Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 9221 til 9240 af 23765
-
Reaktionshastigheder
ForumindlægHej studieportalen. Jeg har i en rapport om reaktionshastigheder lavet en øvelse med syrens art. I dette forsøg brugte vi to reagensglas. I det ene reagensglas hældte vi 5mL 2 mol/L HCl og i det andet 5 mL 2 mol/L CH3COOH. Herefter tog vi 2 Mg bånd og tilførte til hvert reagensglas. Med et ... -
Valgfag og A-niveau fag
ForumindlægHej folkens. Lige pt går jeg i 2.g, og vi har altså her for nyligt skulle vælge valgfag. Der havde jeg ingen problemer med at vælge, for jeg ville gerne have tysk fortsætter på højniveau og enten latin eller psykologi på C-niveau. Desværre var latin grundet for få elever ikke en mulighed, så det ... -
Supplering af HHX til medicinstudiet
ForumindlægHej folkens. Jeg har været væk fra uddannelsesområdet i et par år og har nu fundet ud af at jeg gerne vil studere medicin. Jeg er igang med at sætte mig ind i optagelsesreglerne, og håber at jeg kan søge ind til marts 2012. Jeg har en HHX (med karakterer på 13-skalaen :-) og mangler derfor både m... -
STORE opg. (3g)
ForumindlægJeg har tænkt mig at skrive den STORE årsopgave i fysik eller måske matematik og kunne derfor godt tænke mig at vide hvad andre herinde har skrevet om, så jeg måske kan få noget inspiration. (Jeg ved at det er LIDT tidligt at tænke det nu!!!, men hvad kan jeg sige? :jeg vil gerne være i god tid) -
Godt nok til htx eller..?
ForumindlægHejsa... Jeg kunne godt tænke mig at gå på htx. Har lige fået mit nye gennemsnit som lå på 8.2 den her gang og tænkte på om det var godt nok til at blive optaget på htx, da det også lå engang på 8.5. Jeg ved godt at man skal være god til mange fag og især til matematik og fysik, da har jeg fået ... -
SRP forslag? hjælp
ForumindlægHej, Jeg skal skrive SRP til december og vil gerne høre jeres forslag om hvad jeg kan skrive SRP i. Min studieretning hedder Matematik A , Bioteknologi A og fysik B . og jeg ved ikke om jeg kan indrage engelsk med i min SRP, da jeg har opgraderet det til A ? -
4 højniveausfag?
ForumindlægKan det lade sig gøre at have 4 højniveausfag i 3.g når man er på den gamle reform. Det skulle efter sigende være muligt med 4 A-niveausfag efter den nye reform, men den gamle reform gør vel ikke kunsten efter? Venligst Cille -
Eksamen
Forumindlæghalløj. Er der nogen, der kan fortælle mig, hvordan fysikeksamen foregår? VH. ELWIS -
Den omskrevne cirkel
ForumindlægHej studieportalen, er der nogle, som kan forklare mig detajleret hvordan man laver den omskrevne cirkel i en trekant? Jeg vil gerne vise den til min mundtlig eksamen, hvis jeg trække et spørgsmål, som der omhandler dette. Mvh. Signe :) -
SRP
ForumindlægHej alle Jeg har om Svingninger i faget FYSIK og MAT, med FYSIK som hovedfag i SRP. Jeg skal lave en del forsøg og alt sådan noget, og er sådan set meget afklaret med min opgaveformulering, men det eneste jeg ikke ved hvad er, er et forsøg med; svingninger af 2 masser? Nogle der kan hjælpe med de... -
AFSÆTNING A EKSAMEN
ForumindlægHåber i kan hjælpe. Jeg skal til min afsluttende eksamen i afsætning om en uge og kan ikke finde ud af hvor meget man skal læse op osv. Man skal selvfølgelig fremlægge sit projekt og derefter op i en ukendt tekst med tilsvarende spørgsmål. Men hvor meget skal man læse op hertil??? Bare afsætnin... -
Produktion med bæredygtig udnyttelse af naturgrundlaget
ForumindlægHvilke problematikker er der inden for "Produktion med bæredygtig udnyttelse af naturgrundlaget", hvis både fagene biologi, geografi og fysik/kemi skal indgå i problemstillingen? Tak -
Sammenhæng mellem syre og salte?
ForumindlægHvad er sammenhængen mellem syre og salt. og hvordan kunne jeg fortælle om det i en eksamenssamenhæng. Disposition -
Spændingsrækken
ForumindlægKan nogen fortælle mig hvad der er vigtigt at få med når man skal opskrive oxidation, reduktion og redoxreaktion, fx for reaktionen mellem Mg2+(aq) og Zn(s). Mit eget svar er: Oxidation: Zn(s) --> Zn2+ + 2e- Reaktion: Mg2+ + 2e- --> Mg Redoxreaktion: MgCl2 + Zn --> Mg + ZnCl2 -
Katalysator?
ForumindlægHejsa, Jeg spørger mest af interesse, men er der nogen, som kan forklare, hvordan en katalysator virker i en kemisk reaktion? Jeg ved godt, at katalysatoren sætter gang i reaktionen, men da den ikke indgår direkte, undrer jeg mig lidt over, hvordan den virker. Er der nogen, som kan forklare det,... -
Skriv afstemte ion-reaktionsskemaer for alle de reaktioner, hvor der sker en reaktion: (skal også skrive ox + red)
ForumindlægMg + Zn2+(aq) --> ox: red: -
PLZ hjælp
Forumindlægheeej alle, jeg skal til fysik A eksamen, er der nogle ting jeg bar SKAL kunne ??? og har i nogle råd?, tak! -
Er videnskab endelig?
ForumindlægSad lige og kom til at tænke på om f.eks. fysikken eller matematikken var endelig. Altså om man kunne nå et punkt, hvor der simpelthen ikke er mere matematik ? -
Energi
ForumindlægHej :) Jeg har fysik c og skal op til eksame nu her, så hvis der var nogen som kunne give mig et svar på dette ville jeg blive super glad: hvilke former for energi er der? På forhånd tak -
A-Niveau fag
ForumindlægHejsa, Er det muligt at have dansk, historie, matematik, fysik, kemi og biologi på A-niveau i gymnasiet? På forhånd tak Rasmus Tolker
