Søgning på: matematik a uden hjælpemidler. Resultater: 9061 til 9080 af 174808
-
Egyptisk matematik
ForumindlægJeg har fået et spørgsmål om, egypterne havde en forbindelse mellem deres konstruktioner(eks. pyramider) og astronomi. Det skal være i et matematisk perspektiv Jeg vil derfor spørger om der er nogle der har nogle links, har søgt på google, men har ikke rigtig fundet noget der svarer på dette. :... -
Til dig som ønsker lidt hjælp til matematik!
ForumindlægBøh bag skærmen! En helt fantastisk hjemmeside kan være en god hjælp til dig, hvis du er i gang med at løse nogle matematikopgaver. En del bruger spørge ofte til reducerings- faktoriseringsopgaver og meget andet. Her kan jeg varmt anbefale http://www.quickmath.com/ , som er en utrolig god støtt... -
Hjælp til matematik opg.
ForumindlægEn nedslagskraters størrelse afhænger af den energi, der bliver udløst ved nedslaget. Sammenhængen beskrives ved formlen: Y= K * x^(1/3) En forsker studerer to forskellige kratere. Det ene krater har en diameter, der er 20 % større end det andet. Hvor mange procent større var energien, der blev... -
a i eksponentiel
Forumindlægnår man snakker ekponentiel udvikling hvad er a så? og b for den sags skyld? a er vel hældningkoefficient? men hvordan... i en lineær er det jo: hvis vi går 1 ud af x-aksen går vi a op. men hvad med i en eksponentiel? håber i kan hjælpe :) -
Bonus A
ForumindlægHej. Jeg har et spørgsmål vedrørende bonus A. Jeg går på HF enkeltfag og har 3 A fag. Gælder reglen for at man kan gange med 1,06 så selvom det er enkeltfag eller gælder dette kun 2årig HF? Mvh -
Hvor mange antal moduler skal man have i 1.g i Matematik på C-niveau?
ForumindlægHvor mange antal moduler skal man have i 1.g i Matematik på C-niveau, ifølge bekendtgørelserne? Lige nu står i til at skulle have 100 moduler af 70 minutters varighed - mens sammenlignet med Dansk på A-niveau hvor vi kun skal have 70 moduler. Min studieretning hedder Engelsk A, Samfundsfag B, Psy... -
Bestem a
ForumindlægJeg er løbet ind i et problem i min afleveringsopgave. Opgaven lyder: "En funktion har regneforskriften h(x)=ax+3. Bestem a når det oplyses at grafen går igennem punktet (-4,2)" Hvordan bestemmer man a i dette tilfælde? Jeg troede egentlig ikke, at man kunne det, når man kun har et st... -
A og an
ForumindlægHvornår bruges A og an i en engelsk sætning? -
fik stillet en matematik opg håber der er nogen der kan hjælpe
ForumindlægI en trekant ABC er vinkelspidserne A(6;2), B(-3;5) og C(-1;-2) a. Du skal bestemme koordinaterne til midtpunkterne på trekantens sider. b. Du skal bestemme arealet af trekant håber der nogen der kan hjælpe tak -
Isoler a
ForumindlægHvordan isolere jeg a i formlen T½=log(½)/log(a)? -
fys a
Forumindlægnogen der kan hjælpe med fys a opgaver ? -
Isoléring af a
ForumindlægHej, Jeg skal isolére a fra denne formel: A = π · c · (a+b) Jeg er lidt i tvivl om, hvad jeg skal gøre for at hæve parantesen, og om det overhovedet er nødvendigt for at isolére a? På forhånd tak! /Julie -
a og b?
ForumindlægHvad betyder sammenhængen mellem tallene a og b i dette til fælde? -
A stykke?
ForumindlægHvad er et a stykke? o_o Det samme med b og c stykke..? -
Matematik - skravering
ForumindlægHej. Jeg skal skravére 20% af en figur. Der er 30 trekanter i figuren. Hvordan regner jeg ud, hvor mange som skal skravéres?Mvh. tonni -
Matematik spørgsmål.
ForumindlægHey Jeg har en opgave som jeg ikke helt kan finde ud af at beregne, er der nogen der vil hjælpe mig?1. Containeren tømmes seks gange om året. - Vurder, hvilken af de to containere der bedst opfylder skolens behov. Der står ikke mere.. og jag kan ikke finde sammenhængen?Mvh. Tonni -
bestem a
ForumindlægBestem de tal a for hvilke ligningen x^2 + ax + a = 0 har mindst en løsning. Jeg ved så at diskriminanten skal være lig med eller større end 0 da den skal ha mindst en løsning. så d = a^2-4a=0 Og så er det her jeg går en smule i stå. Det er udelukket at den kan løses ved at isolere a pga. =. ... -
Gør rede for A, B, C og D ud fra fire sinus funktioner
ForumindlægJeg skal gøre rede for graferne og bestemme hvilken funktion hører til hvilken graf. Jeg har funktionerne: f(x)=sin(x) g(x)=2+sin(x) h(x)=sin(2*x) i(x)=sin(x+2) Jeg har ingen ide om hvordan jeg gør det her, så jeg har vedhæftet billedet af graferne. -
a^x
ForumindlægHvordan kan man bevise at a^x findes , når x er et irrationalt tal? -
(a/b-b/a)(a/b-b/a)
ForumindlægHvordan filan løser man lige den???
