for:) Men ville lige have hjælp til radioktivitet...Har ikke nogle forsøg til den, og ville h... -
banekurver
ForumindlægHej :) Hvis i havde en spørgsmål der hed: lav en matematisk beskrivelse af banekurver med udgangspunkt i fysikken. Hvad ville i så have med af under emner??? Jeg har indtil videre lidt med at man kan lave en parameterfremstilling af den (kort), hastighed og acceleration, hvad mere ? havde tænkt p... -
Forskerspire
ForumindlægRegner med at deltage i forskerspire projektet, men leder lige nu med lys og lygte efter en god ide. Hovedsageligt inden for mat,fysik,kemi,geografi genren men sociologiske emner kunne også være interessante. Derfor er jeg interesseret i at høre fra folk som har,eller regner med at deltage i et p... -
beskriv modellen ved brug af reynoldstal
ForumindlægJeg skal svare på en spørgsmål i min opgaveformulering som lyder: 'Kom herunder ind på Reynoldstal og dets betydning for hvilken model luftmodstanden følger.' (Jeg skriver i fysik og mat btw, og dette spg tilhører til fysik delen) Jeg vedhæfter modellerner nedenunder, men er der nogen de... -
Hjælp mig med at finde en HF.
ForumindlægJeg regner med at starte på HF om et halvt år, men jeg har dog problemer med at finde en facilitet, der passer til mine behov. De krav jeg stiller er: 1. Lærerne skal være gode, bygningen og undervisningsværktøjet skal være up to date. – dette er vel nok en selvfølge. 2. Der skal være mulig... -
kandidat i matematik
ForumindlægHej allesammen Jeg har en KÆMPE drøm om at blive gymnasielærer i matematik, da det kræver en kandidat, ved jeg at mange lærer læser til ingeniører eller fx fysikere. Problemet er bare at så kommer fysik også til at fylde en del, hvilket jeg netop ikke vil have med at gøre. Derfor vil jeg hels...
