Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 9161 til 9180 af 95433
-
2005 december Typeopgave 1 Matematik Niveau B Delprøven uden hjælpemidler Prøvens varighed: 1 time.
ForumindlægNogle der har den liggende: http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF09/Eksamen/Eksamensopgaver/Hhx/090513_typeopgave1_matB_hhx_2005.ashx jeg har lavet , men da jeg gerne vil have en god karrakter vil jeg lige gennemgå svarene :) -
Andengradspolynomium - bestem a, b og c udfra ligning for tangent
ForumindlægHej, jeg har fået stillet en opgave hvor jeg skal bestemme tallene a, b, og c. Der bliver oplyst at tangenten for grafen i punktet (0,1) har følgende forskrift y=8x+1, samt at parablen har toppunkt i (2,9). Jeg er ikke sikker på hvordan man udregner a og b værdierne. C-værdien er vel 1. Derudov... -
htx
Forumindlæghej jeg har lige startet med at går på htx men jeger lidt forvirret hvad en studieratning er ?. jeg har valget og tag fysik og matematik som studieretning men så ved jeg ikke om senere jeg skal have kun de fag eller om jeg kal også stedigvæk have de andre fag som teknologi og kemi og biologi... -
Hjælp!! :)
ForumindlægHej alle jer herinde på SP.dk Jeg tænkte om der kunne være nogle af jer rare mennesker der kunne undvære nogle gode noter til: 1) Matematik niveau C - A 2) Kemi niveau C - B 3) Fysik niveau C - B det kunne være super fedt hvis I havde nogle gode noter, da jeg skal til at supplere overstående f... -
"En trekant har vinkelspidserne A(-1,8),B(7,2) og C(7,-8)
ForumindlægMit forsøg: Vektoren AB = 7-(-1), -8-(-2) = 8, -6 Vektoren BC = 7-7, -2-2 = 0, -4 Vektoren CA = -1-7, 2-(-8) = -8,10 Kan ikke komme længere. Har benyttet Pythagoras læresætning, men opnår ikke 2 sider, som er lige store, derved 2 vinkler som er ligestore. -
Hvad er mit snit?
ForumindlægEr der en der vil hjælpe mig med, at regne med snit ud? Års Eks Billedkunst 9 Dansk, skriftlig 8 7 Dansk, mundtlig 9 8 Fysik, skriftlig 8 6 Fysik, mundtlig 9 ? Historie 10 8 Idræt C ... -
Fysik - Hvor meget energi rammer trommehinden på 3 minutter
ForumindlægHej! Sidder med en opgave, hvor jeg ikke rigtig kan finde nogen formel for hvordan jeg skal regne det. Den lyder: "Til en koncert står du ved en højttaler. Lydstyrken er 120 dB. Trommehindens areal er 90 mm^2 . Hvor meget energi rammer trommehinden på 3 minutter?" Håber nogen kan h... -
A
Forumindlæghey everyone jeg håber i kan hjælpe mig lidt for er selv lidt tom for ideer. Jeg skal til at skrive min AT opgave (3g) her meget snart og jeg har valgt fagene Fysik A og Samfundsfag C. Nu er der bare det at jeg ikke rigtigt kan finde på et emne, der dækker de to fag og som samtidigt virker spæ... -
Beregn strømforbruget - P (Watt) = U (Volt) x I (Ampere) - Matematik D-niveau
ForumindlægHej alle, Jeg har matematik på D-niveau og har fået følgende opgave: Strømforbruget og energi er en vigtig faktor når man vil drive en bæredygtig café, men som en opstart har man i organisationen fundet nogle ældre PC’er som skal opstilles til gaming og til at browse fra, men senere er ... -
Gør rede for hvilken af de tre grafer A,B og C, der er graf for f
ForumindlægHej! Dette er en opgave uden hjælpemidler. Er der nogle herinde der vil hjælpe mig igang? :) -
Tegn en mulig graf for f og bestem fortegn for talende b og c
ForumindlægNogen der vil hjælpe med denne opgave? Opgaven er vedhæftet På forhånd tak -
Beregn ΔH° og ΔG° for denne reaktion ved en temperatur på 25°C.
ForumindlægI finder min besvarelse finder i nederst. Opgaven lyder på følgende: I medierne nævnes det ofte at H2 kan anvendes som et ”forureningsfrit” brændstof til f.eks. biler. En mulig måde at fremstille H2 på, er at omdanne træ ved reaktion med vand. Træ indeholder store mængder af lignin, ... -
c) Hvornår i en kvindes menstruationscyklus er der størst sandsynlighed for graviditet – hvorfor?
ForumindlægHvornår i en kvindes menstruationscyklus er der størst sandsynlighed for graviditet – hvorfor? -
Studieretning på HTX?
ForumindlægHej Studieportalen. TIl sommer, skal jeg afslutte folkeskolen og påbegynde ungdomsuddannelsen HTX. Jeg har overvejet studieretningen ("Kommunikation/IT "A" - Design "B"), men jeg kan desværre ikke finde en plan for fagene, og deres niveauer. Hvis vedkommende som læser det... -
Fysik prøve - har brug for hjælp til nogle begreber/spørgsmål
ForumindlægHej alle. På tirsdag skal jeg op til fysik/kemi FSA. Der er nogle begreber indenfor "fysikkens verden" jeg ikke forstår og derudover har jeg også nogle spørgsmål. Håber I kan hjælpe. Hvad viser en strømforsyning, volt eller ampere? Hvad er magnetfelt og magnetfeltlinjer? Hvad er ... -
"Hjælp" og "Haster"
ForumindlægCaseeksamen i Erhversøkonomi Niveau C -
Spørgsmål om gym og karakterer
ForumindlægHej alle skal snart til at starte på gym. Jeg har lige et bare spørgsmål, som jeg håber, at jeg måske kan få besvaret her. Er det lettere at få en højere karakterer på fag, som man har på C niveua, i forhold til fag man har på f.eks a niveua. Tæller alle fag som det samme. f.eks tæller et nive... -
Aalborg/Nordjylland: lektiehjælp i matematik/fysik tilbydes
ForumindlægGår du på HHX, STX, HF? Bor du i Aalborg eller i Nordjylland? Søger du lektiehjælp i matematik eller fysik? Så er hjælpen nær, 33 årig Cand.Scient med hovedfag i matematik og sidefag fysik, der til daglig underviser i gymnasiet (og har flere års undervisningserfaring), tilbyder lektiehjælp i m... -
10. klasse fysik eksamen disposition søges!!
ForumindlægSkal til eksamen her om lidt så kunne virkelig godt bruge en fysik disposition over alle emnerne!! (svingninger, bølger, lyd, lys, organisk kemi, alkohol, plastikkemi, kernefysik osv.) Please en eller anden!! Jeg vil være dig evigt taknemmelig:) -
Aalborg: Lektiehjælp/brush up i matematik og fysik tilbydes
ForumindlægHej er du dumpet til årsprøve/studenterekamen i Matematik eller Fysik? Går du på HHX, STX, HF? Bor du i Aalborg eller i Nordjylland? Skal du til re-eksamen i august? Så er hjælpen nær. Cand.Scient i Matematik og Fysik og som til daglig underviser i Gymnasiet (og har flere års undervisningserfar...
