Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 9141 til 9160 af 23765
-
Ladning
Forumindlægift. simple ioners ladning gælder det kun ikke-metaller fx. hvis vi har hived gruppe 5 så er det kungrundstofferne N, P , As der optager 3 elektroner og der med for en ladning på -3 eller gælder det for hele rækken ? -
Haste hjælp til oxidationtal
Forumindlægoxidationstallet for chlor ClO- ClO2- ClO3- ClO4- oxidationstallet for metallet NaNO3 AlO33- NaNH2 Na2O hvad er oxidationstallet af nitrogen NaNO3 og i HNO3 hvad er oxidationstallet af nitrogen i NaNH2 Hvad er oxidationstallet for hvert atom i forbindelserne: KMnO4 P2O5 K2Cr2O7 -
Massefylde for lithium bestemt af atomvægt og kantlængde?
ForumindlægEr der en venlig sjæl, der kan gennemskue denne: Lithium metal har en rumcentreret kubisk enhedscelle med en kantlængde på 3,51 Å. Atomvægten for lithium er 6,941 g/mol (et mol er 6,023*10^23 atomer). Udregn massefylden.. -
Afvigelse i %?????
ForumindlægHej alle sammen. Jeg er i gang med at lave en fysikrapport hvor jeg skal finde afvigelse i % for "specifik varmekapacitet for et metal lod". Jeg har fundet ud af at mit metalstof er messing så det må være tabelværdien, men hvad er så det målte værdi?? Er det Cvand eller Clod eller noget... -
molare masse HJÆLP
ForumindlægHej jeg vil høre om det jeg har gjort er korrekt.. 1. Opskriv reaktionsskemaet for metallets reaktion med saltsyre. 2HCl + Mg(s) → H2(g)+MgCl2(aq) 2. Beregn ved hjælp af idealgasligningen stofmængden (i mol) af den udviklede hydrogen. Som værdi for gaskonstanten kan anvendes værdien: n=... -
Kemieksamen
ForumindlægHej (: Jeg sidder med et problem omkring denne opgave : forklar hvor man eksperimentelt kan afgøre den indbyrdes placering af to metaller ( fx zink og aluminium ) i spændingsrækken. Jeg er lidt i tvivl om hvilket område og hvordan man skal gribe det an. Det ville være kanon hjælp, da jeg skal b... -
Spændingsrække
ForumindlægMit spørgsmål lyder således: Kan metallet Bly (Pb) opløses i saltsyre HCl under afgivelse af dihydrogen (H2) ? begrund og opskriv reaktionslining Håber nogen kan hjælpe -
Termisk ligevægt
ForumindlægHvis to ens stykker metal bringes i termisk kontakt med hinanden- Det ene lod er 20 grader og det andet er 84 grader. Hvad bliver den fælles temperatur, når det varmeste er færdig med at overføre energi til det kolde? -
Enkeltbindinger
ForumindlægHej Nedenstående citat/spørgsmål er en del af mit årsprøve, jeg håber at i vil hjælpe :) Beskriv endvidere hvordan det kan afgøres hvor mange enkeltbindinger at det enkelte ikke-metal atom kan danne i forhold til oktetreglen/ædelgasreglen. -
Kemiske formler!
ForumindlægHejsa Jeg skal op til eksamen i morgen, derfor sidder jeg og revidere et par ting. Jeg ville høre om i ikke havde nogle gode formler man kunn bruge? Altså til ionbindinger, kovalente forbindelser og metal forbindelser (legeringer) På forhånd tak :) -
Syrer hjælp !! tak
ForumindlægMagnesium (og andre villige metaller) reagerer med syrer og danner H2. Stærk syrer er bedst. Er der nogen da kan skrive reaktionen op og forklare den. og forklare for stærke syrer virker bedst. -
Gode forsøg til "elektrongas"
ForumindlægHejsa Er der nogen derude, som ligger inde med et super godt forsøg (eller flere), der omhandler elektrongas? Hvor jeg ved samme lejelighed får mulighed til at snakke om definitionen af elektrongas, og den forskel den gør for metaller? -
Find massen af et rør
ForumindlægHej Hvordan kan finde en masse af et rør, røret er 1 m lange og har en godstykkelse på 3 mm. Metallets densitets er 7850/kg/m^3 Håber i kan hjælpe mig sidder fast i opgaven.. God søndag -
Katalysatorer forsøg
ForumindlægVi har lavet et forsøg hvor vi har brugt kobber som en katalysator for at få en proces til at gå hurtigere. (Zink og svovlsyre) Men er der andre metaller eller noget som man kunne bruge istedet får kobber? Hvorfor er det lige nøjagtig kobber man bruger? Vh A -
Skifte studieretning-Hjælp søges :)
ForumindlægHejsa :) Kender nogle af jer reglerne for at skifte studieretning? Jeg starter på HTX til august, og har oprindeligt valgt biotek-mat linien. Jeg har så fundet ud af, at jeg kan få flere af mine yndlings fag (altså dem jeg skal bruge) på fysik-mat linien. Tror I, at det kan lade sig gøre? Nor... -
Forbedring af engelsk
ForumindlægHej da jeg ikke lige er prof. til engelsk, har jeg besluttet mig for at træne det lidt i sommerferien. Nogen der har nogen forslag til hvordan man kan træne grammatikken og samtidigt med at ens ordforråd forøges? Jeg har selv kigget lidt på nettet, efter nogle multimedier med engelsk på gym. B-ni... -
FY/KE/GEO/BIO på B
ForumindlægDet er et krav i den nye reform, at man skal tage et af fagene fysik, kemi, naturgeografi eller biologi på mindst B-niveau. Da min studieretning er samfundfaglig (samf A, mat B, EØ C), skal jeg beslutte mig for en af de fire naturvidenskabelige fag her til jul (altså efter grundforløbet). Jeg er ... -
induktion
Forumindlæghej. har det store problem at jeg skal op i fysik/kemi den 12. emnet induktion volder mig store problemer da jeg ikke har haft om emnet, da vi er blevet slået sammen med parallelklassen så det kun er halvdelen af klassen som har gennemgået emnet. Jeg ville derfor gerne have emnet forklaret grundi... -
Medicin studiet?
ForumindlægHejsa. Jeg står med et brændende ønske om at kunne komme ind og læse medicin hvis ikke i år så næste år. Men jeg er lidt forvirret over de adgangskrav og kvoter som de siger. Jeg har været inde og kigge hvis jeg skal studere medicin på KU så kræver det: dansk A, engelsk B, matematik A, fysik B,... -
Bøgerne på uni.
ForumindlægJeg ved at jeg vil læse videre på universitetet her efter sommer. Jeg ved at det er fysik jeg vil læse og det er også mit bedste fag. Mit spørgsmål er, hvordan er det at læse bøger på engelsk? Engelsk er bestemt ikke mit bedste fag, for mildt sagt usle karakterer i det fag, men det er mest af alt...
